TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Vairavimo kultūra labiau lems draudimo kainą

2007 02 05 0:00
Draudimo bendrovės žada peržiūrėti įkainius nedrausmingiems vairuotojams.
LŽ archyvo nuotr.

Įpareigoti sumažinti nuostolius iš transporto priemonių privalomojo draudimo veiklos draudikai žada išvengti polisų branginimo visiems klientams, o kainas didinti ruošiasi nedrausmingiems vairuotojams

Draudimo priežiūros komisija (DPK), įvertinusi praėjusių metų rezultatus, įpareigojo draudikus parengti 2007 metų transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo nuostolingumo mažinimo planus. Susirūpinimą kelia tai, kad išmokos už žalas jau porą metų sparčiau didėja, negu pasirašytos draudimo įmokos.

"Draudimo įmonės iš privalomojo transporto priemonių draudimo patiria 125 proc. nuostolius. Minėta draudimo rūšis užima kiek daugiau nei trečdalį visos ne gyvybės draudimo rinkos. Tokios didelės dalies rinkos neigiamas rezultatas daro blogą įtaką ir kitiems draudimo sektoriams", - aiškino DPK ne gyvybės draudimo rinkos skyriaus vadovas Marius Dumbauskas.

Jis pabrėžė, kad DPK nereikalauja kelti draudimo polisų kainų, nes tai kiekvienos įmonės reikalas. "Priežiūros akcentas visuomet yra sąnaudų mažinimas, o ne kainos", - sakė Dumbauskas.

Mažins sąnaudas

DPK prognozuoja, kad bendra išmokų suma šiemet didės 66 mln. litų, arba 38,5 procento. Pernai ji siekė 170,9 mln. litų. Tiesa, DPK atkakliai tvirtina, kad privalomojo draudimo kainų negalima absoliutinti, todėl neišeina prognozuoti, kaip jos šiemet kis.

"Kiekviena kompanija labai skirtingai vertina klientų grupes ir jų rizikingumą. Vienai grupei kainos gali didėti, kitai, mažiau rizikingai grupei, jos gali mažėti. Tai priklauso nuo kiekvieno draudiko patirties", - teigė Dumbauskas.

Civilinės atsakomybės draudikų biuro vadovas Algimantas Križinauskas

sakė, kad jei kainos mažėtų, transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės sektorių ištiktų krachas. O rinkos dalyviai aiškino, kad minėto draudimo sektoriaus nuostolingumo mažinimo planai neturėtų paliesti polisų kainos.

"Mėginsime susitvarkyti savo kieme. Peržvelgsime įvairiausias procedūras, kaip galėtume sumažinti administravimo sąnaudas, kaip elgtis su brokeriais. Žinoma, reikia atsižvelgti į bendrą situaciją rinkoje, pirmiausia infliaciją, kuri padidino automobilių tvarkymo sąnaudas", - sakė "Lietuvos draudimo" Privačių rizikų skyriaus vadovas Vaidotas Krencius. Jis mano, kad šiemet vargu galima tikėtis drastiškų minėtos rūšies draudimo kainų šuolio.

Drausmingieji mokės mažiau

"If draudimo" Verslo skyriaus direktorius Saulius Peleckas tvirtino, kad bendrovė yra nusprendusi orientuotis į profesionalų rizikos vertinimą - draudimo įmokas nustato atsižvelgdama į tai, kokią riziką prisiima. "Siekiame, kad saugiau važinėjantys vairuotojai turėtų galimybę pas mus apsidrausti pigiau, o jų sąskaita nebūtų mažinamos įmokos nerūpestingiems vairuotojams. Vien tik didindami privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo kainas problemų neišspręsime - būtina mažinti bendrą šalies kelių avaringumą. Deja, šiuo metu Lietuvos keliai yra nesaugiausi Europos Sąjungoje", - aiškino Peleckas.

Panašios politikos laikosi ir bendrovė "Ergo Lietuva". "Itin svarbu įvertinti vairuotojo vairavimo patirtį, draudžiamųjų įvykių istoriją, automobilio variklio galingumą. Rečiau į avariją patenkantys vairuotojai galės tikėtis mažesnės kainos. Vairuotojams, kurie važinės galingais automobiliais, į avarijas pateks dažniau, kaina bus didesnė", - sakė "Ergo Lietuva" Transporto draudimo grupės vadovas Rimvydas Pocius. Jis davė pavyzdį, kad Vokietijoje minėto draudimo rizika vertinama labai smulkiai. Atsižvelgiama ir į šeimos sudėtį - daroma prielaida, kad turintys vaikų, šeimą sukūrę žmonės važinėja atsargiau. Taip pat vertinama, ar automobilis skirtas važinėti kasdien į darbą, ar juo naudojamasi tik išskirtinėmis progomis, kai visa šeima važiuoja atostogauti.

"Taigi pagrindinis vaistas, mažinantis šio draudimo nuostolingumą, bus adekvatus rizikos vertinimas, pasitelkiant vis daugiau išsamesnių kriterijų. Be to, ateityje kainą lems dar viena aplinkybė - nuolat didėjanti vidutinės žalos suma", - tvirtino Pocius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"