TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Už vyro avariją baudžia žmoną

2012 10 15 6:01
LŽ archyvo nuotrauka/Draudikai, vertindami kliento vairavimo istoriją per pastaruosius 7 metus, daro išvadas ir skiria pinigines "baudas" vairuotojams.

Naują ginklą gavę draudikai šiemet nevengia jo nukreipti į kai kurių transporto priemonių savininkų pinigines - rizikingiems klientams smarkiai didina kainas.

"Nuo 2010 metų draudžiant automobilius atsirado galimybė įvertinti visą asmens vairavimo istoriją. Tokius duomenis draudimo bendrovėms pradėjo teikti Transporto priemonių draudikų biuras (Motorinis biuras). Anksčiau buvo galima įvertinti tik konkretaus automobilio istoriją, o nuo 2010-ųjų draudimo įmonės gali matyti kiekvieno vairuotojo drausmingumą per pastaruosius septynerius metus: kiek transporto priemonių jis buvo apdraudęs, kiek ir kokioje šalyje yra patyręs eismo įvykių. Nauja sistema suteikė galimybę automobilius keičiantiems vairuotojams neprarasti visų dėl drausmingo vairavimo sukauptų nuolaidų", - LŽ pasakojo akcinės draudimo bendrovės "ERGO Lietuva" Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius.

Pabrango iki 3,5 karto

Tačiau draudikai gavo ne tik daugiau informacijos, bet ir naują priemonę griežčiau vertinti potencialaus kliento vairavimo istoriją per pastaruosius 7 metus. O jų išvados neretai virsta piniginėmis "bausmėmis" vairuotojams.

Į redakciją kreipėsi vilnietis Nerijus M., pasipiktinęs, kad tam pačiam vairuotojui - jo žmonai - ta pati "ERGO Lietuva", kurioje metams apdrausti civilinę atsakomybę privalomuoju draudimu pernai kainavo 194 litus, šiemet už tokią pat sutartį paprašė 308 litų, arba beveik 60 proc. daugiau. "If" draudimo grupės Lietuvos padalinys nesutiko apdrausti už mažesnę nei 647 litų įmoką, arba 3,5 karto brangiau negu draudimas kainavo pernai. Tiesa, bendrovė "BTA draudimas" už metinę civilinės atsakomybės draudimo sutartį iš to paties žmogaus paprašė tik 206 litų įmokos.

Nerijus papasakojo, kad nuo 2007-ųjų jo žmona, pastaruosius penkerius metus vairuojanti "Peugeot 206", nebuvo nė vieno eismo įvykio dalyvė, tačiau šiemet iškart keliose bendrovėse moteris priskirta rizikingų klientų kategorijai. Kaip buvo išsiaiškinta Motoriniame biure, yra užfiksuoti du eismo įvykiai, kurių kaltininkas buvo Nerijaus žmonos vardu registruoto "Renault Espace" vairuotojas. Vyras prisipažino, kad abu tuos kartus prie sutuoktinės automobilio vairo sėdėjo jis. Pirmą sykį, 2006-ųjų birželį, manevruodamas prekybos centro automobilių stovėjimo aikštelėje Nerijus kitai mašinai įbrėžė dureles, o tų pačių metų gruodį Širvintų rajone išvažiavo iš šalutinio kelio ir "palindo" po traktoriumi. Automobilis buvo sugadintas nepataisomai. Traktoriaus savininkas pretenzijų neturėjo, tačiau eismo įvykis pateko į Motorinio biuro duomenų banką.

"Juk abiejų avarijų kaltininkas buvau aš, o baudžiama žmona. Maža to, abiem istorijoms - šešeri metai. Kodėl pastaruosius penkerius metus draudimas kainavo pigiau, kodėl tik šiemet draudikai prisiminė tuos senus įvykius?" - stebėjosi pašnekovas.

Pasak Nerijaus, Motoriniame biure jam buvo paaiškinta, kad kai kurios draudimo įmonės šiais metais nusprendė draudėjų riziką nustatyti atsižvelgdamos į pastarųjų 7 metų kliento vairavimo statistiką. "Vienos draudimo bendrovės agentas man tiesiai šviesiai išrėžė: "Kai kurie draudikai nepraleido progos pasipinigauti", - LŽ piktinosi Nerijus.

Viskas sužymėta

"Gaudamos išsamesnius duomenis draudimo bendrovės gali 40 proc. vairuotojų, pratęsiant sutartį, suteikti geresnę drausmingumo grupę. Drausmingiesiems draudimo kaina sumažėjo iki penktadalio. Tačiau pusės vairuotojų drausmingumas nepakito, o dešimtadalio - pablogėjo", - skaičiavo bendrovės "ERGO Lietuva" specialistas.

