TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Verslas prisistato virtualiose parodose

2009 03 16 0:00
Dalyvavimas virtualioje parodoje atveria galimybes "save parduoti kitais kanalais".
LŽ archyvo nuotrauka

Ieškant, kaip su minimaliomis išlaidomis pasiekti tikslinius klientus ir neleisti jiems apie save užmiršti, verslui atsiveria beribės interneto erdvės.

Virtualios verslo parodos turizmo, technologijų ir nekilnojamojo turto sektorius domina kaip galimybė nebrangiai kartu su kitais rinkos dalyviais pristatyti naujoves, pritraukti užsienio klientų, atrasti naujų eksporto rinkų.

Pasak tradicinį ir virtualų dalyvavimą parodose išbandžiusių verslininkų, tradicinės verslo parodos prieš virtualias turi tik vieną pranašumą - jose galima bendrauti ir keistis informacija tiesiogiai, o tai užmezgant naujus verslo ryšius yra gana svarbu.

Tačiau, dalyvių teigimu, siekiant pristatyti verslo naujoves, virtuali erdvė šiuo metu yra pranašesnė terpė joms plisti. Virtualių parodų organizatoriai tikina, kad visoms pagrindinėms gyvenimo ir veiklos sritims persikeliant į virtualią erdvę atėjo laikas sukurti tarptautinį virtualų novatorišką parodų kompleksą.

Tarptautinės verslo parodos Lietuvoje organizuojamos jau pusmetį ir apima tokias mūsų eksportui artimas šalis kaip Suomija, Latvija, Estija, Lenkija ir Slovakija. Tarptautinio parodų komplekso, kurio pagrindinė būstinė yra Vilniuje, atstovybės jau kuriamos Kinijoje, Azerbaidžane, Moldovoje, Rumunijoje, Čekijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Vokietijoje, Izraelyje, Švedijoje, Norvegijoje, Gruzijoje, Baltarusijoje, Rusijoje ir Kazachstane.

Pasak organizatorių, tai ne tik Lietuvos verslininkus dominančios rinkos, užsienio šalių parodų dalyviai yra potencialūs mūsų verslininkų partneriai ir investuotojai.

Nauda reali?

Viešbučių tinklo "Europa Group Hotels" rinkodaros vadybininkė Julija Žukauskaitė LŽ sakė, kad dalyvavimas virtualioje parodoje atvėrė galimybes "save parduoti kitais kanalais". Paklausta, ar viešbučių grupės internetinė svetainė ir dalyvavimas virtualioje parodoje nesidubliuoja, pašnekovė linkusi šias dvi savęs viešinimo priemones išskirti. "Internetinės svetainės adresas gali būti nežinomas daugeliui potencialių klientų, o dalyvavimas virtualioje parodoje tai beveik tas pats, kas dalyvavimas bet kurioje kitoje tradicinėje parodoje. Mes orientuojamės į užsienio klientus ir turistines agentūras, kurie prisijungę iš savo šalies be didelio vargo ir pastangų apie mus sužino", - teigė J.Žukauskaitė. Jos pastebėjimu, parodos lankytojų gausa leidžia manyti, kad virtualus dalyvavimas iš tikrųjų davė naudos.

LŽ pakalbintas virtualų dalyvavimą parodoje išbandžiusios bendrovės "Ambernetas" direktorius Virginijus Magelinskas teigė, kad, kitaip nei tradicinėse parodose, virtualios parodos stendas yra išsaugomas archyve, į kurį bet kuriuo metu gali užsukti lankytojai. "Matome, kad per jį į mūsų internetinį puslapį užsuka naujų klientų. Tuo labiau kad dalyvavimo parodoje kaina atitiko visus mūsų lūkesčius, nes vien parodos metu mūsų stendą apžiūrėjo apie penkis šimtus lankytojų. Esame dalyvavę ir tradicinėje parodoje "Litexpo" rūmuose, kur išlaidos buvo kone dvidešimt penkis kartus didesnės, o efektas labai panašus", - pažymėjo pašnekovas. Pasak jo, kadangi tradicinės parodos neatsiperka, įmonė šiemet žada atsisakyti dalyvauti "Litexpo" parodoje, o žinias apie save skleisti užsienio šalyse.

Šiuo metu vykstančioje virtualioje parodoje "Statybos ir dizainas, nekilnojamasis turtas 2009" dalyvaujančios UAB "Termoliuksas" bendraturtis Valdemaras Chmielevskis LŽ teigė, kad šiais sunkiais laikais norintis išgyventi verslas turi ieškoti netipinių sprendimų.

"Siekiame pirmi padaryti tai, ko kiti dar neatrado arba nelabai tikisi atrasti. Svarbiausia, kad pagrindinis dalyvavimo bet kurioje parodoje tikslas - vienoje vietoje pamatyti visas rinkos naujienas internetu yra pasiekiamas per kur kas trumpesnį laiką ir daug mažesnėmis sąnaudomis", - teigė laiką ir pinigus skaičiuojantis verslininkas.

Siūlo išsiskirti iš kitų

Tarptautinės verslo parodos internete Onlineexpo.com direktorius Marius Veinšreideris LŽ pasakojo, kad mūsų šalimi domisi daugiau užsienio įmonių nei mūsiškiai verslininkai verslo galimybėmis užsienyje.

"Tačiau pastebime, kad save pristatyti užsienio šalims linkę tie Lietuvos gamintojai, kurie neturi savo atstovybių užsienyje. Šitaip jie bando užmegzti verslo ryšius, o tai išties nedaug kainuoja", - sakė M.Veinšreideris. Pasak jo, parodų lankytojai yra ir juridiniai, ir fiziniai asmenys, tik vieni ieško partnerių, o kiti reikiamų produktų ir prekių.

"Dalyviams parodos metu siūlome išsiskirti iš kitų tiek pasirenkant skirtingas virtualių stendų kūrimo funkcijas, tiek teikiant lankytojams specialius pasiūlymus ir net nuolaidas, todėl lankytojai gali ne tik ką nors pigiau įsigyti, bet net ir laimėti", - sako jis. Kalbėdamas apie dalyvavimo kainas, pašnekovas paminėjo, jog iki dešimties dienų trukmės parodos dalyvio mokestis yra kur kas mažesnis nei kainuotų paskelbti reklaminę nuorodą populiariame internetiniame naujienų portale. Lankytojų dalyvavimas yra nemokamas.

Paklaustas, kokios šios tarptautinės verslo parodos perspektyvos, pašnekovas tikino, kad dar ne visos idėjos įgyvendintos. "Neapsiribodami parodų tematika, užsienio šalių parodų tinklalapiuose planuojame organizuoti Lietuvos verslo dienas. Kita idėja - tarp verslo parodų internetinę erdvę atiduoti menininkams, kurie nemokamai galėtų eksponuoti savo meno kūrinius", - teigė jis. M.Veinšreideris neatmeta galimybės, kad ateityje tradicinės verslo parodos gali susijungti su virtualiomis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"