TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Verslininkai – savivaldybių tarybų įkaitai

2014 08 01 15:24
R. Šidlauskas LŽ archyvo nuotrauka

Daug kalbama apie verslo svarbą šalies ekonomikai, kuriamos strategijos ir žadama lengvinti sąlygas jį steigti. Tai labai svarbu iš ekonomikos krizės brendančiai Lietuvai, vis dar sprendžiančiai galvosūkį, kaip sumažinti nedarbą, socialinę ir regioninę atskirtį, pritraukti investicijų į didelį augimo potencialą turinčius sektorius.

Tačiau kasdienėje veikloje verslininkams nuolat iškyla kliūčių įvairiose srityse ir įvairiuose lygmenyse. Viena iš labiausiai trukdančių naujiems verslams kurtis bei seniems plėtotis – ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūrų teisinis reguliavimas, sudarantis galimybes be objektyvių priežasčių stabdyti šias procedūras dar jų nepradėjus. Pagal dabartinius įstatymus, savivaldybės taryba dar iki planuojamos ūkinės veiklos programos patvirtinimo gali nuspręsti neleisti jo vykdyti. Po tokio sprendimo procedūros jau nebegali būti tęsiamos, taigi, steigti verslo įmonę tampa neįmanoma.

Tai išties nelogiška, nes akivaizdu, kad kol rengiamasi analizuoti vienos ar kitos veiklos poveikį aplinkai, gyventojams ar savivaldybės socialinei bei ekonominei padėčiai, jis dar negali būti žinomas. Šiame etape formuluojami klausimai, numatomi aspektai, kuriais siūloma ūkinė veikla bus vertinama. Dėl kokių priežasčių tokių atveju savivaldybė gali stabdyti vertinimo darbus? Neretai tokiais atvejais pasitelkiami abstraktūs motyvai, dažnai slepiantys akivaizdžius politinius interesus. Be to, nėra aiškių kriterijų, kada savivaldybės gali sustabdyti planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūras, ir tai sudaro prielaidas korupcijai: kartais taip paprasčiausiai reikalaujama kyšio.

Tokiomis aplinkybėmis verslininkams tenka teisybės ieškoti teismuose, veltis į ilgus teisinius ginčus, bandant paneigti neaiškius ir ne visada logiškus savivaldybės tarybos argumentus. Kai kurie rankas nuleidžia iš karto. Taip regionai praranda potencialias ir neretai nemažas investicijas.

Puikiai suprantame, kad įvertinti galimą verslo poveikį aplinkai yra būtina: tik taip galima užtikrinti, kad kuriami verslai bus tvarūs, naudingi savivaldybėms ir visai visuomenei. Skaidrios procedūros – tai svarbi atsvara ir klientielizmui, korupcijai. Būtent todėl manome, kad dabartinės ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūros turėtų būti keičiamos. Norime įstatymo, apibrėžiančio konkrečius kriterijus, kuriais remiantis savivaldybės turėtų teisę sustabdyti planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai procedūras, bei nustatančio kuo trumpesnius teisinių ginčų dėl savivaldybių sprendimų terminus.

Antraip ir toliau neišvengsime paradokso: kalbėdami apie regionų ir verslo plėtrą, ekonominį augimą ir skaidrumą, sudarome prielaidas vešėti korupcijai bei kompetencijos stokai. Taip atbaidome tuos, kurie norėtų investuoti, kurti darbo vietas, prisidėti prie šalies plėtros ir tuo pačiu socialinės atskirties mažinimo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"