TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uosto ryšių krizė neįveikė

2009 07 02 0:00
Su Klaipėdos uostu bendradarbiaujantys kompanijos "Belaruskalij" ir Baltarusijos kalio kompanijos atstovai koncerno "Achemos grupė" prezidentui B.Lubiui įteikė nacionalines dovanas - iš medžio drožtą stumbrą ir stiklo taurę.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Šiemet sumenkus jūrų prekybos apyvartai Klaipėdos uostas neteko dalies tranzitinių krovinių, tačiau šalių ekonomikai atsigaunant juos tikimasi susigrąžinti.

Švenčiant koncerno "Achemos grupė" veiklos prie Baltijos jūros 10 metų sukaktį Klaipėdos uoste renginyje dalyvavę Kazachstano ir Baltarusijos atstovai pareiškė ketinimus didinti transporto tranzito mastą.

Naujai paskirtas Kazachstano Respublikos ambasadorius Galymžanas Koišybajevas ir jo vadovaujama delegacija, atvykę susipažinti su Klaipėdos uosto veikla, pažymėjo, kad Lietuvos ir jo šalies bendradarbiavimo galimybės didžiulės. Pasak ambasadoriaus, Kazachstane koncerno "Achemos grupė" prezidento Bronislovo Lubio vardas gerai žinomas ir siejamas su Klaipėdos uostu, o tai yra postūmis didinti krovinių gabenimo per Lietuvą kiekius.

Pastaraisiais metais kazachų prekių per Lietuvą gabenama nedaug, srautas nusistovėjęs. Per Klaipėdos jūrų krovinių kompaniją (KLASCO) eksportuojami geležies lydiniai (žaliava metalurgijai) ir importuojami šaldyti produktai sudaro bene du trečdalius viso Kazachstano tranzito Klaipėdos uoste.

Uosto direkcijos duomenimis, krovos srautai geležinkeliais susisiekiant su Kazachstano Respublika sudarė: 2006 metais - 600,6 tūkst. t; 2007 metais - 683,6 tūkst. t (+13,8 proc.); 2008 metais - 728,3 tūkst. t (+6,5 proc.). Pagrindinė kliūtis, trukdanti didinti tranzito mastą, - didelė Rusijos geležinkelių tarifų kaina ir ilgas kelias į Vakarų rinkas. Tačiau geležinkeliui ieškoma alternatyvos, ir vis daugiau vartojimo prekių iš Vakarų Europos į Kazachstaną gabenama autotransportu, taip pat ir per Klaipėdos uosto konteinerių ar KLASCO jūrų perkėlos terminalus.

Su šalia esančia Baltarusija KLASCO santykiai kur kas artimesni ne tik dėl trumpo geografinio atstumo, bet ir tvirto ryšio su pramoniniu susivienijimu "Belaruskalij" bei jam priklausančia Baltarusijos kalio kompanija.

Kaimynė valstybė per Klaipėdos uostą importuoja vartojimo prekes, eksportuoja naftos produktus, metalo gaminius, traktorius, trąšas, iš viso po 5-7 mln. tonų per metus. Svarbiausia Baltarusijos eksporto prekė, gabenama į pasaulio rinkas, - kalio trąšos. KLASCO apyvartoje baltarusiškos trąšos, skystosios - iš Gardino azotinių trąšų gamyklos ir Soligorske kasamas kalio chloridas, pernai sudarė beveik ketvirtadalį krovos - per 2 mln. tonų. Šiemet dėl įstrigusio pardavimo trąšų eksportas sumažėjo trečdaliu, KLASCO apyvarta pastebimai krito.

Tačiau sveikindami koncerno "Achemos grupė" prezidentą B.Lubį KLASCO privatizavimo dešimtmečio proga "Belaruskalij" atstovai garantavo didesnį trąšų srautą.

"Iš pradžių per KLASCO mes krovėme labai mažai, vėliau - labai daug ir vėl mažai, dabar ir vėl ruošiamės krauti daug", - apie banguojančią prekybą sakė Baltarusijos kalio kompanijos atstovas, įteikdamas dovanų šalies gamintojų sukurtą didžiulę stiklo vazą. Tokią pat, anot jo, kokias garbingiems užsienio svečiams paprastai įteikia Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka.

Uostininkai kalbėjo apie simbolinį sutapimą, dvelkiantį politine šiluma ir ekonominiu palankumu, - kaip tik tądien vyko Lietuvos ir Baltarusijos premjerų susitikimas, kuriame dalyvavo ir šalių transporto ministrai.

Vyriausybės spaudos tarnyba pranešė, kad praėjusią savaitę kaimyninių šalių Vyriausybių vadovai aptarė nemažai dvišalio ekonominio bendradarbiavimo klausimų. Atskirai gilinosi, kaip būtų galima didinti Baltarusijos krovinių srautus, gabenamus per Klaipėdos uostą, kuris yra Baltarusijai artimiausias.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"