TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uosto vadovui - saugumo rėtis ir barzda

2009 05 02 0:00
Bendruomenės požiūriu, uosto vadovo kėdė Klaipėdoje - antra pagal rangą, po mero.
LŽ archyvo nuotrauka

Pirmą kartą mūsų valstybėje paskelbtas konkursas į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) generalinio direktoriaus pareigas įgijo anekdotiškų bruožų: tarp neva neformalių reikalavimų pretendentui - barzda ir pypkė.

Balandžio 28 dieną pasibaigęs Susisiekimo ministerijos paskelbtas konkursas eiti uosto vadovo pareigas klaipėdiečių buvo atidžiai stebimas. Net keli krovos kompanijų atstovai LŽ prasitarė, kad mielai būtų susirungę tarpusavyje dėl naujų karjeros galimybių, o ir iš pačios KVJU direkcijos darbuotojų ne vienas mano esantis stiprus lyderis. Bet juos visus nuo minties kandidatuoti atgrasė nematomas politinis barjeras.

Kaip realiausias kandidatas užimti Klaipėdoje, bendruomenės požiūriu, antrą kėdę pagal rangą, po mero, arba pirmąją - valstybine prasme, neoficialiai įvardijamas anuomet buvęs Liberalų sąjungos vadovas, miesto tarybos narys ir meras, buvęs ūkio ministras, o dabar - Europos parlamento narys Eugenijus Gentvilas.

Laimės patikimas.

Klaipėdos uostas vadovo neturi jau visą mėnesį. Netinkamą, matyt, dėl politinės spalvos Sigitą Dobilinską kovo 23 dieną atleido ministras Eligijus Masiulis, kaip skelbta - šalių susitarimu. Jo pareigas nuo kovo 26 dienos laikinai eina infrastruktūros direktorius Algirdas Kamarauskas.

Susisiekimo ministerijos Ryšių su visuomene skyriaus vedėja Regina Sklepovič paskutinę konkurso dieną sakė, kad Personalo skyriui pareiškimus įteikė trys žmonės, kurių asmenybės laikomos paslaptyje. Tačiau dar bus laukiama paštu išsiųstų dokumentų, pažymėtų konkurso termino datomis. Atranką turinti atlikti komisija bus sudaryta per savaitę, tačiau tokios procedūros terminai teisiškai nereglamentuoti. Susisiekimo ministras žada greitą uosto direktoriaus atrankos tempą ir iki gegužės vidurio - intrigos atomazgą. Bet uosto atstovai kraipo galvas, kodėl šį kartą nenorėta paskirti politinio pasitikėjimo tarnautojo paprasčiausiu įsakymu, kaip buvo daroma iki šiol.

Uosto vadovo kandidatūrai buvo iškelti bendrieji reikalavimai ir įterpta viena išskirtines valstybės pareigas rodanti formuluotė - atitikti teisės aktuose nustatytus reikalavimus, būtinus išduodant asmens patikimumo pažymėjimą ir leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.

Būtent pastarasis - valstybės saugumo kompetencijai priskirtas atrankos kriterijus dėl asmens patikimumo - sukėlė daugiausia įtarimų, kad konkurse rimta konkurencija vargu ar įmanoma. Be to, kilo abejonių, ar tie, kurie pralaimės, nesusigadins reputacijos. Juk niekas nenori pasirodyti esąs nepatikimas asmuo. Tokia žymė daugumai transportininkų prilygtų karjeros žlugimui.

Kova dėl įtakos

Uosto kompanijoms labiausiai kelia susidomėjimą būsimo uosto vadovo gebėjimas derinti valstybės ir savivaldybės interesus, nes tai itin konfliktiška sritis. Ypač tai aktualu, jeigu generaliniu direktoriumi taptų E.Gentvilas. Būdamas beveik penkerius metus nuo 1997 metų Klaipėdos meru, miesto bendruomenėje E.Gentvilas buvo pasiekęs populiarumo viršūnę, tačiau tuometės Susisiekimo ministerijos ir savivaldybės santykiai buvo ganėtinai komplikuoti. Jam vadovaujant miestui, buvo susiklostęs požiūris, kad savivaldybė neturi įtakos uostui.

Skilus liberalams ir E.Gentvilo vadovaujamam sąjūdžiui parengus naują politinę programą, tarp kitų partinių nuostatų vyravo nusistatymas "prieš uosto, kitų industrinių teritorijų plėtrą gyvenamosios aplinkos kokybės sąskaita; prieš giliavandenio uosto įrengimą jūroje ties Melnrage". Tokia nuostata oponavo vyravusiai uosto valdymo strategijai. Prieš metus E.Gentvilas užsiminė apie Klaipėdos uosto, jo manymu, netinkamą valdymą.

Dar du žinomi žmonės

LŽ tapo žinoma, kad pareiškimus dalyvauti konkurse, be E.Gentvilo, yra pateikę mažiausiai dar du klaipėdiečiai. Neoficialiai minima, kad tai bendrovės Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo direktorius Benediktas Petrauskas. Jis neseniai perrinktas Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentu, yra aktyvus visuomenininkas ir ilgametis miesto tarybos narys, atstovaujantis Liberalų ir centro sąjungai.

Antrasis pretendentas - Klaipėdos Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų skyriaus lyderis Naglis Puteikis. Pranešime spaudai jis nurodė, kad apsisprendė dalyvauti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus konkurse, nes mano, kad ši vieta yra ruošiama specialiai E.Gentvilui ir konkursas tėra tik dūmų uždanga. "Dalyvaudamas konkurse testuoju jo skaidrumą", - tvirtina buvęs viceministras, buvęs Seimo narys, buvęs Kultūros paveldo departamento bei uosto įmonės "Klaipėdos laivų remontas" vadovas. N.Puteikis siūlo paviešinti kandidatų į jūrų uosto vadovus programas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"