TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Užsibuvusių uoste laivų mažėja

2009 07 29 0:00
Sutarta, kad "Kovą" laikinai prišvartuos teritorijos kaimynai, o "Memelio miestas" galės atlaisvinti krantines burlaiviams ir atvers dalį teritorijos miesto šventei.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Per pastaruosius kelerius metus Klaipėdos uostui pavyko atsikratyti daugelio likimo valiai paliktų laivų vaiduoklių, bet dėl pinigų stygiaus ar savininkų kaitos užtrukusio laivų remonto atvejų vis dar pasitaiko.

Klaipėdos uoste būta visokių istorijų, kai savininkai "užmiršdavo" įplaukusius laivus ar net įgulas. Apleisti laivai žiemą skęsdavo, užteršdavo akvatoriją, o alkani užsieniečiai kviesdavosi ne tik Jūrininkų sąjungos atstovus, bet ir Lietuvos Seimo narius.

Tačiau Lietuvai tapus Europos Sąjungos nare ir sugriežtinus uosto taisykles, Klaipėdos teismams nagrinėti laivų savininkų skolas tenka vis rečiau. Pastaraisiais metais laivybai buvusi palanki ekonomikos situacija taip pat turėjo įtakos - net ir senus laivus savininkams vertėjo remontuoti. Naudinga buvo ir juos parduoti už metalo laužo kainą. Visai netrukus sąrašas laivų, uoste stovinčių jau kelerius metus, turėtų dar labiau sutrumpėti.

Trukdo "Kovas"

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos duomenimis, ilgiausiai uoste stovi, nuo 2002 metų rudens, prie bendrovės "Laivitė" krantinės prišvartuotas pramoninės žvejybos laivyno įmonės "Baltlanta" laivas "Kovas". Šiuo metu tai vienas didžiausių Lietuvos žvejybos laivų.

Dėl Klaipėdoje prasidedančios Didžiųjų burlaivių regatos iš nuolatinės stovėjimo vietos šį laivą numatoma tempti į Žiemos uosto gilumą. Jo vietoje bus švartuojami patys didžiausi buriniai laivai, kurie nebetelpa į Danės upę. Per Jūros šventę čia taip pat atplauks maži žvejybos laiveliai, bus atidarytas žuvų turgelis.

Per penkmetį, kai dėl lėšų trūkumo "Kovas" stovėjo laukdamas savininkų sprendimo, pasikeitė teritorijos savininkai. "Laivitės" turtą uoste iš jos akcininkės "Baltlantos" nupirko nekilnojamojo turto bendrovė "Memelio miestas", rengianti namų prie vandens statybos projektą. Pasak jos vadovo Dariaus Anužio, "Memelio miestas" nagrinėja užsienio ekspertų siūlymus dėl teritorijos plotų paskirties. Tačiau ne taip greitai bus paskelbtas architektūrinis konkursas ir pradėtos statybos. Todėl šiemet sutartis su "Laivite" pratęsta. Šiuo metu ji nuomoja 2 krantines iš 6, kad užbaigtų remontuoti laivus.

Sutarta, kad "Kovą" laikinai prišvartuos teritorijos kaimynai, o "Memelio miestas" krantines galės atlaisvinti burlaiviams ir atvers dalį teritorijos miesto šventei.

Remontuos sausumoje

Pasak "Baltlantos" atstovo Sauliaus Žukausko, apibūdinimas "užsibuvo" laivui "Kovas" netinka. "Iš pradžių jis buvo žvejybos rajono transportinis laivas. Paskui sumanyta jį rekonstruoti į žvejybos laivą. Kol buvo parengtas projektas, kol atsirado pinigų, darbai ir užtruko. Bet juk jis atgims kaip naujas laivas. Rekonstrukcijos darbus numatome baigti iki metų pabaigos", - žadėjo laivyno įmonės atstovas.

Įvairiomis finansinėmis istorijomis apraizgyta didžiausia Lietuvos žvejybos įmonė "Baltlanta" iš viso turi per 15 laivų, keli tokie kaip "Kovas" žūklauja Atlante. Kai montuojama nauja žvejybos ir navigacinė įranga, didelių tralerių rekonstrukcija vertinama dešimtimis milijonų litų. Tačiau kalbėtis apie tai ir patikslinti informaciją "Laivitės" vadovas Michailas Mančinskij nesutiko.

Tuo pat metu Laisvosios ekonominės zonos valdybos pirmininkas Povilas Vasiliauskas per pokalbį su LŽ atviravo, kad "Laivitė" jo valdose yra rezervavusi plotą laivų cechui statyti. Dėl krizės atidėliojama pasirašyti nuomos sutartį, bet kitąmet, jo žiniomis, numatomi projektavimo darbai.

Įmonės "Baltlantos statyba" vadovas Bronius Siutalas sakė, kad tai bus maždaug 10 tūkst. kvadratinių metrų ploto cechas, nes dabartinio, esančio buvusios gamyklos "Sirijus" patalpose, "Laivitės" atliekamiems darbams nebeužtenka. "Cechai uoste buvo didesni. Naujajame bus gaminamos laivų pavaros, reduktoriai, remontuojami laivų mechanizmai. Kiek tai kainuos, kol kas neapskaičiuota", - apie laivų įmonės statybos projektą už kelių kilometrų nuo kranto aiškino B.Siutalas, kurio bendrovė pastaruoju metu išgyvena atlikdama remontuojamų laivų vidaus apdailos darbus.

Parduoda antstoliai

Kitas uosto "senbuvis" - buvęs Gruzijoje registruotas žvejybinis laivas "Guta", nuo 2003 metų vasaros užsistovėjęs prie bendrovės "Klaipėdos laivų remontas" krantinės. Pasaulio laivų sąraše ties "Guta" grafoje "laivo vėliava" nurodyta "nežinoma". Laivo dokumentų galiojimo terminas jau seniai pasibaigęs. O naujų, ko gero, ir neprireiks.

"Šiuo metu laivas turi naują savininką, reziduojantį Kaliningrade, taip pat vyksta skolos išieškojimas per antstolius. Tačiau prieš parduodamas laivą teismas turi gauti savininko sutikimą. Dėl to reikalai ir įstrigo. Tarptautinė procedūra vyksta per Užsienio reikalų ministeriją. Be to, dabar nukritusi laivų vertė", - pasakojo bendrovės, kuriai už "Gutos" remontą ir stovėjimą skola pasiekė 220 tūkst. litų, direktorius Alvydas Butkus.

Dėl kitų dviejų remontuojamų laivų - žvejybos tralerio "Kobrin" (Ekvatoriaus Gvinėjos vėliava) ir transportinio laivo "Granat" (Dominikos vėliava), uoste stovinčių nuo 2006 metų, A.Butkus teigia esantis ramus. Abu laivus iš ankstesnio savininko nupirkusi Latvijos įmonė yra moki, baigia juos suremontuoti. Po mėnesio jie turėtų iš Klaipėdos išplaukti.

Iki šiol daugiausia rūpesčių būta dėl lietuviams priklausiusio laivo "Vincento V", kurio savininkai nuo 2002 metų vis ieškojo pinigų remontui. Po ilgo bylinėjimosi laivas pernai buvo parduotas į metalo laužą. Tik tada "Klaipėdos laivų remontas" atgavo 80 tūkst. litų, priskaičiuotų už stovėjimą, o uosto direkcija - laivo rinkliavos skolą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"