TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Vartotojai priversti gintis patys

2012 12 03 6:00
Nekokybiškus sportinius batelius sūnui pirkusi kaunietė neabejoja, kad tik jos atkaklumas privertė šios parduotuvės savininką prabilti apie pinigų grąžinimą./Erlendo Bartulio nuotraukos

Vartotojas, nusipirkęs nekokybišką prekę, dėl savo teisių turi kovoti lyg dėl gyvybės. Tuo įsitikino kaunietė Raminta Kazlauskienė.

Nors pirkinys buvo akivaizdžiai nekokybiškas, jį pardavęs verslininkas ranka numojo į visus klientės prašymus grąžinti pinigus. "Jei nepatinka, kreipkis į teismą", - tokiu principu, pasak R.Kazlauskienės, vadovavosi verslininkas, nepaisantis nei Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos išvadų, nei Vartotojų teisių apsaugos tarnybos specialistų rekomendacijų.

Gamybos defektas

UAB "Sportclothes" parduotuvėje, esančioje Kaune, V.Putvinskio gatvėje, spalio 2-ąją R.Kazlauskienė savo vienuolikmečiam sūnui pirko gana brangius, 300 litų kainuojančius, sportinius batelius. Krepšinį ne vienus metus žaidžiantis berniukas norėjo avėti batus, ant kurių būtų jo mėgstamo krepšininko parašas.

Pirmą kartą batelius jaunasis krepšininkas apsiavė praėjus kelioms dienoms nuo jų pirkimo. Po treniruotės jis papasakojo, kad naujieji sportukai spaudžia koją, jie nepatogūs. Apžiūrėjusi avalynę R.Kazlauskienė pamatė nusmukusį užkulnį. Moteris suprato, kad pirkinys nekokybiškas, todėl kreipėsi į pardavėją.

Po kelių dienų gautas įmonės, kurioje kaunietė įsigijo prekę, vadovo atsakymas buvo trumpas - užkulnis nusmuko, nes vaikas batelius avėsi neatsirišęs raištelių. Jis atsisakė grąžinti pinigus ir, pasak R.Kazlauskienės, dar patikino, kad to padaryti jo neprivers jokios institucijos. Po to kaunietė pretenziją UAB "Sportclothes" pateikė raštu, kaip reikalauja įstatymai. Tačiau atsakymas dėl pinigų grąžinimo vėl buvo neigiamas. Tuomet moteris kreipėsi į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją. Šios specialistai, įvertinę batelius, nustatė, kad tai gamybos defektas ir sumokėta suma klientei turi būti grąžinta.

Rizikuoja dėl 300 litų?

"Nuo tos dienos, kai pirkau batelius, praėjo du mėnesiai. Gerai, kad galėjau sportuojančiam vaikui nupirkti dar vieną jų porą ir mano sūnus galėjo tęsti treniruotes. Tačiau ką daryti tiems, kurie pinigų teturi vienai prekei, o ją įsigyja nekokybišką?" - svarstė R.Kazlauskienė.

Iki susidūrimo su grąžinti pinigų už brokuotą prekę nenorinčiu verslininku ji buvo įsitikinusi, kad valstybinės institucijos gali įpareigoti pardavėją grąžinti pinigus. Tačiau, pasak jos, atsidūrusi apgauto kliento kailyje moteris buvo priversta suprasti, kad vienintelis kelias atgauti pinigus yra teismas. Kaunietė tikina nenusileisianti ir eisianti iki galo. Vis dėlto ji nesupranta, kodėl dėl 300 litų verslininkas rizikuoja pralaimėti bylą ir patirti gerokai didesnių išlaidų. "Matyt, į teismus nusprendžia kreiptis vienetai, o kiti tiesiog numoja ranka ir teisybės nebeieško. Taip verslininkas, pardavęs nekokybišką prekę, gauna nemažai pelno", - svarstė R.Kazlauskienė. Kol kas ji jokių pranešimų iš pardavėjų nesulaukė.

Staiga pakeitė nuomonę

LŽ žurnalistei paskambinus į V.Putvinskio gatvėje esančią parduotuvę savininku prisistatęs, bet vardo ir pavardės pasakyti nenorėjęs vyriškis iš pradžių teigė apie jokį ginčą dėl nupirktų sportinių batelių negirdėjęs. Tačiau išgirdęs R.Kazlauskienės pavardę pašnekovas staiga prisiminė nemalonią situaciją. Verslininkas patikino, kad atneštų sportinių batelių nuotraukos buvo nusiųstos gamintojui "Nike" ir iš užsienio kompanijos gautas atsakymas, kad pažeidimas yra "techninis". Esą būtent todėl klientei iš pradžių nebuvo grąžinti pinigai. Tačiau vėliau priimtas sprendimas kompensuoti pirkėjai nuostolius. "Ir jokių trečiųjų asmenų mums šioje istorijoje nereikia", - atrėžė parduotuvės savininkas. Verslininkas LŽ patikino tik laukiantis, kol R.Kazlauskienė atneš nekokybišką prekę.

Paprašytas pakomentuoti situaciją Vartotojų teisių apsaugos tarnybos vyriausiasis viešųjų ryšių specialistas Vitas Jonas Ūsas teigė, kad skundų dėl nekokybiškų prekių sulaukiama itin daug. Kiekvieną pretenziją įvertinę specialistai pateikia vartotojui atsakymą. Jei skundas būna pagrįstas, prekybininkui rekomenduojama grąžinti klientui sumokėtus pinigus. "Tačiau jei rekomendacijos nepaisoma, belieka vienas kelias - teismas", - LŽ sakė V.J.Ūsas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"