TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uostininkai pluša atsiraitoję rankoves

2014 04 10 6:00
Uosto rezultatus lėmė ne rusų kroviniai, o perpus lėtesnis naftos produktų eksportas - naftos krova kovą buvo vos 400 tūkst. tonų. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Klaipėdos uoste kovo mėnesio apyvarta atitiko geriausių laikų vidurkį, tokiu pačiu tempu darbas vyksta ir balandį.

Pastaruoju metu kilęs nerimas dėl įvykių Ukrainoje ir stringantis šaldytų produktų tranzitas per Klaipėdos uostą į Rusiją, vertinamas kaip techninis sutrikimas, kol kas didelių nuostolių uoste nepridarė. Per pirmąjį ketvirtį krauta 8,7 mln. tonų krovinių, 7,5 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai (9,4 mln. tonų). Tačiau uostininkai pažymi, kad rezultatų skirtumą lėmė ne rusų kroviniai, o sumenkusi Mažeikių įmonės „Orlen Lietuva“ gamyba ir perpus lėtesnis naftos produktų eksportas. Šiemet naftos produktų išvežta milijonu tonų mažiau nei pernai.

Apsauga – krovinių įvairovė

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovas Arvydas Vaitkus teigia, kad Klaipėdos uosto šaldytuvus tikrinusi Rusijos pareigūnų komisija išvadas turėtų pateikti per porą savaičių. „Žinant kontekstą, galima nujausti, kokios jos gali būti. Tačiau noriu atkreipti dėmesį, kad šaldytų produktų apyvarta per mėnesį vidutiniškai siekia 15 tūkst. tonų, per metus – mažiau kaip procentą viso krovinių kiekio. Jų netekęs uostas ir valstybė didelių nuostolių nepatirtų, bet specializuotoms įmonėms gali būti padaryta apčiuopiamos žalos, nes jos daug investavusios. Mūsų ginklas ir skydas – infrastruktūros plėtra“, - sakė A.Vaitkus.

Per pirmąjį metų ketvirtį krauta 57,7 tūkst. tonų šaldytų produktų, 12,7 tonų (18 proc.) mažiau nei tuo pačiu laiku pernai, ir beveik visas sumažėjimas tenka kovui.

Uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas pažymi, kad šaldytų krovinių savininkai rusai patys kenčia nuo savo tarnybų sprendimų, nes tenka mokėti už ilgesnį krovinio laikymą mūsų uosto šaldytuvuose. „Čia užšąla rusų įmonių pinigai, joms pačioms svarbu, kad klausimai kuo greičiau išsispręstų. Žinoma, jeigu būtų priimtas politinis sprendimas išvis drausti vežti krovinius į Rusiją per Klaipėdos uostą, kyla grėsmė, kad mūsų įmonės praras tą krovinį. Kita vertus, tokiems kroviniams greitai rasti sandėlius rusų uostuose ne taip paprasta“, - svarstė A.Drungilas. Jis pažymi, kad Klaipėdos uostas buvo klupdomas nekart, bet kaskart atsikėlęs eidavo į priekį.

„Reikia matyti, kas vyksta aplinkui, bet negalima be reikalo politikuoti. Vartojimas didėja ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Gerą perspektyvą turi konteinerių krova. Uostui svarbus kiekvienas krovinio kilogramas, nes be jo nesusidaro tona. Rusai yra vienos laiptinės mūsų kaimynai“, - taip kalbėjo A.Vaitkus, kuris netrukus su uosto delegacija vyks į transporto parodą „Transrusija“ Maskvoje.

Daugėjo trąšų ir konteinerių

Kovas uosto apyvartą priartino prie geriausių istorijoje rezultatų – per mėnesį krauta 3,23 mln. tonų, o iki šiol didžiausia apyvarta, beveik 3,3 mln. tonų, yra buvusi 2011 metų spalį. Palyginti su sausiu, kovą krovinių padaugėjo ketvirtadaliu, o palyginti su vasariu – beveik 13 procentų. „Užvakar devyni laivai stovėjo reide laukdami krovos, vakar – aštuoni, kaip geriausiais laikais. Žinoma, blogai, kad jie laukia, bet tai rodo kylantį prekybos aktyvumą“, - situaciją komentavo A.Drungilas.

Didžiausią įtaką apyvartai daro trąšos – kovo mėnesį šiemet jų krauta 1,1 mln. tonų, arba 28 proc. daugiau nei kovą pernai. Tačiau skaičiuojant nuo metų pradžios atsilikimas vis dar yra 300 tūkst. tonų. Per pirmąjį ketvirtį trąšų išvežta 2,2 mln. tonų. Kovą baltarusiškų trąšų prekybai grįžus į normalias vėžes tikimasi, kad greitu metu jokio skirtumo nebeliks.

Konteinerių mėnesio krova kovą taip pat antra istorijoje: krauta 39 861 vienetų (TEU). Nuo metų pradžios konteinerių apyvarta pasiekė 110 611 TEU, daugiau nei pernai 16 proc., o skaičiuojant tonomis krovinių konteineriuose gabenta 30 proc. daugiau negu pernai. „Šiemet turėtume pasiekti praėjusių metų rezultatą“, - prognozavo A.Drungilas. 2013 metais uosto apyvarta buvo 33,3 mln. tonų, geriausiais 2011-aisiais - 36,6 mln. tonų krovinių.

Nuvylė naftininkai

Uostininkai nurodo, kad jeigu kovą naftos produktų eksportas nebūtų smukęs 500 tūkst. tonų, tas mėnuo būtų viršijęs visų laikų rekordus. Tada mėnesio apyvarta siektų 3,9 mln. tonų. Ir toks skaičius rodytų, kad Klaipėdos uosto dabartinė infrastruktūra pajėgi apdoroti 47 mln. tonų krovinių per metus.

A.Vaitkus pažymi, kad uostininkams nedera analizuoti kitų įmonių reikalų, tačiau tokiu atveju iš jų negalima reikalauti atsakomybės, kai tos įmonės krovinių gabena mažiau. Uoste žinomi tik faktai, kad per Būtingės terminalą per ketvirtį naftos atgabenta 37 proc. mažiau nei pernai – 1,5 mln. tonų, o „Orlen Lietuvos“ gaminių eksportas per naftos terminalus krito perpus. Kartu su tranzitiniais naftos produktų apyvarta sudarė 1,2 mln. tonų (-57 proc.). „Mažeikiai dirba tik tiek, kad visai gamyba nesustotų, daugiau parduoda vidaus rinkoje, negu eksportuoja. Tai, kad dvejus metus iš eilės uoste mažėja naftos produktų, rodo, jog „Klaipėdos naftai“ reikia ieškoti kitų krovinių. Apie tai jau kalbėjome praėjusiame SGD terminalo posėdyje ir dar kartą klausimą aptarsime atvykus premjerui į Klaipėdą penktadienį“, - sakė A.Vaitkus.

Nors „Klaipėdos nafta“ ir „Orlen Lietuva“ yra pasirašiusios susitarimą dėl produktotiekio į Klaipėdą projektavimo, o tai tarsi žada gana neblogą terminalo apkrovą ateityje, pastaruoju metu suprastėję gamyklos reikalai dėl pabrangusios žaliavos ir atpigusio mazuto kelia įvairių minčių apie jos likimą. Tačiau tai, kad mažiau atplaukia laivų prie naftos terminalo krantinių, pasak A.Drungilo, gera proga jas suremontuoti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"