TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Už reklaminius skambučius nori bausti įmones

2014 05 14 11:01
Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Trečiadienio spaudos konferencijoje teisingumo ministras Juozas Bernatonis dėstė, kaip piliečiai bus ginami nuo reklaminių skambučių ir trumpųjų žinučių.

Ministro pastebėjimu, vis daugiau Lietuvos piliečių susiduria su agresyvėjančia telerinkodara. „Reklaminiai skambučiai, siūlantys pakeisti mobilųjį operatorių, ar trumposios žinutės, kuriose skelbiama apie įvairius išpardavimus, įgavo didžiulį mastą. Tai tampa problema, kuri jaudina, piktina mūsų žmones. Jie nėra davę tokiai reklamai išankstinio sutikimo, kaip numato mūsų įstatymai“, – kalbėjo J.Bernatonis.

Teisingumo ministras priminė, kad šiuo metu galiojantys teisės aktai numato, kad išankstinis sutikimas nereiškia, kad galima paskambinti ir paklausti, ar atsiliepusysis sutinka išklausyti reklamą. Išankstinis sutikimas reiškia sutikimą, pasirašytą dar prieš skambutį.

Dabar baudos už asmens duomenų teisinės apsaugos pažeidimą siekia vos 500-2000 litų, tad bendrovių nauda iš tokios telerinkodaros būna didesnė už žalą. Be to, baudos taikomos tik tiems asmenims, kurie skambino, arba asmenims, kurie kompanijoje atsakingi už telerinkodarą.

Dėl to teisingumo ministerija parengė teisės aktus, kurie numato juridinių asmenų atsakomybę, tad ir pažeidėjams skiriamos baudos bus didesnės – nuo 1 tūkst. iki 30 tūkst. litų. Siūlomi teisės aktų pakeitimai bus teikiami Vyriausybei. Ministras viliasi, kad toks baudų dydis įmonėms jau bus pakankamai atgrasantis.

J.Bernatonis pažymėjo, jog tam, kad įstatymų pakeitimai turėtų efektą, vartotojai patys turi gerokai aktyviau kreiptis į jų teises ginančias įstaigas. Kol kas, ministro vertinimu, vartotojai tai daro vangiai. Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė antrino, kad žmones labai erzina reklaminiai skambučiai ir žinutės, kuriems neduotas sutikimas, tačiau jie iš tiesų retai skundžiasi. „Telefonas yra gana intymus dalykas. Jeigu kažkas vis belstų ir belstų į duris, siūlydamas ką nors pirkti, iš karto pakeltume triukšmą. Tačiau kai skambinama, dažnai esame užsiėmę kitais savo reikalais. Vartotojai Lietuvoje nėra labai aktyvūs. Be to, kreiptis į teismus yra gana brangu“, – sakė A.Armanavičienė. Ji taip pat paminėjo, kad po naujų metų įsigalios kolektyvinio ieškinio įstatymas, pagal kurį bus galima turėti savo atstovą ir grupe apginti interesą ekonomikos, telerinkodaros ar kitoje srityje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"