TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Velykų prekyba pasyvesnė negu Kalėdų

2013 04 03 6:03
LŽ archyvo nuotrauka/Lietuviai prieš Velykas pirko daugiau stambios virtuvės technikos ir kitų buities prietaisų.

Buitinės technikos prieš Velykas lietuviai įsigyja beveik perpus mažiau nei prieš Kalėdas.

Šiemet prieš Velykų šventes pirkėjai labiausiai domėjosi smulkia ir stambia buitine virtuvės technika, o maisto prekių parduotuvėse daugiau negu pernai pirko šviežių vaisių ir daržovių, dovanų vaikams bei šventinių dekoracijų.

Pirko virtuvės technikos

Didmeninės ir mažmeninės prekybos buities technika ir elektronika lyderei "Topo grupei" šių metų Velykos sėkmingesnės negu pernykštės: smulkios buitinės technikos įsigyta beveik 13 proc., stambios - 8,5 proc. daugiau. Kaip pasakojo įmonių grupės viešųjų ryšių projektų vadovė Eglė Žemaitienė, ypač smarkiai kilo virtuvės technikos pardavimas.

Pavyzdžiui, naujų "Philips" gruzdintuvių nupirkta beveik du kartus daugiau. 85 proc. padidėjo salotoms skirtų smulkintuvų, 30 proc. - stalo kepsninių, kokteilinių, kavos aparatų, 87 proc. - puodų rinkinių, 46 proc. - skrudintuvų, 40 proc. - sumuštinių keptuvų, 44 proc. - vaflinių, 85 proc. - virtuvinių svarstyklių, 60 proc. - virtuvinių kombainų pardavimas.

Lietuviai prieš Velykas pirko ir stambios buitinės technikos: 46 proc. daugiau negu pernai įsigyta indaplovių, 25 proc. daugiau įmontuojamosios virtuvės technikos. "Velykų laikotarpiu vyko dvi didelės "Samsung" ir "Beko" produkcijos akcijos, todėl daugiau nupirkta šių prekės ženklų technikos", - teigė E.Žemaitienė.

Pernai labai populiarios buvo duonkepės, keptuvės, cikloninės krosnelės, šiemet jų įsigyta mažiau. Gyventojai nelabai domėjosi ir plaukų priežiūros prietaisais. O tarp kompiuterių dominavo planšetiniai: "Topo centro" parduotuvėse jų pirkimas yra išaugęs net 5 kartus.

Nors prekybos tinklas taikė nuolaidas, vidutinė pardavimo kaina, anot atstovės, beveik nesikeitė, tačiau brangesnių daiktų esą parduota daugiau. "Apskritai stebima tendencija, kad dabar žmonės labiau linkę įsigyti brangesnius, žinomų gamintojų ir prekių ženklų prietaisus. Mažiau pasitikima nežinomais vardais", - kalbėjo E.Žemaitienė.

Pasak jos, smarkiai populiarėja ir išmanieji televizoriai, be to, didesnės ekrano įstrižainės.

Vis dėlto lietuviai, kaip pabrėžė E.Žemaitienė, daugiau pinigų buitinei technikai išleidžia prieš Kalėdų šventes - per du kartus daugiau negu prieš Velykas. "Kalėdų laikotarpiu labai populiarios tampa ir grožio prekės - plaukų džiovintuvai, barzdaskutės, masažo prietaisai. Kai kurių iš jų parduodama net 6 kartus daugiau. O prieš Velykas, pavasarį atšilus orams, didėja dulkių siurblių, plovimo įrenginių pardavimas. Žmonės pradeda ruoštis išvykoms į sodus, todėl daugiau perka mobilių virtuvės prietaisų - mažų viryklių ir šaldytuvų", - pasakojo "Topo grupės" atstovė.

Pirko mažiau alkoholio

"Velykų stalas buvo gausus. Palyginti su savaite prieš šventes, labiausiai didėjo šviežios mėsos ir žuvų, saldumynų, vaisių ir daržovių, Velykų dekoracijų ir žaislų (apie 4 kartus) bei alkoholio pardavimas", - populiariausias švenčių prekes vardijo bendrovės "Rimi Lietuva" viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė.

Prekybos tinklo šventinė apyvarta buvo panaši į pernykštę. Tačiau kai kurios populiariausių kategorijų prekės pasiskirstė truputį kitaip negu prieš metus. Pavyzdžiui, kiaušinių pernai lietuviai nupirko kur kas daugiau nei šiemet. "Nors saldumynų pardavimas, palyginti su įprasta savaite, smarkiai padidėjo, jis buvo truputį mažesnis negu praėjusiais metais. Užtat gerokai daugiau nupirkta šviežių vaisių, šviežios mėsos ir žuvų. O alkoholinių gėrimų - šiek tiek mažiau. Taigi darome išvadą, kad šiemet Velykos buvo sotesnės, bet sveikesnės", - apibendrino prekybą pašnekovė.

Perka tai, ko neplanuoja

"Swedbank" Asmeninių finansų instituto vadovė Lietuvoje Odeta Bložienė mano, kad didesnius daiktus Lietuvos gyventojai perka prieš Kalėdas, o Velykų laikotarpiu daugiau įsigyja kasdienių, ypač maisto, prekių. Vis dėlto, įvairių apklausų duomenimis, 30 proc. viso lietuvių pirkinių krepšelio sudaro neplanuoti pirkiniai. "Gyventojai, nors ir planuoja švenčių laikotarpiu išleisti daugiau pinigų, iš anksto tam nesiruošia ir lėšų rezervo nekaupia", - sakė O.Bložienė. Ji įsitikinusi, kad Velykos žmonėms ne tokios "skausmingos" kaip Kalėdos, kai neplanuotai išleidžiama daug pinigų.

Prieš šventes pagausėja įvairių paslaugų teikėjų, kaip antai interneto, skaitmeninės televizijos ar mobiliojo ryšio operatorių, siūlymų įsigyti paslaugų krepšelius su nuolaida. O.Bložienės nuomone, tai gera proga peržiūrėti turimas sutartis. "Įvairios šventinės nuolaidos, man regis, turėtų paskatinti gyventojus pasidomėti, kokiomis sąlygomis jie dabar tas paslaugas perka, ar galėtų pasikeisti į pigesnes, jeigu yra poreikis. Žmonės vargu ar medžioja tas nuolaidas, dažniau gal pamiršta pasitikrinti, kada baigiasi viena ar kita jų sutartis. O juk pasirinkus kitą paslaugų teikėją kartais per metus galima sutaupyti ne vieną šimtą litų", - svarstė pašnekovė.

O.Bložienei artimesnis racionalus išlaidų planavimas, todėl ji skeptiškai vertina nuolaidų vaikymąsi. "Dėl nuolaidų kartais nusiperkame nereikalingų dalykų - juk leisti pinigus maloniau negu taupyti. Planavimas padeda išvengti nebūtinų išlaidų. Galbūt kartais geriau sumokėti visą kainą, bet turėti tikrai reikalingą daiktą, nei prisipirkti pigiau to, ko iš tikrųjų nereikia", - kalbėjo asmeninių finansų ekspertė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"