TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uoste pražiopsota nelegali krova

2012 03 06 6:00

Uostui nepavyksta palaužti buvusio rangovo užsispyrimo neigti skolas, nors nutrauktos sutartys, kaltinta davus kyšį ir atimta veiklos licencija. Dabar vienai iš uoste veikiančių įmonių pateikti įtarimai slepiant pajamas.

Nuo praėjusio rudens dėl bendrovės "Klaipėdos hidrotechnika" skundų nepavyksta parinkti rangovo Klaipėdos uosto konteinerių terminalo krantinėms. Dėl sustabdytų statybos konkursų patiriama didžiulių nuostolių.

Verslininko Pranciškaus Jurgučio bendrovė su partneriu - kompanija "Jozef Mobius" prieš kelerius metus buvo laimėjusi bendrovės "Klaipėdos Smeltė" krantinių statybos konkursą, tačiau darbams įpusėjus patyrė finansinių sunkumų ir nebegalėjo jų tęsti. Konsorciume atsakingo partnerio vaidmenį perėmė vokiečiai.

Laivų krovos įmonės "Klaipėdos Smeltė" savininkė didžiulė tarptautinė užsienio kompanija dėl tų darbų vilkinimo kreipėsi į ministrą pirmininką Andrių Kubilių ir paprašė susitikimo.

"Nežinau, kokį sprendimą priims premjeras. Juk investicija į "Klaipėdos Smeltę" siekia 100 mln. litų, bet mes kreipėmės į teismą dėl Viešųjų pirkimo tarnybos sprendimo. Neturint motyvų negalima sustabdyti procedūrų, kai yra pripažinta, kad mūsų veiksmai visiškai pagrįsti", - teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovas Eugenijus Gentvilas.

E.Gentvilas stebisi Viešųjų pirkimų tarnybos pozicija įsiklausyti į abejotinos reputacijos privačios kompanijos argumentus ir nesigilinti į strateginius projektus įgyvendinančios valstybinės įmonės padėtį.

Pasak jo, ši tarnyba pernai tikrino 15 stambių ir daugybę smulkių direkcijos pirkimų, siekiančių pusę milijardo litų, ir atrado tik vieną nedidelį pažeidimą. O tai, anot E.Gentvilo, rodo KVJUD specialistų profesionalumą.

Prarado budrumą

Bet ne visi uosto direkcijos darbuotojai pelno pagyrų už savo darbą. Štai praėjusią savaitę buvo atleistas uosto apsaugos vadovas Alvydas Jocys - esą "pražiūrėjo uoste skylę", atsiradusią bendrovės "Klaipėdos hidrotechnika" teritorijoje.

Su prasiskolinusia įmone uosto žemės nuomos sutartis buvo nutraukta dar prieš metus, tačiau tinkama apsauga nepasirūpinta. Visoje uosto teritorijoje turi būti užtikrinti tarptautiniai saugumo kodo ISPS reikalavimai, įmonių apsauga turi būti kvalifikuota ir patikrinta Valstybės saugumo tarnybos.

"A.Jocys ne tik blogai informavo ministrą, jis ministrą tiesiog dezinformavo. Mat buvo nustatyti 8 ISPS kodo pažeidimai. Vasario mėnesį "Klaipėdos hidrotechnika" išsiuntė Susisiekimo ministerijai raštą, kad dalį trūkumų pašalino. Bet iš tiesų jie liko neištaisyti. O aš jau senokai pastebėjau, kad uoste yra skylė. Dabar ministras panaikino ISPS kodo galiojimą "Klaipėdos hidrotechnikos" teritorijoje, o apsaugą perėmė uosto direkcija", - apie uosto režimo spragas kalbėjo E.Gentvilas.

Uosto vadovybė jau trečius metus naikina įvairias sutartis, bet nepajėgia sutriuškinti iš uosto už skolas išmestos įmonės. Daugiau kaip 20 mln. litų ieškiniu kreditorių prie sienos priremtam P.Jurgučiui iki šiol pavyko, ir jau dukart, atlaikyti argumentus  pripažinti įmonę bankrutavusia. Didžiausią skolos dalį sudaro KVJUD pretenzijos. Bet kiekvienas uosto vadovybės veiksmas kaskart sulaukia stipraus atoveiksmio - "Klaipėdos hidrotechnika" yra pateikusi KVJUD atgalinių reikalavimų už 16 mln. litų ir rengia dar už 4 mln. litų.

