TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uosto direkcija išplėtė savo erdves

2011 03 28 0:00
Šio pastato iškaba prieš vasarą keisis - ant daugiaaukščio namo sienos puikuosis KVJUD emblema.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Reprezentacinio pastato būtinybe neabejojo nei ankstesnė, nei dabartinė Klaipėdos uosto vadovybės. Vietos ieškota ne mažiau kaip penkerius metus. Dabar uosto administracija pagaliau jau ruošiasi įkurtuvėms. Tačiau įsigytas pastatas nėra išskirtinės architektūros ar istoriškai vertingas, kaip kitų uostų reprezentacinės būstinės.

Po pusmetį trukusių derybų dėl kainos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD), gavusi įmonės valdybos pritarimą, kovo 22 dieną pasirašė administracinių patalpų įsigijimo iš "DFDS Lisco" sutartį. Sandorio vertė - 14,014 mln. litų.

Įmonę perkraustyti numatoma dar iki direkcijos veiklos 20 metų jubiliejaus birželio mėnesį. Į naujus kabinetus bus perkelti KVJUD darbuotojai iš patalpų, esančių uostamiesčio Pilies g. 4, Nemuno g. 8A, Sankryžos g. 7, J. Janonio g. 24 (jau turimų patalpų), dalis - iš laivyno bazės, Nemuno g. 40.

Naujosios KVJUD būstinės pastatui - 30 metų. Sovietiniais laikais tai buvo modernus, gana sėkmingas naujosios architektūros statinys, pradėjęs kurti tarptautinės jūrinės pramonės įvaizdį. Lietuvos jūrų laivininkystės ("Lisco") 9 aukštų, tamsintais langų stiklais pastatas rodė įmonę esant aukščiau Prekybos ir Žvejybos uostų, kurie tuo metu visai neskyrė dėmesio valdybų patalpoms. Prieš įmonės privatizavimą 3 aukštų "Lisco" priestatas (jame nuo 1992 metų veikė KVJUD - aut.) Susisiekimo ministerijos sprendimu buvo parduotas KVJUD. Vėliau, kai buvo įsteigta Lietuvos saugios laivybos administracija, dar vieną aukštą iš tuometės "Lisco" teko nuomotis. Šiuo metu pastato fasadas gerokai aptrupėjęs, jį reikėtų remontuoti.

Pervežti daiktų nereikės

Pernai rugpjūtį KVJUD paskelbė apklausą, kuria siekta išsiaiškinti galimybes iki 2012 metų rugsėjo 1 dienos pirkti arba išsinuomoti 4500 kvadratinių metrų bendro ploto biuro patalpas su 200 vietų automobilių stovėjimo aikštele gatvėse palei uostą.

Uostininkų teigimu, buvo gauti bei išanalizuoti penki pastatų pirkimo, vienas žemės sklypo pirkimo ir aštuoni nuomos pasiūlymai. Juos įvertinus, nustatyta, kad ekonomiškai naudingiau būtų įsigyti administracines patalpas, o ne jas nuomotis. Taip pat buvo vertinamas ir socialinis aspektas - pastato vieta, pasiekiamumas, patogumas, reikiamo ploto bei patalpų kokybės atitikimas.

"Be to, atsižvelgėme ir į tai, kad turimos administracinės patalpos neatitinka sanitarinių higienos normų, nes daugumai darbuotojų tenka tik apie 4 kvadratinius metrus darbo vietos ploto. Kasmet uosto direkcijoje apsilanko apie 60 delegacijų iš įvairių pasaulio šalių. Uosto direkcijai stinga vietos tinkamai pristatyti vienintelį Lietuvos uostą", - teigė generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Atlikusi apklausą, uosto vadovybė pasiūlymų variantus vertino ekonominiu ir socialiniu požiūriu. Naudingiausias pasirodė dabartinės "DFDS Lisco" pasiūlymas, kurio vertė po derybų sumažėjo keliais milijonais - iki 14,014 mln. litų.

Pasak KVJUD ekonomikos ir finansų direktoriaus Martyno Armonaičio, visas tarnybas sukėlus į vieną pastatą, kurio plotas - 4950 kvadratinių metrų, nereikės išlaidauti darbo kabinetų ir renginių salės nuomai. Tačiau tokiu sprendimu siekiama ne tiek ekonominės naudos, kiek sklandaus įstaigos darbo organizavimo. Iš atlaisvintų 4,5 tūkst. kvadratinių metrų kitų patalpų ketvirtadalis, dabartinis KVJUD biuras, bus atiduotas Saugios laivybos administracijai. Ją sujungus su Vidaus vandenų inspekcija, iki tol veikusia Kaune, dalį ten dar likusių tarnybų numatoma perkelti į Klaipėdą. Kadangi nereikalingo nekilnojamojo turto valstybės įmonė pati parduoti negali, numatoma, kad jis Vyriausybės nutarimu bus perduotas Turto fondui.

