TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Už reklamą - nemokami pokalbiai

2006 11 21 0:00
Nemokamai kalbantiems vartotojams teks susitaikyti su reklamos srautu, plūstančiu į telefonus.
AFP/Scanpix nuotrauka

Mobiliojo ryšio verslą greitai gali sudrebinti revoliucinė idėja - Londone ir Helsinkyje kuriama mobiliojo ryšio bendrovė, pirmoji žadanti pasiūlyti nemokamus pokalbius

Naujoji kompanija, turinti garsių Europos technologijų verslo žmonių užnugarį, sieks iš esmės pakeisti mobiliojo ryšio verslą. Pasiūlymo esmė - nemokami pokalbiai už telefono ekrane pasirodančią reklamą.

Įtakingas verslo savaitraštis "Business Week" rašo, kad nauja paslauga pavadinta "Blyk". Kitų metų viduryje ji pirmiausia turėtų startuoti Didžiojoje Britanijoje. Vėliau šią paslaugą žadama plėsti visoje Europoje.

Garsios personos

Prie šio projekto vairo stovi žinomos Europos technologijų verslo asmenybės - buvęs "Nokios" vadovas Pekka Ala-Pietila, Marko Ahtisaris ir keletas kitų garsių šios Suomijos kompanijos darbuotojų. Tarp finansinių investuotojų galima aptikti vieną didžiausių Europoje rizikos kapitalo įmonių "Sofinnova Partners". Londone ir Helsinkyje dirbanti bendrovė į investuotojų būrį taip pat pritraukė Hasso Platnerį, milijardierių, Vokietijos programinės įrangos SAP valdybos pirmininką.

Ryšių rinkos žinovai teigia, jog naujoji kompanija gali stipriai sukrėsti mobiliojo ryšio industriją. "Ji pasirengusi iš esmės pakeisti mobiliojo ryšio verslo modelį", - pabrėžia Falkas Mulleris-Veerse, su mobiliojo ryšio verslu susijusio investicinio banko "Cartagena Capital" partneris.

Nemokama ir reklamų palaikoma paslauga "Blyk" pirmiausia bus nutaikyta į 16-24 metų britų auditoriją, nes tokio amžiaus vartotojais labiausiai domisi potencialūs reklamos davėjai. Orientacija į jaunus žmones pasirinkta ir todėl, kad jie mobiliaisiais telefonais ne tik kalbasi, bet ir naudoja juos muzikai pasiklausyti, peržiūrėti vaizdo įrašus.

Idėja ne nauja

Tokia reklamos išlaikoma mobiliojo ryšio paslauga nėra visiškai naujas sumanymas. Jungtinėse Valstijose bendrovė "Xero Mobile" planuoja pasiūlyti pigią paslaugą koledžų studentams, bet už tai jie turės peržiūrėti telefono ekrane tam tikrą kiekį reklamos. Kita kompanija "Virgin Mobile USA" taip pat siūlo vartotojams, neprieštaraujantiems, kad į jų telefonus brautųsi reklama, nemokamų minučių.

Tačiau "Blyk" įkūrėjai tikina, jog jų idėja iš esmės skiriasi nuo minėtų pavyzdžių. Jau dabar už reklamą telefone galima gauti nemokamų pokalbio minučių, tačiau tai tėra papildoma paslauga. Tuo metu "Blyk" pokalbiai bus visiškai nemokami. Tiesa, paslaugos kūrėjai žada saikingai platinti reklamą, galbūt net suskirstyti ją į kategorijas pagal vartotojų grupes.

"Svarbiausias mūsų principas - kad reklama neužgožtų pagrindinės telefono funkcijos, - sako vienas "Blyk" vadovų Antii Ohrlingas. - Jei viską darysime tinkamai, nebus kalbama, kiek žmogus gali toleruoti reklamos. Manome, kiekvienas joje rastų ką nors naudinga sau ir smagaus".

Pirmas blynas prisvils?

"Blyk" kūrėjai kol kas nedaug pasakoja, kaip jų paslauga veiks realiai. Jie teigia nenorintys atskleisti informacijos, kol "Blyk" nepradėta teikti Didžiojoje Britanijoje, antroje pagal dydį pasaulio reklamos rinkoje. Aišku tik tiek, kad paslauga turėtų veikti kaip vadinamasis virtualusis operatorius. Kitaip sakant, "Blyk" naudosis kito mobiliojo ryšio operatoriaus tinklu, o paslaugas teiks savo vardu.

Naujosios kompanijos laukia rimti iššūkiai. Kai kurie rinkos apžvalgininkai gana skeptiškai vertina jos sumanymą. Pirmiausia "Blyk" teks įtikinti reklamos davėjus. Teoriškai reklamdaviai, rinkdamiesi "Blyk", turėtų tiksliau pasiekti reikiamą auditoriją, nei transliuodami reklamą televizijos ar radijo eteryje. Tačiau analitikai tikina, kad bus sunku įžvelgti, ar tai efektinga, juolab jog didžiosios besireklamuojančios bendrovės orientuojasi į plačią auditoriją. Be to, neaišku, ar greitai "Blyk" pavyks suburti didelį būrį vartotojų.

Kol kas paslauga tik kelia šurmulį, o kompanija atrodo patikima vien dėl to, jog turi prityrusią vadovybę ir rimtą finansinį užnugarį. Tačiau greitai turėtų paaiškėti, ar vartotojai bus taip pat entuziastingai nusiteikę kaip "Blyk" kūrėjai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"