TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Vartotojų atmintis prastėja - skolas jie pamiršta

2015 06 12 6:00
Bendrovės pasitelkia automatinius skambintuvus - klientai išgirsta įrašytą balsą, primenantį apie privalomą mokėjimą ar skolą. LŽ archyvo nuotrauka

Vis daugiau paslaugų bendrovių savo klientams primena apie artėjančius sąskaitos apmokėjimo terminus - esą klientų atmintis prastėja ir jie vėluoja atsiskaityti.

Tarp komunalininkų ir ryšio tiekėjų atsirado tokių, kurie telefonu ar elektroniniu paštu vartotojams kas mėnesį primena, kad jau pateikė sąskaitą ir ją reikia apmokėti. Tokie pranešimai pasiekia ir tuos, kurie nėra skolingi.

Vartotojų gynėjams atrodo, kad kai kurios bendrovės savo klientų sąmoningumu netiki. Juk už komunalines ir, pavyzdžiui, telekomunikacijų paslaugas vartotojai atsiskaito kiekvieną mėnesį, bet kai kuriems tiekėjams atrodo, kad šią pareigą vartotojams vis tiek reikia nuolat priminti papildomai. Vieni pasitelkia automatinius skambintuvus, kiti - elektroninį paštą, treti – ir tai, ir tai. Esą tai mažina skolininkų skaičių.

„Teo“: patys pageidauja

Telekomunikacijų bendrovės „Teo“ klientai jau, matyt, įprato, kad kiekvieno mėnesio pabaigoje juos pasiekia elektroninis laiškas, kuriame „maloniai primenama“ apie sąskaitos apmokėjimo termino artėjimą į pabaigą. Nesvarbu, ar sumoki laiku, ar ne - laišką vis tiek gausi. Susidaro įspūdis, kad bendrovė savo klientais galbūt nepasitiki.

Bet „Teo“ atstovai situaciją suvokia kitaip. „Priminimai padeda užimtiems ir skubantiems žmonėms taupyti laiką ir nepradelsti mokėjimo terminų. Papildomo priminimo, prieš pasibaigiant sąskaitos apmokėjimo laikui, pageidauja dauguma klientų, o daugiau kaip pusė manoteo.lt vartotojų už „Teo“ paslaugas sumoka iki termino pabaigos. Visi elektroninius priminimus gaunantys klientai gali jų atsisakyti ir dėl patogumo bet kada vėl užsisakyti“, – raštu LŽ aiškino bendrovės atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis.

Klientai, kurie už paslaugas apmoka gaudami popierines sąskaitas, pasak „Teo“, atskirų priminimų automatiškai negauna, tačiau jie gali tapti savitarnos svetainės vartotojais ir taip gauti priminimus e. paštu. „Pamiršusiems apmokėti sąskaitą nuo kito mėnesio pradžios apie tai primenama automatiniu skambučiu, siunčiami laiškai paštu, atsiranda pranešimai kompiuterio ir TV ekrane. Su kiekvienu priminimu skolingų klientų mažėja“, – dėstė A. Stasiulaitis.

Nors LŽ prašė pateikti apytikrę statistiką, kiek vartotojų pranešimų ar priminimų gauti nepageidauja ir kiek iš jų tokius pranešimus gauna, „Teo“ skaičių nepateikė. Bendrovė nepaaiškino, kodėl, užuot siūliusi pranešimų atsisakyti, pirma juos siunčia, o tik tada palieka teisę jų neprenumeruoti.

Skolingas kas 17-as

Automatinių priminimų telefonu apie sąskaitos apmokėjimą pastaruoju metu sulaukė ir dalis „Vilniaus energijos“ vartotojų. Klientui suskamba skambutis, o pakėlus ragelį įrašytas balsas įvardija pateiktos mėnesio sąskaitos sumą ar skolą.

