TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uosto rangovai kelia statybų kainas

2011 06 08 0:00
Planuota, kad šiemet uoste investicijoms bus panaudota apie 190 mln. litų - daugiausia per dešimtmetį, bet vasarai prasidėjus dėl tokio užmojo jau kyla abejonių.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Klaipėdos uosto vadovybės reiklumas rangovams gali sugrįžti darbų brangimo bumerangu. Įsisenėjusi statybų praktika vis dar neatitinka griežto viešųjų pirkimų modelio.

Per pastaruosius porą metų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje (KVJUD) jau antrą kartą pasikeitė infrastruktūros ir plėtros direktorius, atsakingas už viešuosius pirkimus. Nuo birželio 1-osios į šias pareigas paskirta beveik dešimtmetį įstaigoje dirbusi statybų inžinierė Roma Mušeckienė, atrinkta iš aštuonių pateikusių savo veiklos vizijas pretendentų. Ji pakeitė prieš daugiau kaip mėnesį savo noru pasitraukusį Vidą Karolį.

Uosto statybų vairas moters rankose - retas reiškinys net viso regiono mastu. Praktinėje uosto veikloje, pagrindinės KVJUD misijos atžvilgiu, uosto infrastruktūros vadovo pareigos yra net svarbesnės už generalinio direktoriaus. Pareiginis darbo užmokestis skiriasi tik simboliniais 200 litų. Pernai paskutinį ketvirtį direktorių algos, neatskaičius mokesčių, kaip nurodoma KVJUD svetainėje, sudarė 9288 litus, o šiemet nuo birželio 1 dienos visi atlyginimai padidinti 10 procentų.

Lygių galimybių precedentas buvo sukurtas prieš metus, kai Šventosios uostelio patobulinimo rūpesčius ir numatomą šimtų milijonų litų vertės didįjį uosto atkūrimo projektą jis patikėjo Airidai Čėsnienei. Moterų draugijai kol kas uždara tik statybų nekontroliuojanti uosto kapitono tarnyba.

Netinka statybų praktika

Pats visą mėnesį statybas prižiūrėjęs uosto vadovas įsitikino, kad rangovai į personalines KVJUD permainas nereaguoja. Kaip ir anksčiau, dokumentacija neparengiama laiku, statybų terminai vėluoja, rangovai padaro neužsakytų papildomų darbų, kuriuos vėliau viešųjų pirkimų komisijos prašo įteisinti.

Pastaruoju metu dviejuose objektuose, KVJUD nežinant, vėl išlindo į paviršių papildomų darbų už 208 tūkst. litų ir 126 tūkst. litų. "Vienur viskas užbetonuota - sunku nustatyti, kiek ten tų darbų yra, kitur nežinoma, ar jie tikrai buvo reikalingi. Paskui mėginta jau atliktus darbus "prastumti" per viešųjų pirkimų komisiją, kad juos būtina nupirkti. Rangovai aiškina esantys geradariai. Mes juk tuos papildomus darbus galime iš ko nors kito pirkti, o jie padaro, kad niekas kitas jų neatliktų. Finalas toks: visi ginčo keliai veda į Susisiekimo ministeriją arba žiniasklaidą", - aiškino E.Gentvilas.

Yra ir trečias kelias - teismai. Tačiau uosto nepasitikėjimą rangovais stiprina tai, kad vienas jų, pasirašęs darbų su papildoma pretenzija atlikimo aktą, tęsti ginčą atsisakė. "Jeigu pinigų nereikalauja, tai ar buvo tie darbai padaryti?" - spėliojo uosto vadovas.

Vienas labai svarbių ir vėluojant 2 mėnesius tik ką pradėtų įgyvendinti projektų - kompanijos "Jozef Mobius" laimėta 8-9 krantinių rekonstrukcija. Pasak R.Mušeckienės, šis rangovas privalės darbus atlikti laiku. To reikalauja ir statybų reglamentai, ir pasirašyta sutartis, kurioje pasakyta, kad, jeigu vėluojama, rangovas turi imtis tokių priemonių, kurios užtikrintų objekto atidavimą užsakovui laiku ir darbų nepabrangintų.

Kitos uosto statybos, pasak naujosios uosto statybų direktorės, kol kas vyksta sėkmingai, tačiau juos baigti numatoma tik kitąmet. Planuota, kad uoste šiemet investicijoms bus panaudota apie 190 mln. litų - daugiausia per dešimtmetį, nors vasarai prasidėjus dėl tokio užmojo jau kyla abejonių.

Tvyro nepasitikėjimas

Šiuo metu uoste vyksta net keli hidrotechninių darbų užsakymo konkursai: įplaukos kanalo tobulinimo, pramoginių laivų ir valčių prieplaukos statybos, kanalo gilinimo. Prieš keletą savaičių E.Gentvilas organizavo pažintinį susitikimą su potencialiais rangovais, tarp jų buvę ir nemažai naujokų iš užsienio. Turintieji patirties juos gąsdino, kad Klaipėdos uoste dirbti yra labai rizikinga, nes randama ir sprogmenų, ir daug akmenų.

"Turėjome po 5-6 kartus atsakinėti į kvailus klausimus apie iš dugno neva kylančius fejerverkus - sprogimus gilinant uostą, nors patys gąsdintojai žino, kad taip nėra", - pasakojo E.Gentvilas apie kilusią naują problemą. Uosto vadovybei nepasitikint rangovais, rinkoje pasklido žinia, kad čia sunku užsidirbti.

Šiuo metu Klaipėdos uoste dirba du užsienio rangovai - vokiečių kompanijos "Jozef Mobius" įmonė Lietuvoje ir "Latvijas tilti". Dar viena latvių bendrovė šiuo metu valo Šventosios uostelį. Iš lietuvių verslo įmonių dažnai konkursus laimi "Hidrostatyba", geležinkelius tiesia Žemaitijos regiono statybų įmonės.

Tačiau retas konkursas baigiasi sklandžiai. Pernai dėl apskųstų rezultatų buvo įstrigusios keleivių ir keltų terminalo bei 8-9 krantinių statybos, šiemet sutriko uosto įplaukos tobulinimo eiga, šis konkursas skelbiamas iš naujo.

Tokia lėta infrastruktūros objektų statyba uosto kompanijas atgraso nuo vienpusio įsipareigojimo pasirašyti investicijų sutartis. E.Gentvilo prieš mėnesį pristatytas dokumento projektas nenumatė KVJUD atsakomybės už verslo patiriamą žalą dėl vėluojančių valstybės infrastruktūros darbų, todėl jis tobulinamas.

Uosto vadovo ketinimai jau liepą įforminti naujus KVJUD ir įmonių santykius nėra tvirti, nes kompanijoms įvertinti teisines pasekmes trūksta laiko. Jos nenori užsinerti kilpos ir nuogąstauja, kad papildomi įsipareigojimai kilus ginčui būtų dar viena priežastis minti teismų slenksčius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"