Jis paaiškino, kad dabar, vertinant vairuotojo drausmingumą, atsižvelgiama į tai, kiek dienų per tuos 7 metus žmogus buvo apsidraudęs, kiek automobilių draudė, kiek eismo įvykių sukėlė. Vertinant visą septynerių metų laikotarpį skaičiuojama, kiek dienų vairuotojas važinėjo drausmingai, ir pagal tai nustatoma nuolaida.

R.Pociaus teigimu, senas draudimo tradicijas turinčiose Europos šalyse panaši praktika taikoma ne vieną dešimtmetį. "Perėję prie naujos sistemos, galime objektyviai įvertinti vairuotojų rizikingumą ir tiksliau apskaičiuoti jiems taikytiną draudimo kainą, - tikino R.Pocius. - Kita vertus, toks skaičiavimas teisingesnis drausmingųjų atžvilgiu, nes vairuotojų draudimo rizikos našta nekrenta jiems ant pečių, - ją turi prisiimti tie, kurie ir didina šios draudimo rūšies nuostolingumą."

Penkeriopai pavojingesnė

"If" draudimo grupės padalinio Lietuvoje Rinkodaros departamento vadovė Orijana Mašalė LŽ teigė, jog dabartinę kliento rizikos laipsnio nustatymo metodiką bendrovė taiko jau treti metai.

"Statistiškai yra įrodyta, kad tikimybė, jog vairuotojas, dėl kurio kaltės per pastaruosius 7 metus buvo registruoti du eismo įvykiai, sukels naują avariją, padidėja 5 kartus. O jei asmuo būna kaltas 3 sykius, tokia galimybė padidėja 9 kartus, palyginti su tuo, kuris minėtu laikotarpiu avarijų nesukėlė", - dėstė O.Mašalė. Tuo, anot jos, aiškintinas ir Nerijaus atvejis.

Tačiau draudikai prisipažino, jog nelabai gilinasi į tai, kas eismo įvykio metu sėdėjo prie vairo, juolab kad ir draudimas yra skirtas apdrausti ne vairuotojo, o mašinos savininko civilinę atsakomybę. "Be abejo, vertinant savininko riziką gali būti atkreipiamas dėmesys ir į tai, kad jis galbūt patikės savo automobilį nelabai drausmingam vairuotojui", - sakė O.Mašalė.

Kiekvienas savaip

"Tai, kad apdraudėme pigiau, dar nereiškia, jog draudėjo rizikingumas mums nerūpi. Klientų rizikingumą vertiname pagal 20 įvairių parametrų. Tarp jų yra nemažai ir slaptų, apie kuriuos viešai nekalbame", - LŽ prisipažino "BTA draudimo" direktoriaus pavaduotojas Gintaras Markevičius.

Jo žodžiais, skirtingose draudimo bendrovėse dirba skirtingi rizikos vertintojai. Kiekviena įmonė turi savo duomenų bazę, savo statistiką, yra susikūrusi ir rizikos vertinimo metodologiją. "Gal vienai bendrovei tokio tipo klientai rizikingi, o kita neįžvelgia dėl jų bėdos. Todėl manęs nestebina, kad tam pačiam klientui siūlomos kainos skiriasi tris kartus. Manau, geriau paieškojus sumos gali skirtis ir 5-6 sykius", - kalbėjo "BTA draudimo" atstovas.

G.Markevičiaus teigimu, skiriasi ir draudimo bendrovių prioritetai. Matyt, tos, kurios orientuojasi į juridinių asmenų transporto priemonių draudimą, tokią didelę kainą pasiūlė ir Nerijui. "Į fizinius asmenis nuo seno labiau orientuojasi "BTA draudimas" ir "Lietuvos draudimas". Didžiulės duomenų bazės mums suteikia daugiau galimybių objektyviai įvertinti kliento rizikos laipsnį, todėl kai kuriems galime pasiūlyti palankesnį draudimą negu kiti. O tiems, kurie mūsų požiūriu yra rizikingi, nustatome kitokią kainą ir taip "padovanojame" konkurentams", - neslėpė G.Markevičius.

Jo žiniomis, privalomasis transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimas gyventojams ilgai buvo visiškai nuostolingas, bet, aptvarkius kainodarą, jau priartėjo prie nulinio pelningumo. "Prasčiau dėl juridinių asmenų transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimo - per didelė konkurencija spaudžia kainas", - pridūrė "BTA draudimo" atstovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"