TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Verslininkai nori, kad vartotojai gilintųsi į savo teises

2014 02 19 10:37
Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Verslininkai nori, kad vartotojai gerai išmanytų savo teises. Tačiau įmonių, patvirtinusių ginčų su vartotojais sprendimo taisykles, yra tik 29 proc. Tai parodė trečiadienį pristatytas Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ 2013 metų gruodžio mėnesį atliktas vartotojų ir verslininkų nuomonių tyrimas. 

Joje apklausti 1002 respondentai ir 700 įmonių vadovų. Paklaidos ribos, jeigu skaičiuojamas rezultatas 50 proc., būna tarp 47-53 proc. „1000 respondentų yra optimalus skaičius, tačiau šiokia tokia paklaida vis tiek išlieka“, - sakė Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ direktorius Vladas Gaidys.

Vladas Gaidys. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

2013 metų duomenimis, 39 proc. vartotojų manė, kad vartotojų teisių apsauga yra pakankama, 2012 metais – 40 proc. Verslininkų nuomonė atitinkamai buvo 45 proc. ir 50 proc. „Tokie nedideli pokyčiai paprastai rodo, kad padėtis išlieka stabili“, - sakė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius Feliksas Petrauskas. 2013 metais, lyginant su 2012 metais, vartotojų ir verslininkų nuomonė apie alternatyvaus ginčų sprendimo procedūrą išliko daugmaž tokia pati.

Feliksas Petrauskas. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

„Geras ženklas, kad yra nekokybiškų prekių ir paslaugų mažėjimo tendencija“, - sakė F.Petrauskas. 2011 metais vartotojų, įsigijusių nekokybiškas prekes ir paslaugas, procentas buvo 39, 2012 ir 2013 metais – po 38. Nekokybiškų paslaugų atitinkamai 26, 23 ir 19 proc.

2013 metais 73 proc. vartotojų, kurie įsigijo netinkamos kokybės prekę ar paslaugą ir norėjo ginti savo teises, reikalavo ją pakeisti tinkamos kokybės preke ar paslauga, 58 proc. – kad būtų grąžinti sumokėti pinigai, ir 25 proc. – kad pardavėjas atsiprašytų. Visi šie rodikliai nuo užpernai kiek padidėjo.

Įdomu, kad net 96 proc. 2013 metais apklaustų verslininkų pageidavo, kad vartotojai žinotų savo teises. Metais anksčiau tokių buvo 92 proc. Visgi įmonių, patvirtinusių ginčų su vartotojais sprendimo taisykles, yra tik 29 proc., nors 2012 metais tokių buvo 39 proc.

„Verslininkai nori žinoti, kaip su vartotojų teisėmis yra iš tikrųjų, nes vartotojai dažnai yra linkę jas interpretuoti savo naudai“, - tai, kad verslininkai ne iš altruizmo, o dėl kartais nepagrįstų vartotojų reikalavimų nori, kad jų klientai gerai išmanytų savo teises, patvirtino F.Petrauskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"