„Vilniaus energijos“ atstovas patvirtino, kad bendrovė automatinio skambintuvo paslaugą naudoja, tačiau skambučiais informuojami tik bendrovės skolininkai, kurių yra apie 30 tūkst., t. y. kas 17-as Vilniaus gyventojas. „Priminimo skambučių sulaukia tie įmonės skolininkai, kurie du mėnesius vėluoja padengti skolas, viršijančias 60 eurų“, – tikslino Nerijus Mikalajūnas, bendrovės atstovas spaudai. Jo teigimu, bendra vartotojų skola šilumą tiekiančiai įmonei šiuo metu sudaro veik 11 mln. eurų.

Bendrovės atstovas LŽ nepateikė komentarų, ar automatiniai skambučiai sėkmingi ir kodėl bendrovė pasirinko tokį ryšio su klientais būdą, kuo jį grindžia.

Trečdalis terminą pražiopso

Sąskaitų vadyba ir skolų ieškojimu užsiimančios bendrovės įrodinėja, kad dažni ir įvairūs priminimai apie sąskaitas, jų apmokėjimo terminus – tik į naudą paslaugų teikėjams. Kreditų vadybos paslaugų teikimo bendrovės "Lindorff" atstovė Vaida Eičinienė LŽ tvirtino, kad priminimai apie artėjančius ir keletą dienų pradelstus mokėjimus neabejotinai užtikrina stabilų mokėjimų srautą, padeda išvengti galimų konfliktų su klientais, papildomų išlaidų.

„Automatiniai skambučiai yra tik viena iš priminimo formų, – dėstė V. Eičinienė. – Įvairios priminimo formos ne tik padeda įmonėms valdyti pinigų srautus, bet ir klientams išvengti papildomų išlaidų už apskaičiuotus delspinigius ir baudas ateityje.“

V. Eičinienės teigimu, komunalines paslaugas teikiančios įmonės pradelsusių vartotojų duomenis dažniausiai perduoda kreditų biurams, o tai viena iš priemonių, kuri labai neigiamai veikia klientus bei jų santykius su paslaugų teikėjais.

Bendrovės atstovė LŽ citavo pradelsusių mokėti klientų apklausą, kuri parodė, kad labiausiai klientai pageidauja gauti priminimus e. paštu (69 proc. visų respondentų), o 21 proc. paminėjo, kad informacija, gaunama telefonu, yra viena priimtiniausių komunikacijos priemonių. Šiemet daryta apklausa esą parodė, kad net 34 proc. vartotojų pradelsė mokėjimus dėl neapsižiūrėjimo.

Nelaiko sąmoningu ir nepasitiki

„Vartotojai yra sąmoningi ir jiems priminti, kad jie turi susimokėti už paslaugas, tikrai neverta. Žinoma, jeigu vartotojas yra skolingas, kita kalba. Bet priminti prieš sąskaitos apmokėjimo terminą – laiko gaišinimas“, – svarstė Lietuvos vartotojų instituto prezidentė Zita Čeponytė.

Kai kurių bendrovių praktiką, kai vartotojai įvairiais būdais užverčiami priminimais, ką jie turi padaryti, nors greičiausiai savo pareigą jie ir taip įvykdys, ji įvardijo kaip „negerą“. Žinoma, čia nėra nieko neteisėto. „Tiesiog vartotojas nelaikomas sąmoningu ir juo nepasitikima. Vartotojui gaišinamas laikas, įmonė švaisto lėšas, ir tiek“, – komentavo vartotojų gynėjų atstovė.

Z. Čeponytė akcentavo, kad vartotojai ir taip sulaukia daugybės komercinių skambučių, tad kažin ar bendrovių teiginiai apie pačių vartotojų norą būti informuotiems – pagrįsti. „Galima būtų bendrovėms priminti, kad neskambintų, nesiųstų, jei nėra skolos“, – patarė ji.

Automatinio skambintuvo paslaugos užsakomos, kai informuoti reikia didelį klientų skaičių. Tokios paslaugos įkainių bendrovės neatskleidžia – esą tai labai individualu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"