TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Verslininkas neturi bijoti rizikuoti

2007 10 29 0:00
"Alitos" vadovas nesigaili pasirinkęs verslininko kelią.
Vytauto Junevičiaus asmeninio albumo nuotrauka

Verslas - drąsiųjų kelias. Verslininkas neturi bijoti rizikuoti, o pasirinkęs neteisingą sprendimą klaidą ištaisyti, nes versle šimtaprocentinių dalykų nebūna. Taip mano Vytautas Junevičius, "Alitos" generalinis direktorius. Anot jo, geriau negu bijoti suklysti ir nieko neveikti.

V.Junevičius dar KPI (dabar - Kauno technologijos universitetas - aut.) studijuodamas inžinerinę ekonomiką žinojo, kad eiliniu meistru kokioje nors gamykloje ar fabrike tikrai nedirbs. "Todėl ir pasirinkau aukštąją mokyklą, kuri, tuometiniu mano įsitikinimu, vienintelė ruošė vadovus", - LŽ sakė jis.

Tada verslininko draugai manė, kad Vytautas juokauja ir nelabai kreipė dėmesį į tokias jo kalbas. Tačiau ateitis parodė, kad ketinimai buvo rimti ir pagrįsti.

Puikią karjerą padaręs V.Junevičius nemano, kad alkoholio gamyba yra pats "patogiausias" verslas - tai sudėtinga, valstybės reguliuojama veiklos sritis, be to, jam skaudu matant nesaikingo alkoholio vartojimo pasekmes. "Psichologiškai geriau jausčiausi namus statydamas", - neslepia verslininkas.

Sėkmės formulėje - žinios

Kokių savybių reikia, kad pagautum verslo laimės paukštę - žinių, darbštumo, palankios lemties ar atsitiktinumo? "Reikia visų šių dalykų, bet būtinos ir tam tikros charakterio savybės, kurias konkrečiai įvardyti ar apčiuopti sudėtinga. Nuojauta taip pat labai svarbus dalykas, tačiau be žinių ji bevertė", - sako V.Junevičius.

Posakis: "Devynis kartus matuok, o dešimtą pjauk" šių laikų verslininkui taip pat netinka. "Kol matuosi trečią kartą, žiūrėk, kitas tavo idėją ims ir įgyvendins", - sako alytiškis.

Anot jo, verslininkai dažnai naudojasi paslaugomis konsultantų, kurie patys į verslą neina: "Tie žmonės turi daug teorinių žinių, bet jiems stinga drąsos ir ryžto veikti. Taip yra tikriausiai todėl, kad versle jie jaučiasi nekomfortabiliai."

V.Junevičius į verslo ir karjeros viršūnę kopė sąmoningai. Gavęs KPI diplomą gimtajame Alytuje padirbėjo buvusiame Eksperimentiniame namų statybos kombinate, bet 1989-aisiais grįžęs iš privalomos tarnybos armijoje Lietuvoje vykstant didžiulėms permainoms sako pamatęs, jog nebesupranta ekonomikos.

"Neabejojau, kad ekonomika - perku už litą, parduodu už du - ilgai negyvuos, tai buvo neįdomu, norėjosi kažko daugiau. Todėl Vilniaus universitete įgijau dar vieną diplomą - tarptautinių ekonominių santykių specialisto", - apie savo žingsnius pasakojo V.Junevičius.

Nors keleriems metams būsimą verslininką buvo paviliojusi politika - jis dirbo Alytaus miesto vicemeru, širdyje sako save visuomet laikęs verslininku, todėl politinės karjeros atsisakė. Neneigė, kad būdavo akimirkų, kai svaigindavo valdžios pojūtis, iš keleto gautų pasiūlymų pasirinko darbą alkoholio pramonėje ir sugrįžo į verslą.

Piktina politikų trumparegiškumas

Anot V.Junevičiaus, lyginant dabartinę verslo situaciją su buvusia po nepriklausomybės atkūrimo, mes nebeiškrentame iš Europos Sąjungos konteksto pagal verslo augimą, tačiau tobulinti dar yra ką.

Vyriausybė esą galėtų paspartinti šį procesą ryžtingiau mažindama mokesčius ir nesilygiuodama į išsivysčiusias šalis.

"Praktika jau parodė, kad mokesčių mažinimas didina jų surinkimą. Išgyvename tą etapą, kai šešėlinis verslas legalizuojamas, nes niekas nenori dirbti nelegaliai. Juk mokesčių nemokėjimas irgi kainuoja", - kalba apie vieną pagrindinių verslo vystymosi stimulų "Alitos" bendrovės vadovas.

Politikai prie verslo plėtros galėtų prisidėti atsisakydami populistinių pažadų prieš rinkimus. "Nors pagal priimtus nutarimus mokestinių klausimų negali atsirasti, neretai išgirstame netikėtą sprendimą, nors tas klausimas iš anksto aptartas, apsvarstytas. Todėl visą laiką gyvename jausdami įtampą, ar nešaus kokiam politikui į galvą "geniali" mintis, nes didelė dalis alkoholio pramonės vystymosi sąlygų ypač priklauso nuo politikų sprendimų", - pasakoja verslininkas.

V.Junevičių piktina ir trumparegiškumas politikų, manančių, kad prieš alkoholizmą kovoti yra vienintelis būdas - mokesčių didinimas.

"Juk toks kelias vėl ves į nelegalią prekybą. Žiūrima į faktą, kad padidėjo alkoholinių gėrimų pardavimas, tačiau užsimerkiama prieš svarbiausią dalyką - vartojimą, kuris nedidėja", - sako jis. Į akivaizdžią išvadą, kad mažėja nelegali prekyba, esą numojama ranka.

"Manyčiau, būtų veiksmingesnis būdas kovai su alkoholizmu - reklamos ribojimas. Tačiau ir tai ne išeitis - šiandien patys gėrimai lengviau prieinami. Tad galbūt didžiausią efektą duotų antireklama, parodanti nesaikingo vartojimo socialines pasekmes", - svarstė alkoholio gamybos įmonės vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"