Tuo metu laivybos įmonė, pakeitusi pavadinimą į "DFDS Seaways", skuba nutraukti nuomos sutartis su kitais smulkiais nuomininkais ir pati bandys susispausti pastate Šaulių gatvėje, priešais viešbutį "SAS Radisson". Tačiau daugeliui ne paslaptis, kad tai - ne paskutinis persikraustymas, o tik laikina išeitis, kol bus pastatytas keleivių ir krovinių terminalas prie naujosios Smiltynės perkėlos.

Svarstė kelerius metus

Reprezentacinio pastato būtinybė - vienas iš nedaugelio dalykų, dėl kurių sutapo ankstesnės ir dabartinės uosto vadovybės požiūriai. Vietos naujos būstinės statybai ieškota ne mažiau kaip penkerius metus. Ilgai be naudos KVJUD tam tikslui laikytas sklypas su baigiančiu griūti buvusiu Prekybos uosto vaikų darželiu, uostamiesčio J.Zauerveino gatvėje, pasirodė nepatrauklus. Prieš ketverius metus jis buvo perduotas Turto bankui. Tačiau objektas apleistas stovi iki šiol.

Kitas svarstytas variantas - Senosios Smiltynės perkėlos pastatas Žvejų gatvėje, kurį ketinta perstatyti - netiko dėl teritorijai taikomų paminklosauginių reikalavimų. Kai buvo išsiaiškinta, kad istorinėje senamiesčio dalyje esantis dviaukštis namas KVJUD užmojų netenkins, naujų vietų paiešką buvusiam uosto direktoriui Sigitui Dobilinskui sutrukdė ekonomikos krizė ir smuktelėjusi uosto krova. Netrukus vadovavimo uostui vairą perėmęs E.Gentvilas pirmiausia siekė pertvarkyti jo struktūrą, sumažinti tarnybų, nustatyti reikalingą žmonių skaičių, o po to vertinti patalpų poreikį.

Planuota, kad direkcijoje turėtų likti 252 darbuotojai. Tačiau po dviejų Kadrų reformos etapų darbuotojų nedaug sumažėjo. Iš įmonės 2010 metų veiklos tarpinės ataskaitos matyti, kad 2009-aisiais vidutiniškai dirbo 270, 2010-aisiais - 266 žmonės.

Ankstesniais metais uosto direkcijoje dirbdavo ir 300 žmonių. Tuomet uosto vadovybė buvo kritikuojama, kad neatsižvelgia į kitų uostų administravimo patirtį. Pagal tuometinį Klaipėdos uosto krovos mastą išlaidos įstaigai išlaikyti atrodė per didelės.

Verslas - arčiau laivų

Šią savaitę "DFDS Lisco" akcininkai patvirtino valdybos sprendimą keisti įmonės pavadinimą į "DFDS Seaways". Pasak bendrovės atstovo Vaido Klumbio, juridiškai tokia įmonė bus įregistruota iki vasaros pradžios. Iškaba nuo pastato uostamiesčio J.Janonio gatvėje bus perkelta ant pastato Šaulių gatvėje, į kurį numatoma perkelti laivyno administraciją.

"Su uosto direkcija sutarta, kad išsikraustysime iki gegužės 31 dienos. Sutapo visų ketinimai: mūsų - pastatą parduoti, o direkcijos - noras patalpas pirkti. Įmonei priėmus sprendimą paslaugas krovinių siuntėjams ir keleiviams tobulinti, perkeliant dalį darbuotojų į jūrų perkėlos terminalo administracines patalpas, turimas pastatas tapo per didelis, jo naudojimas neefektyvus. Krovinių tarnyba iškelta jau anksčiau, keleivių aptarnavimo tarnybą taip pat netrukus numatoma iškelti į uostą", - apie išsikraustymo priežastis kalbėjo V.Klumbys. Šiuo metu "DFDS Lisco" kranto tarnybose ir administracijoje dirba apie 100 žmonių, pusė jų persikels į naują biurą. Tačiau bendrovės atstovai neneigia, kad sprendimas laikinas. "Yra planų, ketinimų, kad bendrovės administracija galėtų dar kartą persikelti, kai atsiras keleivių ir krovinių terminalas", - sakė V.Klumbys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"