TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Valdžios triukai vežėjams žada krizę

2014 02 20 6:00
Kol kas Lietuvos ir Baltarusijos pasienį kertantiems vairuotojas deklaracijų pildymas yra kietas riešutėlis.  LŽ archyvo nuotrauka

Reikalavimas iš Rusijos ir Baltarusijos į Lietuvą įvažiuojančių vilkikų vairuotojams pildyti deklaracijas, nurodant degalų kiekį, įvežamą transporto priemonių bakuose, išaugino kilometrines sunkvežimių eiles pasienyje, baltarusių pusėje. Baltarusija jau rekomenduoja savo šalies vežėjams lenkti Lietuvos teritoriją.

Vakar Baltarusijos valstybinio muitinės komiteto spaudos tarnyba pranešė, kad dėl papildomų kontrolės priemonių, kurias ėmė taikyti Lietuva, siekdama apriboti neteisėtą prekybą benzinu ir dyzeliniu kuru, vasario 19 dienos pavakare prie pasienio punkto Kamennyj Log eilėje stovėjo 450, prie Benekainių - 270, prie Kotlovkos - 200 sunkvežimių. Kai kurie vežėjai sieną turėjo kirsti dar prieš dvi dienas, tačiau vakar tebestovėjo eilėje.

Panaši padėtis buvo ir prieš kelias dienas. Vasario 17 dieną Baltarusijos pusėje prie Kotlovkos pasienio punkto eilėje stovėjo 200, prie Benekainių - 300, o prie Kamennyj Log - 400 sunkvežimių. Vasario 18-ąją situacija buvo beveik nepasikeitusi.

Priverstinės prastovos

Pasienio kontrolės punktų direkcijos (PKPD) direktorius Arnoldas Tvaronavičius LŽ informavo, jog 40 vienas paskui kitą stovintys vilkikai sudaro maždaug kilometro eilę. Vadinasi, pavyzdžiui, vakar prie Baltarusijos pasienio punkto Kamennyj Log ji buvo nusidriekusi 11 kilometrų, prie Benekainių - 6, prie Kotlovkos - 5 kilometrus.

Lietuvos muitininkai praėjusį penktadienį pradėjo reikalauti, kad įvažiuojančių į šalį vilkikų vairuotojai deklaracijose nurodytų bakuose įvežamų degalų kiekį. Vežėjai tikina, kad dėl to ir atsirado kilometrų eilės baltarusių pusėje. Užpildyti deklaraciją trunka 20-30 minučių, kartais ir ilgiau. Vežėjai jau būgštauja: kas bus, jei šalies Vyriausybė, kaip žadėta, vėliau pradės reikalauti ir kiekvieno vilkiko privalomosios patikros.

Muitininkai ramina

Lietuvos muitinės departamento (MD) generalinis direktorius Antanas Šipavičius pripažino, kad „penktadienį prasidėjusi kontrolė iš tiesų sumažino transporto priemonių pralaidumą pasienio postuose".

Tačiau jis sakė, kad grįžtama į normalias vėžes. "Vairuotojai po truputį įgunda pildyti deklaracijas, todėl procesas jau užtrunka daug trumpiau nei anksčiau“, - sakė vyriausiasis šalies muitininkas.

A.Šipavičiaus tikinimu, jei bus nuspręsta atlikti į Lietuvą įvažiuojančių vilkikų bakų patikrą, tai bus daroma pasirinktinai. „Muitinė priims sprendimą tikrinti tą ar kitą sunkvežimį tik tuomet, kai kils abejonių, ar vairuotojo pateikta deklaracija yra teisinga. Pasirinktinai transporto priemonių bakai bus tikrinami ir vilkikams išvažiuojant iš Lietuvos. Jeigu bus nustatyta, kad degalų kiekis ir hodometro rodmenys nesutampa, kitaip tariant, nuvažiuota mažiau, nei tokio ilgio kelią įveikti būtų prireikę degalų, tuomet jų kiekio skirtumas bus apmokestinamas. Jokių baudų kol kas nėra numatyta“, - sakė MD generalinis direktorius.

Paklaustas, koks galėtų būti tikrasis į Lietuvą nelegaliai sunkvežimiais įvežamo dyzelino kiekis, A.Šipavičius teigė negalįs to pasakyti. „Premjeras Algirdas Butkevičius kalbėjo apie 1 mln. litrų kasdien į Lietuvą vilkikų bakuose įvežamų degalų. Skaičius tikslus, nes degalai įvežami legaliai. Ir tai yra normalu, kai automobiliai, vykstantys per valstybės sieną, turi bakuose įpiltų degalų. Nelegalūs jie tampa tada, kai įvažiavę į Lietuvos teritoriją vežėjai dyzeliną ar kitus degalus nupila ir parduoda. Tačiau nėra atlikta tyrimų, kurie pateiktų tikslius skaičius“, - dėstė MD vadovas.

LŽ šaltinis teisėsaugos institucijose neoficialiai tikino, kad apytiksliai yra apskaičiuota, kokia dalis degalų Lietuvoje paliekama nelegaliai. „Girdėjau, kai A.Butkevičius sužinojo skaičių, iškart nutarė griebtis priemonių. Nes tas skaičius pinigine verte siekia net 150 mln. litų per metus - nuo jų nėra mokami jokie mokesčiai“, - sakė dienraščio pašnekovas.

Akmuo į teisėsaugos daržą

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidentas Algimantas Kondrusevičius tokius skaičiavimus vadina nekorektiškais. „Tos kalbos apie šimtus milijonų – visiška nesąmonė. Tranzitu iš Rytų į Vakarus krovinius vežantiems vežėjams nupilti degalus iš bakų Lietuvoje yra visiškai nelogiška. Įsivaizduokite kvailį, kuris Baltarusijoje prisipila pilną vilkiko baką pigaus dyzelino, atvažiavęs į mūsų šalį nupila pusę bako turinio, o tada išvažiuoja į Vokietiją, kur vėl pripildo baką, tačiau šįkart – bent dukart brangesnių degalų, nei turėjo prieš kelionę, ir grįžta atgal. Ar įžvelgiate čia kokią logiką? - stebėjosi dienraščio LŽ pašnekovas.

A.Kondrusevičiui keista, kad turėdama tariamai patikimos informacijos apie nelegaliai nupilamus degalus teisėsauga nieko nedaro, kad sugautų pažeidėjus. „Dažnai tenka girdėti kalbų apie ten ir šen veikiančias nelegalias degalines. Ar teisėsauga apie tai nežino? O jeigu žino, tai tegu nubaudžia pažeidėjus. Bet to nedaroma. Tai gal ir tos kontrabandos mastai ne tokie dideli, kaip mėginama vaizduoti?“ - retoriškai klausė „Linavos“ vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"