TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Vargas dėl gendančio telefono

2014 09 15 6:00
LŽ archyvo nuotrauka

Jei nuolat genda jūsų mobilusis telefonas, kuriam garantinio aptarnavimo laikotarpis dar nėra pasibaigęs, turite teisę prašyti jį pakeisti. Tačiau, kaip liudija portalo lzinios.lt pašnekovė, kartais tai padaryti nėra lengva - mat pardavėjai mieliau linkę siūlyti garantinio remonto paslaugas.

Kelis kartus remontuotą mobilųjį, įsigytą iš vienos Lietuvos mobiliojo ryšio operatorės, vilnietė Milda (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – red.) norėtų pakeisti kitu. Milda portalui lzinios.lt pasakojo, kad pirmą sykį jos įsigytas išmanusis telefonas sugedo prieš metus ir buvo remontuojamas. Tačiau prabėgus metams problema vėl pasikartojo.

Mobilusis telefonas Mildai – būtinas darbo įrankis. Gamintojo garantija jos išmaniajam telefonui dar nesibaigusi, tad moteris kreipėsi į pardavėjų atstovus ir paprašė sugedusį telefoną pakeisti kitu. Bet ir šį kartą jai buvo pasiūlyta pasinaudoti garantinio remonto paslauga.

„Aparatas jau du kartus sugedo. Aš juo nebepasitikiu, manau, kad jis gali ir vėl sugesti. Taigi paprašiau, kad bendrovė telefoną pakeistų nauju, kuris veiktų kokybiškai ir galėčiau jaustis užtikrinta. Tačiau sulaukiau dviejų skirtingų aiškinimų, – pasakojo vilnietė Milda. - Viena pardavėjo konsultantė man aiškino, kad telefonas neva turi sugesti 3-4 kartus - tik tada jis gali būti keičiamas. Antrą sykį kita konsultantė paaiškinimo, kad mano mobilųjį pakeistų tokiu atveju, jei „gedimas būtų didelis“.

Taigi, kiek kartų mobilusis turi sugesti, kad jis vis dėlto būtų pakeistas kitu? Ką gi reiškia „didesnis gedimas“?

Vadovaujantis ūkio ministro patvirtintomis Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėmis, klientas gali prašyti grąžinti jo pinigus arba pakeisti prekę pagal minėtų taisyklių 4-18 punktus. Vienas jų skelbia: „Kilus nesutarimams tarp pirkėjo ir pardavėjo dėl prekės kokybės, pardavėjas, gavęs raštišką pirkėjo prašymą, privalo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos dėl prekės kokybės įvertinimo, o gavęs iš jos raštu pateiktas išvadas nedelsdamas apie tai pranešti pirkėjui.“

Taisyklėse, be kita ko, nurodoma: „Pirkėjas dėl prekių kokybės įvertinimo gali kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją, o gavęs iš jos raštu pateiktas išvadas apie tai pranešti pardavėjui“.

Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos atstovai pasakojo, kad tokių ir panašių skundų, kaip vilnietės Mildos, gaunama ne vienas. Vartotojų gynėjai primena, kad jei, kaip šiuo atveju, už telefoną sumokėta visa jo kaina, vartotojas turi visas teises, nurodytas Vartotojų teisių apsaugos įstatyme bei Civiliniame Kodekse. Tokiu atveju, jei pardavėjas nesutinka su pirkėjo reikalavimais, reiktų kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją. Svarbiausia, kad atsakymą pirkėjui pardavėjas pateiktų raštu. Inspekcija, gavusi skundą, ištirs, ar aparatas atitinka kokybės reikalavimus ir susisieks su gamintoju. “Visais atvejais tiek vartotojui, tiek pardavėjui naudingiausia susitarti taikiai, todėl pirmiausia patariame kreiptis į pardavėją”, – siūlė vartotojų teisių gynėjai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"