TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uoste prasidėjo varžybos dėl konteinerių

2007 05 21 0:00
Veiklą pradėjęs naujasis laivų krovos AB "Klaipėdos Smeltė" konteinerių terminalas šiemet ketina perkrauti 40 tūkst. konteinerių.
Autoriaus nuotrauka

Naujas konteinerių krovos terminalas Klaipėdos uoste didina ne tik bendrą laivų krovos mastą, bet ir konkurentų nepasitenkinimą

Iki praėjusių metų liepos konteinerius Klaipėdos uoste perkrovė tik viena kompanija - Klaipėdos terminalo grupė (KTG). Ji 2006 metų pradžioje iš AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) įsigijusi konteinerių terminalą, gerą pusmetį buvo šios srities monopolininkė.

Tačiau dabar veiklą pradėjęs naujasis laivų krovos AB "Klaipėdos Smeltė" konteinerių terminalas šiemet ketina perkrauti 40 tūkst. TEU (sąlyginių konteinerių). Kol kas per mėnesį perkraunama iki 2000 TEU.

"Praėjusią savaitę pasirašėme sutartį su viena didžiausių transokeaninių konteinerių gabentojų, Šveicarijoje registruota kompanija MSC, - sakė "Klaipėdos Smeltės" generalinis direktorius Rimvydas Vaštakas. - Šis kontraktas užtikrins stabilų konteinerių srautą ir maksimalų mūsų terminalo galimybių išnaudojimą."

Pasak R.Vaštako, "Klaipėdos Smeltė" krovos greičiu dar negali pavyti KTG, tačiau su šia kompanija gali konkuruoti galimybe priimti didesnius laivus. "Taip pat atmetu gandus, esą mes siūlome mažesnius tarifus nei konkurentai. Tiesa, kad mes kol kas nepritraukėme jokios naujos konteinerių linijos. Tačiau to ir neįmanoma padaryti, nes krovinius konteineriuose gabenančių kompanijų nedaug, o ir jos krovinius per Klaipėdos uostą jau gabena", - sakė R.Vaštakas.

Anot "Klaipėdos Smeltės" vadovo, jo vadovaujamos įmonės konteinerių terminalas tikrai netrukdys konkurentams, tik papildys viso Klaipėdos uosto galimybes ir didins per uostą gabenamų konteinerių srautus. Juolab kad prie rekonstruotų "Klaipėdos Smeltės" krantinių gali švartuotis didesnės grimzlės laivai nei prie KTG.

Bet KTG generalinis direktorius Vaidotas Šileika teigė beveik neabejojantis, kad galiausiai "Klaipėdos Smeltei" pavyks pervilioti kompaniją MSC: "Ši kompanija konteinerius plukdo dideliais laivais, o prie "Klaipėdos Smeltės" krantinių gylis siekia 12 metrų. Tad natūralu, kad po kažkiek laiko visi MSC laivai jau švartuosis prie šios krovos kompanijos krantinių."

V.Šileiką papiktino uostą administruojančios Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos sprendimas statyti naują konteinerių terminalą. "Juk pinigai, kuriuos "Klaipėdos Smeltės" krantinių statybai skyrė direkcija, yra iš laivų, kuriuos priėmė ir KTG, rinkliavų. Kitaip tariant, mes finansavome konkurentų terminalo statybas, o akvatorijos prie mūsų krantinių gilinimo darbai vis atidėliojami. Todėl KTG negali priimti tokios talpos laivų kaip "Klaipėdos Smeltė".

Kartu V.Šileika teigė beveik neabejojantis, kad "Klaipėdos Smeltė" konteinerius perkrauna keliais doleriais pigiau nei KTG.

Praėjusiais metais Klaipėdos uoste perkrauta 231 tūkst. TEU, arba 8 proc. daugiau nei 2005 metais. Absoliutus šios rūšies krovinių rekordininkas yra Sankt Peterburgo uostas, kuriame praėjusiais metais buvo perkrauta 1,45 mln. TEU. Šiemet Klaipėdos uoste tikimasi perkrauti apie 30 proc. daugiau konteinerių nei pernai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"