TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uosto sėkmės kreivė leidžiasi

2009 05 18 0:00
Kiekvieną mėnesį uosto krovos minusas didėja.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Kiekvieną šių metų mėnesį Klaipėdos uostas fiksuoja vis didesnį atotrūkį nuo pernykščių rekordinių skaičių - į žemesnį lygį krinta visi, tačiau nevienodai.

Nafta, trąšos ir konteineriai, laivų statyba ir remontas - pagrindinės atramos, laikančios Klaipėdos uosto ekonomiką. Tačiau šiemet jos susvyravo stipriau nei kada nors anksčiau, todėl socialinės bėdos tampa neišvengiamos. Vienus dar gelbsti ankstesni finansiniai "lašiniai", o kiti jau silpsta.

AB "Vakarų laivų gamykla" įmonių grupė ekonomines negandas nuo savęs gena kaip įmanoma toliau. Kol kas jos didžiausias rūpestis, kurio valdžios atstovai neskuba spręsti - ne tiek ekonomika, kiek dumblu užneštos dokų duobės. Jas iškuopus, bendrovė turėtų dar daugiau darbų. Tačiau jei kuo skubiau nebus įrengta laikina užteršto dumblo aikštelė, kuriai gamykla jau parinko vietą, jos konkurencingumas gali gerokai smukti.

Didžiausia šalies laivų pramonės šalies įmonė šiemet ne tik apsirūpinusi pelningais užsakymais, bet ir dalijasi jais su laivų statykla "Baltija", kurios padėtis yra kur kas prastesnė. Pastaroji savo darbuotojus jau perspėjo apie blogas permainas. Abiejose įmonėse nuolat dirba daugiau kaip 3000 žmonių, antra tiek - subrangovų.

Darbo stygius

"Dar metų pradžioje "Baltijos" laivų statyklos rezultatai ir užsakymų portfelis rūpesčių nekėlė. Susiklosčiusi situacija leido tikėtis stabilių ir pelningų metų, tačiau dviejų balkerių statybos atšaukimas "Baltijai" buvo labai netikėtas", - pranešė bendrovės vadovas Viktoras Stulpinas naujausiame statyklos informaciniame leidinyje, skirtame darbuotojams ir partneriams. Jo teigimu, antrąjį ketvirtį įprastas darbo lygis sumažėjo 24 proc., todėl bendrovė imasi kompensacinių priemonių. Iki 4 savaičių liepą ilginamos kolektyvinės atostogos, mažinami padalinių biudžetai, naikinami etatai, taikomas minimalus prastovų režimas, atliekama gamybinių padalinių reorganizacija.

Leidinyje nurodoma, kad laivų statybos sektoriuje vis dar tęsiasi "atšiauri žiema", užsakymų beveik nėra, o norint gauti esamus nebeužtenka dirbti net už savikainą. Papildomų darbų "Baltija" turi, tačiau jie nėra dideli. Vieną užsakymą blokų gamybai pateikė Vakarų laivų gamykla, statanti keltus "Saaremos" laivybos kompanijai.

"Baltijos" Marketingo ir pardavimų skyriaus vadovas Vladislavas Marinecas nurodo, kad dėl smukusio zloto kurso koją kiša ir lenkai. Derybos su vokiečiais dėl kruizinių laivų blokų statybos nutrūko po to, kai lenkai pasiūlė 30 proc. mažesnę už "Baltijos" savikainą kainą.

"Naujausia statistika rodo, kad nuo metų pradžios pasaulyje užsakyti 44 nauji laivai. O kiek atšaukta - nebesuskaičiuojama. Priminsime, kad 2006-aisiais pasaulyje užsakytų laivų skaičius siekė 4 tūkst., 2007-aisiais - 5 tūkst., o per pirmąjį 2008 metų pusmetį užsakyta 2200 laivų", - rašo V.Marinecas, kreipdamas į darbuotojus pagalbos - pateikti gerų idėjų ir pranešti apie jiems žinomus potencialius užsakovus.

Šiuo metu "Baltijos" viltis - derybos su užsienio kompanija dėl 3-6 žemsiurbių. Tokių laivų įmonė dar nėra stačiusi.

Krova lėtėja

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) nuosavos žemsiurbės statybą nukėlė į kitų metų investicinius planus, todėl "Baltijai" niekuo negali padėti. Uostui gilinti skirtos investicijos šiemet vėl nuplauks į užsieniečių kišenę, nors visus išlaidų planus teks gerokai apkarpyti.

Uosto pajamos šiemet senka proporcingai kompanijų krovos rezultatams.

KVJUD duomenimis, per 4 mėnesius šiemet perkrauta 18,6 proc. krovinių mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Skirtumas - 1,95 mln. tonų. Kiekvieną mėnesį minusas tik didėja: sausį krauta 8,7 proc. mažiau, vasarį - 14,5 proc., kovą - 17,9 proc. mažiau nei tuo pat metu pernai.

Daugeliui kompanijų prasčiausias buvo balandžio mėnuo, todėl lyginamoji mėnesio krova uoste sumažėjo penktadaliu ir vos perkopė 2 mln. tonų.

Labiausiai rinkoje smuko vartojimo prekių gabenimas jūriniais konteineriais. Kadangi Klaipėdos uostas regione buvo šio segmento lyderis, jis labiausiai ir nukentėjo. Konteinerių apyvarta per 4 mėnesius smuko daugiau kaip 28 proc. - iki 83 704 TEU.

Pirmojo metų ketvirčio Baltijos šalių uostų statistikos duomenimis, Klaipėdos uosto padėtis yra prasčiausia: Ventspilyje krova krito 6,2 proc., Taline - 6,7 proc., Rygoje - 6,5 proc., Liepojoje - 15,2 proc., Klaipėdoje - 17,9 procento. Pernai, pasiekęs 30 mln. tonų apyvartą, Klaipėdos uostas buvo penketo lyderis. Dabar kaimynai, išskyrus Liepoją, mūsų uostą lenkia daugiau kaip milijonu tonų.

Kol kas Klaipėdoje geriausia yra naftos eksporto padėtis. Klaipėdos uoste per 4 mėnesius naftos produktų perpilta 2,91 mln. tonų, pernai tuo pačiu laikotarpiu - 3,38 mln. tonų. Tačiau svyravimai turi įtakos tik bendrovės "Klaipėdos nafta" rezultatams. Ilgalaikė sutartis su klientu Klaipėdos uosto bendrovę "Krovinių terminalas" šiemet saugo nuo apyvartos svyravimų net ir tuo metu, kai kitų uosto kompanijų rezultatai smarkiai prastėja.

Per šių metų pirmąjį ketvirtį "Krovinių terminalas" perpylė 458 tūkst. tonų šviesiųjų naftos produktų - 22,8 proc. daugiau nei pernai sausį-kovą.

"Pernai gal daugiau krovinių buvo susikaupę uoste, šiemet dažniau krovėme laivus. Tai, kad mūsų terminale, kuris yra vienas moderniausių Baltijos šalyse, išlieka stabilus krovinių srautas, labiausiai priklauso nuo kliento", - teigė bendrovės generalinis direktorius Audrius Darinskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"