TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uosto gylio tikslumas kainuos brangiai

2010 03 13 0:00
Klaipėdos uostą gilinti numatoma iki pat Malkų įlankos.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Klaipėdos uosto kapitono tarnyba nori naujo hidrografinio laivo, o verslo atstovai - atsakymų dėl gylio parametrų terminų.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija siūlo parengti detalią uosto techninių parametrų studiją, o gilinimo darbus, jeigu būtų apskaičiuotas didesnis už milijoną kubinių metrų grunto kiekis, atlikti pasitelkus užsienio rangovus ir modernią techniką. Tik tuomet esą galimas tikras darbų proveržis įveikiant investicinį atsilikimą. Tarptautiniai konkursai, verslininkų manymu, gerokai atpigintų gilinimo kainą.

Uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius abejoja, ar atsiras specialistų, galinčių sugalvoti užduotį gilinimo studijai, o vėliau atlikti išvadų bei pasiūlymų ekspertizę. Tačiau, jo manymu, neturi būti taip, kaip dabar - pirma įplaukia dideli laivai, o tada sprendžiame, kaip pakrauti juos pilnus.

Pasak ekspeditorių asociacijos vadovo Vytauto Šileikos, laivų grimzlė rūpi ne tik krovos kompanijoms, bet ir ekspeditoriams, atsakingiems už įsipareigojimus klientams. Net ir vieno centimetro gylis svarbus, kai paverti nepakrautas tonas pinigais.

Uostininkai vieningai sutaria, kad daugiausia lėšų būtų skiriama numatytiems gylio parametrams siekti. Kita medalio pusė - žinoti, kada ir kokia bus leistina laivų grimzlė. Uosto vadovybei siūloma parengti išsamią investicinę gilinimo programą.

Reikia laivo

Uosto kapitono pavaduotojas Adomas Alekna priminė, kad planuojant investicijas svarbu ne tik pats gilinimas, bet ir gylio nustatymo priemonės. Šiuo metu naudojamas 1980 metų statybos laivas "Rusnė", kurį pertvarkant į hidrografinį 1996 metais buvo sumontuota pirmos kartos spindulinė gylio matavimo įranga, moraliai paseno. Jį atnaujinti netikslinga, nes jis yra plokščias, upinis, o kai kyla didesnė nei pusės metro aukščio banga, sistema blogai veikia. Matavimo kokybė prasta, duomenys - nepatikimi.

Pasak A.Aleknos, kitur batimetriniams tyrimams naudojama penktos kartos spindulinė įranga. Tokia esą reikalinga ir Klaipėdai. Atsiradus poreikiui įleisti dar didesnių gabaritų laivus, būtinas tikslumas nustatant klirensą (atstumą nuo laivo iki dugno).

Įsigyti naują laivą kainuotų apie 10 mln. litų. Jame turėtų būti sumontuota navigacinė, gaisrų gesinimo ir žmonių gelbėjimo įranga.

Uosto kapitono tarnyba siūlo lėšas įtraukti į 2011 metų investicinę programą, kad 2012 metais toks laivas būtų nupirktas ir naudojamas statant išorinį Klaipėdos uostą ir atkuriant Šventosios jūrų uostą.

Įrangai įsigyti sieks paramos

Uosto naudotojai neprieštarauja, kad kapitono tarnyba uosto reikmėms įsigytų naują hidrografinį laivą, tačiau mano, kad investicija turėtų būtų išdėstyta per kelerius metus. Esą šiuo metu nevykdomos pagrindinės investicinės užduotys, o matavimo paslaugai galėtų būti naudojamas panašios paskirties laivas "Varūna". Šis katamarano tipo laivas uosto lėšomis 2003 metais buvo įsigytas už 2,8 mln. litų, dar milijoną litų kainavo įranga. Tačiau jis buvo perduotas tuomet nuo uosto direkcijos atskirtai Lietuvos saugios laivybos administracijai, o laivo paskirtis - matuoti jūros gylį ir sudarinėti teritorinių vandenų jūrlapius.

Kalbant apie anksčiau planuotą įsigyti dinaminio klirenso apskaičiavimo sistemą (angl.- DUKC), su kuria susipažinti direkcijos atstovai vyko į Šiaurės jūros uostą Brėmerhafeną, krovos kompanijų specialistai išreiškė nuomonę, kad atsisakius ją pirkti nereikėtų prarasti Europos Sąjungos paramos laivybos saugumui. Tačiau, atsižvelgiant į tai, kad mums netinka visa DUKC, nes Baltijos jūroje nekyla potvynių ir atoslūgių, praverstų jos dalis - bangų aukščio ir vėjo matavimo įranga, kurią galima būtų sumontuoti naujame laive.

Pasak A.Aleknos, šiemet pirmieji Baltijos jūroje DUKC įrangą planuoja įsigyti suomiai. Tuomet ir paaiškės, kaip ji veikia ir kokia nauda iš jos būtų Klaipėdos uostui. Esą gali nutikti ir taip, kad klirenso apskaičiavimo įranga rodytų mažesnę leistiną laivų grimzlę negu leidžiama dabar.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"