TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uosto pyragas - su rūpesčių įdaru

2012 12 20 6:00
Vidos Bortelienės nuotrauka/Beveik pusketvirtų metų uosto vadovo duoną krimtęs Seimo narys E.Gentvilas pripažįsta, kad ji buvo rupi.

Tarptautinė prekyba nepavaldi vienos šalies politikai, todėl transporto sistemos vadovų kaitos uosto verslininkai nesureikšmina, tačiau patirtis rodo, kad investicijų sparta labiausiai priklauso nuo vietos valdininkų.

Baltijos valstybių uostai Talinas, Ryga, Ventspilis ir Klaipėda smarkiai konkuruoja dėl tranzitinių krovinių, o tai paskata įdėmiai sekti logistikos pokyčius ir reaguoti į verslo užduotis. Kaip sekėsi jas įgyvendinti 2012 metais?

Buvęs Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovas parlamentaras Eugenijus Gentvilas apžvelgdamas šių metų svarbiausius įvykius išskiria kelis jų bruožus.

Baltarusijos gaida

"Visus metus uostą lydėjo baltarusiškų krovinių problema. Metų pradžioje, kompanijai "Belkalij" nepasirašius sutarčių su pirkėjais,  buvo sutrikimų, vėliau, antrąjį pusmetį, prasidėjo įvairūs gąsdinimai. Jie trunka iki šiol ir nesuteikia stabilumo. Netgi buvo atsiradę pasiūlymų: neinvestuokime uoste į terminalus, kurie skirti baltarusiškiems kroviniams, stabdykime pradėtas statybas", - prisiminė E.Gentvilas. Bet jis sako apie tokį variantą nė nediskutavęs.

Kitas, jo požiūriu, svarbus uosto veiklos parametras - bendrovės "Klaipėdos nafta" reikalai. "Pirmas dalykas - vykęs "Orlen Lietuva" gamyklos remontas sukėlė krovos srauto trukdžius. Antras - atsisakyta tiesioginio produkcijos tiekimo iš Baltarusijos ir pasirašyta sutartis su įmone "Litasco". Prasidėjo kalbos, kad baltarusiai neva gali sureaguoti savo kompanijų gynimo pretekstu ir panašiai.

Ir, žinoma, suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo projektas. Man dėl to net prasidėjo nerviniai traukuliai, kurių kiti žmonės gal nė nematė", - dabar jau linksmai apie patirtą įtampą kalbėjo E.Gentvilas.

Pasak buvusio uosto vadovo, uosto direkcijos derybos su "Klaipėdos nafta" dėl SGD terminalo infrastruktūros vyko sunkiai. Esą jeigu nebūtų parodyta atkaklumo, faktiškai visi uosto pinigai būtų nekeliavę dujų terminalo statybai. "Negalime paaukoti šalies transporto interesų dėl energetinio saugumo. Ar naftininkų samdytiems ekspertams rūpi Lietuvos transporto tranzito sistema? Aišku - ne. Be to, jie nelabai profesionaliai dirba", - su priekaištu kalbėjo E.Gentvilas apie įvykius, dėl kurių tekę sulaukti net piktų valdžios atstovų skambučių.

"Istoriniai" stulpai

Sunkūs dalykai, pasak E.Gentvilo, susipynė su gerais darbais. "Kad ir ta su "Klaipėdos nafta" pasirašyta sutartis, žadanti naują krovinį uostui - ji gera. Jeigu apsiribosime keliomis dešimtimis milijonų litų uosto investicijų, be to, Vyriausybės nutarimu pavyks kompensuoti išlaidas, galima įžvelgti pliusus", - aiškino parlamentaras.

Iš smulkesnių dalykų, E.Gentvilo akimis, įsidėmėtinas šiemet išspręstas deviacinio įrenginio klausimas, nagrinėtas 6 metus. "Tas stulpas buvo privatizuotas prieš 10 metų, šiomis dienomis jau sueitų senatis. Mums pavyko jį iškelti iš akvatorijos kovo mėnesį. Atrodo, menka problema - stulpas. Bet jį reikėjo iškelti ne tik dėl SGD terminalo - apskritai dėl uosto ateities", - pažymėjo E.Gentvilas.

Jo požiūriu, KVJUD pavyko šiemet su savivaldybe suderinti uosto teritorijų plėtros planus, atmetamus ilgą laiką. Bet labiausiai buvusį uosto vadovą džiugina sėkme vainikuotas uosto kanalo gilinimo ir platinimo konkursas, į kurį pritraukta daug dalyvių ir kurį laimėjo olandų kompanija "Van Oord Dredging and Marine Contractors BV".

"Daugelis pernai abejojo, ar pavyks. Pavyko! "Van Oord" sparčiai gilina, matyti darbų pabaiga. Per šiuos ir ateinančius metus mes tikrai padidinsime uosto konkurencingumą. O gilinama Malkų įlanka - seniai subrandintas projektas, tik niekas anksčiau to nesiėmė. Aišku, smulkių nesėkmių yra, bet jos neužgožia pagrindinių dalykų", - džiaugėsi besibaigiančių metų investicijomis buvęs uosto vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"