TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uosto rekordai atsimuš į pralaidumo lubas

2007 12 12 0:00
Dėl laivybos sąlygų uostas nepajėgus perkrauti daugiau kaip 35 mln. tonų krovinių.
LŽ archyvo nuotrauka

Šiemet 27 mln. tonų apyvartą pasieksiantis Klaipėdos uostas, specialistų žiniomis, dėl laivybos sąlygų nepajėgus perkrauti daugiau kaip 35 mln. tonų krovinių, o neturint naujo uosto Lietuvos transporto pramonės laukia nuosmukis.

Uosto plėtojimo taryboje susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus išsakytą kritiką Klaipėdos apskrities ir miesto valdininkams dėl naujo uosto statybos planų stabdymo sukėlė spartus krovinių didėjimo tempas.

Reikalai nejuda.

Užuot dalijęsi džiaugsmu dėl puikių rezultatų, uostininkai neslėpė nerimo dėl uosto plėtros.

"Klaipėdos uostas nebeturi plėtros teritorijų. Jau kelerius metus diskutuojame, ar apsiribojame 35 mln. tonų, ar statome giliavandenį uostą. Manęs netenkina situacija, nes gyvenimas sparčiai juda į priekį. Vyriausybės strateginio komiteto nurodymas iki 2005 metų gruodžio 31 dienos padaryti Klaipėdos bendrojo plano pakeitimus ir pažymėti priskirtiną teritoriją neįgyvendintas", - piktinosi susisiekimo ministras.

A.Butkevičių neramina, kad naujo uosto statybos planas yra ne dalykiškai aptarinėjamas, bet vilkinamas perėjimo prie veiksmų laikas. Ministras pripažino, kad reikalauti asmeninės atsakomybės iš valstybės tarnautojų neįmanoma, kadangi Vyriausybė nebuvo suformulavusi užduočių ir nenurodžiusi terminų joms atlikti.

Uostininkų interesams besipriešinančios Klaipėdos savivaldybės meras Rimantas Taraškevičius teisinosi, jog japonų specialistų 2003 metais atliktas tyrimas dėl giliavandenio uosto statybos galimybių ir terminų nenagrinėjo kranto teritorijų poreikio. Esą todėl bendrajame miesto plane nėra galimybės atspindėti uosto vizijos, kuri yra tik paveikslėlis.

Klaipėdos uosto vadovas Sigitas Dobilinskas aiškino, kad skirti pinigus poveikio aplinkai studijai, kurios reikalauja miesto valdžia, galėtų turėdamas formalų tam pagrindą ir žinodamas statybos terminus. Jeigu atlikus ne vieną milijoną litų kainuosiantį tyrimą statybos prasidėtų vėliau nei po penkerių metų, o toks yra šio dokumento galiojimo laikas, valstybės pinigai būtų išleisti vėjais.

Tikroji naujo uosto projekto stabdymo priežastis gali būti visai kita - pajūrio ruože nuo Melnragės iki Karklės yra ne tik populiarūs paplūdimiai, bet pastaraisiais metais pridygo uostamiesčio elito vilų.

Riba artėja

LŽ paprašė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direktoriaus S.Dobilinsko apibūdinti uosto situaciją.

- Ministras uosto krovą pavadino neprognozuojama. Ar ilgai truks kilimo banga?

- Ministras teisus ta prasme, kad uosto kompanijos šiemet neprognozavo tokių prieaugio tempų. Planavom, kad viršysim 25 mln. tonų ribą, o dabar krova vyksta tokiu grafiku, kad gali būti perkrauta daugiau kaip 27 mln. tonų. Padaugėjo trąšų, konteinerių, medienos, skystų naftos produktų ir kitų krovinių. Krovos procesus veikia daug faktorių: tarptautinė politinė aplinka, rinkos ekonomikos situacija, šalies bendrojo vidaus produkto augimas.

- Kas girdėti dėl tranzitinių krovinių?

- Baltarusija pažadėjo išlaikyti, gal net didinti dabartinį eksporto mastą. O dėl Rusijos - jeigu būtų rinkoje krovinių pervežimų kritimas, geležinkelio tarifai įtaką darytų. Bet dabar, kai Sankt Peterburgo uostas užsikišęs, Rytų klientai tuos krovinius, kurių gabenimo išlaidoms transportavimas geležinkeliu didelės įtakos nedaro, siunčia per mūsų uostą.

- Kokią matote Klaipėdos uosto perspektyvą?

- Prognozės sunkus dalykas. Nors šiemet mūsų uosto krova didėjo 17 proc., toks augimas ilgai neišsilaikys. Ateičiai reikėtų planuoti vidutinį 5 proc. kilimą.

- Kada Klaipėdos uostas gali pasiekti apskaičiuotą 35 mln. tonų maksimalaus pralaidumo padalą tokiu tempu didindamas krovą?

- Manyčiau, kad apie 2012 metus. Tuomet dėl apsunkintos laivybos krova imtų mažėti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"