TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uosto transportas nebegaiš spūstyse

2016 10 01 6:00
Dviejų lygių sankryža palengvins traukinių ir mašinų judėjimą Klaipėdoje. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Klaipėdos uosto pietinėje dalyje per pusantrų metų įrengta pirmoji dviejų lygių sankryža palengvins traukinių ir mašinų judėjimą. Estakados projektas kainavo daugiau kaip 4 mln. eurų.

Estakadą statė dešimtis panašių projektų įgyvendinusios bendrovės „Latvijas tilti“ ir „Kauno keliai“, todėl darbai vyko sklandžiai, pagal griežtą laiko grafiką, tarp traukinių eismo intervalų. Virš Nemuno gatvės iškilusi konstrukcija dvi geležinkeliu perkirstas uosto teritorijas „sulipdė“ į vieną muitinės zoną ir pagerino sujungimo su Minijos gatve sąlygas Tikimasi, kad 332 metrų ilgio estakada laivų krovos kompanijai „Klaipėdos Smeltė“ ir kitoms šioje teritorijoje dirbančioms įmonėms sutrumpins laiką įvažiuoti į terminalus bei išvaduos šią miesto dalį nuo spūsčių.

Estakados poreikį lėmė didžiulio „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centro kūrimas. Jis oficialiai atidarytas pernai, tačiau dėl permainų rinkoje, lėtos prekybos tarp Vakarų šalių ir Rusijos konteinerių krovos apyvarta didėja pamažu. Tuo metu geležinkelių eismas, traukinių, gabenančių trąšas, žemės ūkio produktus ir kitokius krovinius, judėjimas į prieš dvejus metus atidarytą Centrinį Klaipėdos terminalą pastaraisiais metais buvo ypač intensyvus, keliantis gaišatį autotransportui.

Pasak „Klaipėdos Smeltės“ generalinio direktoriaus Rimanto Juškos, būdavo dienų, kai net 4 valandas niekas negalėdavo įvažiuoti į uostą, o mašinų intensyvumas čia – tūkstantis per dieną. Traukiniams užtvėrus vartus, jos netilpdavo nei į gretimas gatves, nei į buvusio „Progreso“ teritoriją, kuria naudojasi bendrovė.

Estakados konstrukcijai panaudota 550 tonų metalo, perdangai – 3296 kubiniai metrai betono. Metalinės perdangos konstrukcijos pagamintos „Latvijas tilti“ įmonių grupės padaliniuose. Statant estakadą teko iškelti ir kitoje vietoje iš naujo nutiesti per statybų teritoriją ėjusius inžinerinius tinklus. Projektuotojai pažymėjo, kad jų praktikoje tai pirmas ir vienintelis toks atvejis, kai tiltas pasuktas 90 laipsnių kampu. Jį statyti buvo nelengva.

Tilto atidarymo ceremonijoje dalyvavęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius kalbėjo, jog sankryža buvo suprojektuota taip, kad nepareikalavo nei papildomų darbų, nei papildomų pinigų iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos. Esą statybose tai retas atvejis. Ministras linkėjo, kad estakada duotų naudos ir kompanijoms, ir valstybei.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas džiaugėsi, jog grakšti konstrukcija puošia uostą ir gerina ekologines gyvenamojo rajono sąlygas. Jis ragino estakadų statybų uostamiestyje nenutraukti nė dienai, taip netiesiogiai primindamas, kad Baltijos prospekto dviejų lygių sankryžos, kurių projektui Vyriausybė yra pritarusi, dar neturi nei statybos pradžios termino, nei finansavimo šaltinių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"