TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uosto projekto kliūtis - sankryža

2012 06 16 8:08

Kitą vasarą numatomos Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo pabaigtuvės gali vėluoti. Apsižiūrėta, kad dar niekam nepriskirti ir pinigais neparemti valstybinės reikšmės gatvės - Baltijos prospekto - tvarkymo darbai.

Šiuo metu pagrindinė ir brangiausia Klaipėdos uosto statyba sparčiai vyksta centrinėje dalyje, ties antrąja Smiltynės perkėla. Ji susideda iš kelių dalių (prieplaukų, kranto statinių, geležinkelio viaduko ir gatvių sankryžos), vertinamų daugiau kaip 300 mln. litų.

Pirmieji permainas dar pernai pajuto rangovų latvių technikos išbaidyti paukščiai, kurie apleistoje uosto dalyje buvo atradę ramybę.

Gyventojai mato tik tai, kad Minijos ir Kuosų gatvių sankirtoje, marių link, 18 hektarų plote rausiama žemė, o vandenyje ryškėja prieplaukos konstrukcija.

Sankryža "kybo ore"

Dešimtmečiu pavėlavus statomą valstybinės reikšmės Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalą (KKKT) žadama atidaryti 2013 metų vasarą.

Tačiau susisiekimo viceministrui Arūnui Štarui atnaujinus prieš pusmetį sustabdyto šios statybos priežiūros komiteto darbą paaiškėjo, kad dar nenuspręsta, kas ir iš kokių šaltinių finansuos Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžos rekonstrukciją, kuri susijusi su įvaža į terminalą. 

Pasak A.Štaro, artimiausiu metu teks priimti sprendimus, kas užtikrins Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžos finansavimą - Klaipėdos miesto savivaldybė, Kelių direkcija ar uosto administracija. Tačiau net ir pasirinkus užsakovą, pinigų paieškos bus nelengvos.

Uosto vadovas Eugenijus Gentvilas sako atradęs 2008 metais pasirašytą keturšalį susitarimą dėl visų trijų Baltijos prospekto sankryžų finansavimo, pagal kurį uostas numato finansuoti 6 techninius projektus. Tai ir padaryta. Bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" taip pat savo misiją atliko - įrengė viaduką.

Užtikrinti gatvės sankryžos finansavimą dokumente yra įsipareigojusi Klaipėdos savivaldybė kartu su Susisiekimo ministerija. Todėl, pasak E.Gentvilo, Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas neseniai vyko pas premjerą aiškintis. Jis iš anksto numano, kad bus stengiamasi finansavimą suversti ant uosto direkcijos kupros.

"Bet dėl dujų terminalo statybos prioriteto (direkcija turi išgilinti terminalo vietą ir skirti pinigų laivo švartavimo vietai įrengti, plėsti išorinę įplauką - aut.) išlaidauti sankryžos statybai tikrai nebus iš ko. Todėl privažiavimu prie KKKT turi pasirūpinti miestas", - mano E.Gentvilas.

"Nuo kada miestas uostui pradėjo tiesti gatves? - stebėjosi Klaipėdos savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas, LŽ paklaustas, ar savivaldybė sutiks būti sankryžos užsakove. - Iš kokių lėšų? Mes neturime jokių išteklių!"

Tokios emocijas inspiruoja pinigų suma, kuri apskaičiuota remiantis pačios savivaldybės pageidavimais uosto sunkvežimius Baltijos prospekte sukišti į tunelius.

Net pirmojo ruožo, kuris bus rekonstruojamas, pertvarka suskirstyta į du etapus: 19 mln. litų "kosmetinį" ir daugiau kaip 100 mln. litų vertės pagrindinį, numatantį kasti Minijos gatvės tunelį.

Operatorius - ne kliūtis

Kurį laiką iš uosto direkcijos sklidusios kalbos apie tai, kad KKKT prieplaukos statyba stringa neva dėl operatoriaus vėlavimo pasirašyti investicijų sutartį, pamažu tyla. Ankstesnis gąsdinimas 112 mln. litų vertės jūrinės dalies statybas stabdyti, jeigu operatorius nepateiks sutarties su laivybos kompanija dėl jūrų linijos į naują terminalą, ir kėlęs šypseną dėl tokios poveikio priemonės rezultato, taip pat jau užmirštas.

Neseniai pranešta (o aiškintasi 3 metus - aut.), kad Europos Sąjunga projektui skiria 62 mln. litų paramos, nes keleivių terminalo infrastruktūrą pripažįsta tinkamu finansavimo objektu be jokių trečiosios šalies įsipareigojimų. Vienintelė pastaba - pakeisti kai kuriuos teisės aktus, pavyzdžiui, vieną Klaipėdos valstybino jūrų uosto įstatymo nuostatą, susijusią su žemės nuoma. A.Štaro teigimu, šiuo metu diskutuojama, kaip tą nuostatą pakeisti, kad atitiktų ir kitus Lietuvos įstatymus.

Pasak E.Gentvilo, su krovos kompanijų asociacija sutarta, kad uosto direkcija iš įmonių nereikalaus sutarčių su partneriais, nors toks noras buvo išreikštas dar pernai, - užteks ketinimų protokolo. KKKT operatorius jį pateikė, bet dokumentas konfidencialus, įvardyti laivybos operatoriaus negalima.

Uosto vadovas dabar linkęs pripažinti, kad didžiausią galvos sopulį kelia ne pastatai ir mašinų statymo aikštelės. Leidimas juos statyti vėlavo ne dėl operatoriaus kaltės, jis išduotas prieš porą mėnesių ir darbai iškart prasidėjo. Šiuo metu nuogąstaujama dėl to, kad pastačius terminalą nebus galima į jį įvažiuoti dėl nebaigtos Baltijos ir Minijos gatvių sankryžos rekonstrukcijos.

KKKT valdančios bendrovės direktorius Benediktas Petrauskas tikina, kad kranto statybų rangovai tikrai suspės atlikti visas užduotis iki ateinančios vasaros pradžios. Netrukus akcininkai atsižvelgs į uosto direkcijos reikalavimus padidinti įmonės įstatinį kapitalą ir pateikti banko garantiją dėl investicijų, kurios pagal ankstesnius skaičiavimus gali siekti 70 mln. litų. Tačiau, pasak B.Petrausko, būtų apmaudu, jeigu po pabaigtuvių į keltus negalėtų patekti planuojamas mašinų srautas.

Pagal projektą, vienu metu terminale galės stovėti 3 laivai. Jis bus tinkamas ro-ro ir ro-pax tipo keltams, kokie dabar plaukia į Klaipėdą, ir kruiziniams laivams, nes šie kartais nesutelpa kruizinių laivų terminale. Krante turi būti įrengtos automobilių aikštelės, krovinių sandėliai ir administracinis pastatas su keleivių sale.

Viceministras A.Štaras neabejoja, kad privačioje dalyje įsipareigojimai bus įvykdyti laiku. Neramu, ar valstybės institucijos taip greitai, kaip reikėtų be vėlavimo atlikti darbus, susitars, iš kur paimti sankryžos rekonstrukcijai reikalingų, bent pirmajam jos etapui, pinigų. "Teritorija milžiniška. Kaip čia kas ateityje atrodys - šiandien sunku įsivaizduoti. Tikiuosi, bus gražu, kitų metų gegužės mėnesį terminalas veiks", - svarstė valdininkas, planuojantis dar šį mėnesį pateikti pasiūlymą, kas taps dar vienu finansiniu terminalo partneriu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"