TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Už greituosius kreditus baudžia

2013 05 20 6:00
T.Virketis: "Klientui, kurio kredito istorija pažymėta greitaisiais kreditais, banke sunkiau gauti vartojimo kreditą nei paskolą būstui įsigyti ar studijoms apmokėti." LŽ archyvo nuotrauka

Net ir laiku grąžinantį pasiimtus greituosius kreditus gyventoją komerciniai bankai neslepia vertinantys atsargiai. Dažnai naudojantis greitųjų vartojimo kreditų įmonių paslaugomis iš bankų gali tekti skolintis brangiau.

Peržiūrėdami kliento kredito istoriją ir matydami, kad šis naudojosi greitųjų vartojimo kreditų bendrovių paslaugomis, bankininkai linkę įtarti, jog klientas neva negeba tinkamai valdyti savo finansų. Bankai mano, kad tai nurodo galimus kitus finansinius įsipareigojimus, kuriuos gyventojas bando užglaistyti greitaisiais kreditais.

Perspėja apie galimas problemas

Banko "Swedbank" Vartojamojo finansavimo skyriaus vadovė Jūratė Šidlauskaitė paaiškino, kad kreditavimo sąlygos klientui nustatomos remiantis jo kredito istorija. Bankas atsižvelgia, kaip klientas vykdė ar vykdo prisiimtus finansinius įsipareigojimus, nepriklausomai nuo to, kokio tipo kreditą jis paėmęs ir su kokia kreditą teikiančia bendrove sudaręs sutartį.

"Vertindamas kliento mokumą bankas atsižvelgia į tai, koks yra pajamų ir visų turimų įsipareigojimų santykis. Jis, priklausomai nuo pajamų dydžio, negali viršyti 40 procentų. Didelis, kad ir smulkių kreditų, kiekis gali nulemti, jog klientui nebepakaks pajamų grąžinti dar vieną papildomą kreditą", - sakė J.Šidlauskaitė.

Deimantė Urbonaitė, banko "Swedbank" Asmeninių finansų instituto ekspertė, ją papildė, kad kredito istorija rodo žmogaus drausmingumą vykdant turimus ar turėtus finansinius įsipareigojimus, ir tai gali tapti lemtingu veiksniu taikant naujų paskolų sąlygas.

"Žinoma, atkreipiame dėmesį į faktą, kad žmogus naudojosi greitųjų kreditų bendrovės paslaugomis, nes tai gali būti ženklas apie jo finansinių srautų arba tiesiog finansų valdymo problemas, galbūt turimus asmeninius finansinius įsipareigojimus ne institucijoms. O tai gali tapti kliūtimi ar problema grąžinant naujai prisiimamą įsipareigojimą. Tad šio fakto aplinkybių išsiaiškinimas su klientu yra viena kreditavimo proceso dalių", - paaiškino D.Urbonaitė.

Gali didėti palūkanos

DNB banko Kreditavimo produktų skyriaus produktų vadovas Tomas Virketis patvirtino, kad vertindamas kliento kredito istoriją ir šis bankas atkreipia dėmesį į skolinimąsi iš greitųjų kreditų bendrovių, net jei toks kreditas būdavo grąžintas laiku.

"Paprastai greitųjų vartojimo kreditų įmonių palūkanos yra gerokai didesnės nei kreditų, kuriuos teikia bankai. Todėl naudojimasis greituoju kreditu dažnu atveju yra signalas, kad klientas netinkamai vertina prisiimamus finansinius įsipareigojimus arba tiesiog dėl vienų ar kitų priežasčių negalėjo gauti kredito banke", - sakė jis.

Pašnekovas pabrėžė, kad kliento naudojimasis greitaisiais kreditais nėra vertinamas vienareikšmiškai, t. y. kaip tam tikras finansines problemas rodantis požymis. Tačiau reguliarus naudojimasis greitaisiais kreditais, anot pašnekovo, jau vertinamas kaip rizikos veiksnys.

"Greitaisiais kreditais pažymėta kredito istorija tam tikrais atvejais gali reikšti ir šiek tiek didesnes kredito palūkanas bei papildomų saugiklių - laidavimo, nekilnojamojo turto įkeitimo - nustatymą kreditavimo sąlygose", - sakė T.Virketis.

Be to, kaip teigė pašnekovas, tokią kredito istoriją turintiems klientams vartojimo kreditai, kuriems nereikia papildomų grąžinimo garantijų (vartojimo kreditas, kredito limitas), suteikiami atsargiau nei kreditai su garantija (kurie skirti konkrečiam tikslui, pavyzdžiui, būstui įsigyti ar studijoms apmokėti).

T.Virketis pridūrė, kad esama atvejų, kai bankas padeda klientams išspręsti finansinius sunkumus, refinansuodamas trumpalaikius, didelių palūkanų kreditus ir suteikdamas klientams galimybę kreditą grąžinti per ilgesnį terminą ir mokant mažesnes palūkanas. "Taip klientams padedame subalansuoti jų finansinius srautus", - paaiškino jis.

Gąsdina ilgalaikis vėlavimas

"Dažniausiai daroma klaida, kai klientai, nebegalintys laiku vykdyti finansinių įsipareigojimų, vengia apie tai informuoti banką ir imtis priemonių taisyti padėtį. Drausmingumas atsiskaitant už paslaugas, laiku atliekamų prisiimtų finansinių įsipareigojimų vykdymas klientui leidžia turėti gerą kredito istoriją bei palankesnes kreditavimo sąlygas", - pabrėžė banko "Danske Bank" Asmeninės bankininkystės tarnybos vadovė Jūratė Nedzinskienė.

Vertinant kliento kredito istoriją daugiausia dėmesio, kaip teigė T.Virketis, kreipiama į ilgesnį terminą trukusį vėlavimą vykdant finansinius įsipareigojimus ir jo reguliarumą.

Anot jo, pavienis mokėjimų vėlavimas iki 30 dienų paprastai nėra didelė kliūtis suteikiant kreditą, jei kredito istorija rodo, jog tai nėra klientui įprastas įsipareigojimų vykdymo būdas. Atkreipdamas dėmesį į pradelstų mokėjimų dažnumą, sumą, bankas kliento prašo pakomentuoti vėlavimo vykdyti įsipareigojimus aplinkybes.

"Ilgesnis vėlavimas - daugiau kaip 30 ir ypač daugiau kaip 60 dienų - vertinamas atsargiau, nes tai yra signalas, kad klientas susiduria su problemomis valdydamas savo finansinius srautus. Suprantama, skirtingai vertinamas vienkartinis vėlavimas ir visai kitaip žiūrima į reguliarų vėlavimą vykdyti įsipareigojimus. Dažnas ir ilgalaikis vėlavimas vykdyti įsipareigojimus dažnai bus kliūtis suteikti kreditą", - sakė T.Virketis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"