TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Verslininkai į Palangą nesidairo

2009 02 26 0:00
Palangos jūros tiltu ir šiemet džiaugsis tik pėstieji bei žvejai. Jūrininkams jis yra nepatrauklus.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Rodos, prie Palangos jūros tilto pramoginiai laivai nesišvartuos ir šiemet. Verslininkų negundo net ir simbolinis 1000 litų dydžio šios prieplaukos nuomos mokestis.

Pagal nuomos konkurso sąlygas verslininkai Palangos tilto prieplauka galėtų naudotis penkerius metus. Pradinis metinis nuomos dydis - 1000 litų. Praėjusiais metais kurorto valdžia per pirmąjį konkursą už tilto nuomą norėjo gauti 24 tūkst., o per antrąjį - 12 tūkst. litų.

Šiemet norinčiųjų dalyvauti konkurse paraiškos priimamos iki kovo 4 dienos, tačiau kol kas negauta nė vienos. Mat Palangos savivaldybės skelbtas 45 metrų ilgio tilto prieplaukos nuomos konkursas domina ne visus verslininkus.

Pasak vieno iš nedaugelio pramoginių laivų, galinčių išplaukti į jūrą, "Venus S" savininko Rolando Kerpio, jų negundo net ir palyginti mažas nuomos mokestis. "Ketinimų dalyvauti konkurse būta, tačiau ekonominė situacija pakoregavo mūsų planus, - LŽ sakė verslininkas. - Šiemet mes plaukiosime tik Klaipėdoje, o į Palangą net nesidairysime."

"Venus S" gali plaukti esant 4-5 balų bangavimui, 12 jūrmylių atstumu nuo kranto. Pramogauti ištaigingame trijų denių laive vienu metu gali pora šimtų žmonių.

"Tačiau pagal saugumo reikalavimus šiuo laivu į jūrą galime plukdyti tik 12 keleivių, - sakė R.Kerpys. - Be to, mūsų platumose gan trumpas plaukiojimo sezonas, audringa jūra ir neištvermingi keleiviai. Pernai per Jūros šventę kartu su kitais laivais išplaukėme į jūrą nuleisti vainikų negrįžusiesiems iš jūros. Vos po 20 minučių prie tualetų susidarė spūstys - keleiviai neištvėrė bangavimo ir susirgo jūros liga."

Jis pripažino, kad konkurso sąlygą, pagal kurią penkeriems metams prieplauką prie tilto išsinuomojusi įmonė savo lėšomis ją privalėtų paruošti pagal Valstybinės vidaus vandenų inspekcijos reikalavimus, gali įvykdyti tik labai finansiškai stipri bendrovė.

Pasak Valstybinės vidaus vandenų inspekcijos direktoriaus pavaduotojo Jono Lukšos, tilto prieplaukos operatorius turėtų plūdurais pažymėti laivakelį tarp seklumų, kurių greta tilto yra net kelios, prieplaukoje įrengti švartavimosi įrangą ir specialius atitvėrimus, kad keleiviai galėtų saugiai įlipti į laivą ir iš jo išlipti, nepaslystų.

Tektų rekonstruoti ir pačią prieplauką, kurios medines dalis labai paveikė sūrus jūros vanduo, o metalinės dalys paveiktos korozijos. Kiek galėtų kainuoti tokie darbai, R.Kerpys nenorėjo prognozuoti, tačiau tikrai ne mažiau nei 100 tūkst. litų. O investuotos lėšos sugrįžtų tik tokiu atveju, jei čia būtų leidžiama ir kita veikla, ne tik švartuoti laivus ir plukdyti poilsiautojus. Pavyzdžiui, jeigu būtų leista teikti viešojo maitinimo paslaugas.

Kurorto vadovų teigimu, tokiai veiklai plėtoti tiltas yra per siauras, be to, iki jo nėra atvestas nei vandentiekis, nei kitos komunikacijos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"