TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uostų vizijas temdo privatūs interesai

2006 08 04 0:00
Lietuvos pajūryje kertasi uostų plėtros ir gyvenamosios statybos iniciatorių interesai.
LŽ archyvo nuotrauka

Nauji uostai pajūryje gali ir neiškilti, nes numatomoje jų teritorijoje dygsta gyvenamieji namai

Giliavandenio uosto plėtra Melnragėje numatyta ilgalaikėje, iki 2015 metų, šalies ūkio strategijoje. Du milijardus litų galintis kainuoti Melnragės uostas reikalingas bus tada, kai dėl pasunkėjusių laivybos sąlygų akvatorijoje Klaipėdos uostas bus priverstas riboti laivų eismą ir terminalų veiklą. Tai gali nutikti, japonų ekspertų manymu, po 2020 metų, tačiau iki tol būtina turėti sklypą ir projektą.

Vyriausybės nurodymu, savivaldybė turėjo pakeisti šiaurinės Klaipėdos dalies detalųjį planą, o Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija šiemet privalo įvertinti būsimo uosto poveikį aplinkai.

Tačiau buvę laisvi Melnragės gyvenvietės sklypai baigiami išparduoti aukcionuose. Pajūris nuo pat naftos terminalo iki Karklės per pastaruosius keletą metų buvo tankiai apgyvendintas, turto kainos čia kyla maždaug 10 proc. per metus.

Miesto vyriausiasis architektas Almantas Mureika LŽ yra sakęs, kad konfliktas tarp Klaipėdos ir Vyriausybės kuriamos pajūrio vizijos neabejotinai kils, tačiau atsižvelgti į tokią tolimą perspektyvą nėra reikalo. Jo teigimu, nurodžius būsimojo uosto akvatoriją ir su juo susijusius plotus, neapibrėžtam laikotarpiui tektų suvaržyti žemės savininkų teises, stabdyti statybas, o tai sukeltų žmonių nepasitenkinimą.

Palanga - už uostą

Ateityje uostamiesčio politikų laukia rūpesčiai, panašūs į tuos, su kokiais susidūrė Palangos valdžia, skubanti atnaujinti bendrąjį miesto planą. Ankstesnis, sudarytas pagal 1991 metų būklę, yra moraliai pasenęs ir trukdo spręsti įvairius nuosavybės klausimus.

Pasak Palangos mero pavaduotojo Mindaugo Skritulsko, savivaldybė negali atsakyti už valstybę, kokio dydžio turi būti Šventosios uostas, ar galima sumažinti uosto plotą poilsio namų "Energetikas" statiniais, ar tikslinga juos nacionalizuoti visuomenės poreikiams. Tas užduotis, už kurias atsako savivaldybė, pasak Skritulsko, palangiškiai pasirengę vykdyti nors ir kitą savaitę.

Palangos valdžia tikėjosi, kad turistinio pramoginio uosto statybos darbai prasidės 2007 metais. Juo naudotųsi valstybės sienos apsaugos tarnybos, specializuoti įvairių valstybės institucijų bei žvejų laivai. Neabejojama, kad šis uostas prailgintų pramogų sezoną ir pagyvintų ekonominį Palangos gyvenimą. Iki 80 proc. uosto atstatymui reikalingų lėšų žadama pritraukti iš ES struktūrinių fondų.

Uoste - poilsio namai

Jau senokai įsteigtas Šventosios valstybinis jūrų uostas, kurio atstatymas gali kainuoti iki 200 mln. litų, neturi nei atskiro įstatymo, nei ribų, nei žemės. Kol bus įsteigta Šventosios uosto direkcija, statinių projektavimo ir aplinkos poveikio vertinimo parengimo darbai patikėti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcijai. Tačiau ką nors daryti trukdė teisiniai ginčai, o dabar - teismo nuostata, kad direkcija ir poilsio namai "Energetikas" turi vienodas teises į žemę, nes įsivaizduojama uosto riba kerta 9 poilsio namelių teritoriją ir komunikacijas.

"Energetiko" advokatė Marija Ulbienė sakė, kad šiai sveikatos įstaigai apskritis privalo išnuomoti keletą arų po statiniais ne konkurso tvarka ir tik po to aiškintis, ar ta žemė reikalinga uostui. Apibrėžti uosto ribų neįmanoma nežinant, kas jame bus. KVJU direktoriaus infrastruktūrai Algirdo Kamarausko įsitikinimu, visose šalyse egzistuoja valstybės teisė išpirkti sklypus teisingai atlyginant. Tačiau vengiant sprendimų vilkinimo "Energetikui" siūloma tapti uosto naudotoju.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"