Verslininkas P.Jurgutis yra apskundęs ne tik KVJUD konkursus dėl tęstinių "Klaipėdos Smeltės" krantinių statybos darbų, bet ir sprendimą nutraukti uosto žemės nuomos sutartį.

Beje, už uosto saugumą atsakingas apsaugos vadovas A.Jocys - ne pirmas dėl "Klaipėdos hidrotechnikos" veiklos darbą praradęs KVJUD vadovybės darbuotojas, nors priežastys ne visada būdavo tokios akivaizdžios ir susijusios tiesiogiai. Anksčiau buvo atleisti uosto infrastruktūros direktorius Algirdas Kamarauskas, vyriausioji finansininkė Beata Kulevičiūtė, naujas infrastruktūros direktorius Vidas Karolis, pasitikėjimą yra praradęs ir tėvystės atostogų pernai pasiprašęs teisės ir personalo viršininkas Linas Rudys.

Šie specialistai pagal pareigas buvo susiję su "Klaipėdos hidrotechnikos" sutartimis ir uosto vadovo E.Gentvilo kaltinti aplaidžiu darbu ar net įtarti nusikalstamu tarnavimu šiam rangovui.

Tačiau tiems, kurie kreipėsi į teismą, tokius šešėlius pavyko išsklaidyti.

Naktinis reidas

Vakar E.Gentvilas pranešė, kad prieš keletą savaičių KVJUD kreipėsi į Valstybinės mokesčių inspekcijos Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybą, kad ši patikrintų "Klaipėdos hidrotechnikos" veiklą. Prie įmonės krantinės nuolat kraunama mediena, atplaukiantys laivai moka rinkliavas, tačiau įmonė ataskaitose rodo vos po kelis šimtus litų pajamų per mėnesį.

"Kai "Klaipėdos hidrotechnikai" buvo atimta krovos licencija, kurią išduoda Lietuvos saugios laivybos administracija, atsirado prielaidų manyti, kad kažkas vykdo krovą neturėdamas licencijos ir gauna iš jos neteisėtų pajamų. Pagal "Klaipėdos hidrotechnikos" pajamas, 200-700 litų per mėnesį, krovos tarifas turėtų būti 26 centai už toną, tad po 10 litų už toną pasiima kažkas kitas. Kreipėmės į teisėsaugos institucijas išsiaiškinti, kad vyksta už direkcijos nugaros", - sakė E.Gentvilas.

Kovo pirmąją buvo surengtas naktinis uosto patikrinimas, apie kurį prabilta tik vakar, per tradicinę spaudos konferenciją. Šiuo metu ikiteisminis tyrimas dėl vertimosi nelegalia veikla perduotas Ekonominių nusikaltimų tarnybai.

LŽ jau rašė, kad į "Klaipėdos hidrotechnikos" sklypą pretenduoti pradėjo prieš kelerius metus ten pat įregistruota ir pačios KVJUD paskelbtoje informacijoje prie krovos kompanijų priskirta Jurgučių šeimos kompanija "Kabotažas". Buvęs šios įmonės vadovas yra sakęs, kad jeigu KVJUD ima rinkliavas už atplaukiančius prie 118 krantinės laivus, tai de facto "Kabotažo" veiklą pripažįsta.

E.Gentvilo manymu, "Kabotažas" neturi jokių teisių naudotis uosto žeme. Dėl to ši įmonė pasiskundė teismui, nes tikisi išlošti laiko. Tačiau užgriuvus finansinės veiklos patikrinimams ir KVJUD perėmus  teritorijos apsaugą "Kabotažo" veikla, matyt, nutrūks.

Dabartinis "Kabotažo" vadovas Saulius Pocinkus, dirbantis tik pusmetį, vakar LŽ aiškino, kad per policijos reidą sustabdytus darbus esą vykdė "Klaipėdos hidrotechnika".

"Kabotažas" nieko nekrovė, mūsų įmonė tik tarpininkavo ieškant krovinių. Kol vyksta teisminiai ginčai dėl atimtos iš "Klaipėdos hidrotechnikos" licencijos, vadinasi, įmonė leidimą krauti turi. Mūsų paaiškinimo prašė tik Lietuvos saugios laivybos administracija, mes jai atsakėme, o jokios kitos struktūros manęs dar nieko neklausė", - atviravo S.Pocinkus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"