TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Verslias moteris aplankė sėkmė

2016 01 28 6:00
Klaipėdietės Svetlana Filatova su dukra Julija gėlių prekybą derina su floristikos paslaugomis Daivos Bortelienės nuotraukos

Mažo uostamiesčio gėlių salono „Mamin“ atrasta puokštės pakuotė išplėtė klientų ratą, prekybos apyvartą ir vardo žinomumą. Už verslumą savininkės pelnė kelionę į Niujorką.

Dovanojamos šaldytos rožės nėra naujiena, tačiau jų puokštėms dėti skirtos kibirėlių formos dėžutės populiarėja visoje Lietuvoje. Pasak salono steigėjos Svetlanos Filatovos, šeimos įmonės „Maminė“ sumanytos pakuotės keliauja į visus šalies miestus ir pernai leido padidinti apyvartą. Tokias ilgaamžes puokštes ypač linkę pirki vyrai, kad nereikėtų baimintis, jog moterims dovanotos gėlės kitą dieną nuvys.

Skintų gėlių parduotuvė atokioje J. Janonio gatvėje buvo atidaryta prieš dvejus metus ir šiuo metu gėlės – vienintelis S. Filatovos verslas, nors anksčiau teigia užsiėmusi ir kitais. Jame dalyvauja ir dvi dukros, pakaitomis padedančios aptarnauti klientus. Kartu su floristų komanda įmonėje dirba 6 žmonės.

„Man ir seniau patikdavo gėlės, bet tai buvo tik pomėgis. Dabar džiaugiuosi, kad gėlės tapo verslu. Nesustoti ir siekti daugiau skatina dukrų parama“, – kalbėjo salono savininkė, sulaukusi žinios, kad laimėjo kelionę į tarptautinę verslo konferenciją Niujorke „World Business Forum“, kuri vyks lapkričio mėnesį.

Teikdama paraišką dalyvauti „Swedbank“ inicijuotame smulkiojo verslo stiprinimo projekte „Kiekvienas gali būti didelis“ moteris tikėjosi būti pastebėta ir gauti 3 tūkst. eurų prizą. Tačiau vienam projekto dalyviui skirta kelionė – tai ne tik triskart didesnės vertės dovana, bet ir pasitikėjimo stiprinimas ieškant naujovių. „Džiaugiuosi laimėjusi, nes man tai – dar vienas įrodymas, kad esu teisingame kelyje. Nors, tiesą pasakius, esu visiškai neazartiškas žmogus, visgi pildydama dalyvio anketą pagalvojau, kad galiu laimėti“, – sakė verslininkė.

Įteikti prizą klaipėdietei atvyko „Swedbank“ valdybos pirmininkė Dovilė Grigienė, kiti banko atstovai, ceremonijoje dalyvavo miesto meras Vytautas Grubliauskas. Tačiau ir tuo metu duris nenustojo varstyti gėlių pirkėjai.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, banko atstovas Vytautas Adomaitis, verslininkė Svetlana Filatova, banko atstovas Aivaras Janušauskas ir Julija Filatova

D. Grigienė pažymėjo, kad projekte dalyvavo 2136 fizinės ir 284 e-parduotuvės iš visų Lietuvos regionų, iš jų 12 buvo apdovanotos piniginiais prizais ir turėjo galimybę gauti verslo konsultacijų, pasijusti turintys užnugarį. „Opiausia problema, su kuria susiduria Lietuvos ekonomikos stuburą sudarantis smulkusis verslas, kaip pritraukti klientų. Apklausos rodo, kad nuolat, bent vieną kartą per savaitę, iš smulkiųjų gamintojų ir prekybininkų perka vos 28 proc. šalies gyventojų. Mūsų smulkieji yra labai priklausomi nuo vietos rinkos, todėl sąmoningas pirkėjų palaikymas jiems yra gyvybiškai svarbus. Pradėdami projektą smulkiajam verslui siekėme nuvesti daugiau pirkėjų pas smulkiuosius, parodyti, kad stiprindami vietos verslą mes savo bendruomenės ekonomiką, sutekti impulsą mažų įmonių tvarumui. Projekto laimėtoja kaip tik ir yra tokio gyvybingo ir nusiteikusio augti verslo pavyzdys“, – įteikdama apdovanojimą sakė D. Grigienė.

Banko Vakarų filialo vadovas Vytautas Adomaitis pasidžiaugė, kad tarp projekto dalyvavo net 160 pajūrio įmonių. Pasak jo, Klaipėdos krašto smulkusi verslas skiriasi nuo kitų regionų tuo, kad čia prekyba dažniau sumišusi su paslaugomis, kaip ir „Maminės“ atveju, kai salone kuriamos kompozicijos, pakuojamos dovanos, gėlėmis puošiami renginiai. Daug smulkiųjų įmonių paslaugas teikia vietos turistams, susijusios su žiemos ir vasaros pramogomis. Įdomiausias atradimas – smulkiųjų graužikų auginimas zoologijos sodams. Prieš dešimtmetį Kretingos rajone įkurtas verslas, bankininko žiniomis, gyvuoja ir klesti.. „Ilgaamžiškumu dažniausiai pasižymi šeimos verslas, kai savininkai dirba patys. O jei tik sumano plėstis, imasi kitų verslų, užleidžia pirmąjį samdytiems darbuotojams, tai ta dalis ir sunyksta“, – pastebi V. Adomaitis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"