TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Verslo dovana - apgalvotas žingsnis

2013 08 24 6:00
Prieš dovanojant verslo dovaną svarbu išsiaiškinti kompanijos politiką ar šalies tradicijas, nes nuoširdus gestas gali pavirsti užuomina į kyšį.  LŽ archyvo nuotrauka

Pasiruošimas verslo susitikimui reikalauja ne tik pasikaustyti praktinėmis žiniomis ir informacija, apie kurią bus diskutuojama, tačiau neretai ir pasirūpinti verslo dovana. Nors daugelyje šalių tai yra priimtinas socialinis gestas, kitur jis vis dėlto gali būti suprastas ir kaip kyšis.

Kai kurios tarptautinės kompanijos yra nusistačiusios labai griežtą politiką dovanų priėmimo klausimu, kitos gi dovanas priima išskėstomis rankomis ir supranta jas kaip tvarios partnerystės ženklą. Todėl norint išvengti nesusipratimų pirmiausia rekomenduojama pasidomėti kompanijos, su kuria mezgami ryšiai, požiūriu į verslo dovanas bei kultūrinius veiksnius, rašo cyborlink.com. Vienas paprasčiausių būdų tai padaryti – skambutis žmogiškųjų išteklių departamentui.

Dovanos yra būdas parodyti partnerystės reikšmę ir tolimesnes jos intencijas, taigi Europos kultūroje dovanos yra priimamos, tačiau nėra dažnas reiškinys. Šiame regione nėra detalaus protokolo, kaip ir kokias dovanas dovanoti dera, tačiau reikėtų vengti spalvų ir gėlių, kurios paprastai asocijuojasi su laidotuvėmis ar romantiškoms akimirkoms.

Detalesnis dovanų apsikeitimo ritualas būdingas Japonijos ir Kinijos kultūrai. Vidurio Rytų bei Lotynų Amerikos šalyse dovanos taip pat yra įprasta verslo santykių kūrimo dalis.

Kiekvienoje šalyje savos taisyklės

Didelį dėmesį kovai su korupcija skiriančiose šalyse, tokiose kaip Malaizija ir Paragvajus, į kiekvieną dovaną gali būti sureaguota kaip į kyšį. Malaizijoje, kol neužmezgėte santykių su žmogumi, dovanoti verslo dovanas yra nepriimtinas gestas. Singapūre valstybės tarnautojams apskritai nėra leidžiama priimti dovanų, o Jungtinėse Amerikos Valstijose priimtinos dovanos vertė neturi viršyti 25 JAV dolerių (65 litų). Lietuvoje ši riba šiuo metu siekia 100 litų, tačiau siūloma ją padidinti iki 300 litų.

Kita vertus, kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Japonijoje, Indonezijoje ir Filipinuose, apsikeitimas dovanomis smarkiai įsišaknijęs tradicijose. Todėl verslo dovanoms, skirtoms verslo partneriams iš šių šalių, reikėtų skirti pakankamai laiko.

Azijoje ir Vidurio Rytuose dovanojant ar priimant dovaną labai svarbu naudoti tik dešinę ranką arba abi rankas, Japonijoje ir Honkonge – abi rankas. Singapūre dovanos gavėjas, prieš priimdamas ją, gali „maloniai atsisakyti tris kartus“, tačiau Čilėje dovanos priimamos ir išpakuojamos iš karto.

Renkant dovaną verslo partneriui reikėtų nepamiršti dovanos kokybės – ji turėtų būti nepretenzinga. Jeigu dovana su logotipu, šis neturėtų būti pernelyg ryškus ir krentantis į akis. Be to, svarbu žinoti, kad dovanos su kompanijos logotipu kai kuriose šalyse - pavyzdžiui, Graikijoje, Ispanijoje ir Portugalijoje – yra nepriimtinos.

Tuo tarpu pavaišinti verslo partnerį pietumis restorane visuomet yra gera praktika – pietūs yra puikus būdas parodyti, kaip vertinate verslo santykius, taip pat pranešti apie norą šiuos santykius stiprinti. Žmonės Brazilijoje, Anglijoje, Panamoje ir Peru mėgsta būti kviečiami pietauti, tuo tarpu graikai mieliau laukia kvietimo vakarieniauti. Kinijoje rekomenduojama planuoti banketą, ypač jei prieš tai pats buvote pamalonintas banketu.

Klientai vertina asmeniškumą

Sezoninės dovanos taip pat gali pasakyti „Ačiū“ ne tik svarbiems partneriams, bet ir klientams bei darbuotojams. Tačiau svarbu neperžengti gero skonio ir priimtinų verslo manierų ribos, rašo entrepreneur.com.

Verslo etiketo ekspertai pabrėžia, kad verslo dovanos, kaip ir dovanos artimiesiems, turi pasižymėti nuoširdumu bei atidumu, o beasmeniai, logotipais nusėti kompanijų „žaisliukai“ tuo nepasižymi. Panašiai ir vynai ar kiti alkoholiniai gėrimai yra ne visuomet priimtinos dovanos.

Parodyti išskirtinį dėmesį klientui galima net paprasčiausia atvirute, tik svarbu skirti šiek tiek laiko ranka užrašyti palinkėjimą, užuot atvirutės tekstą atspausdinus. Sudėtingesnė, tačiau dar didesnį kompanijos atsidavimą klientui išreiškianti dovana – kažkas, kas susiję su kliento pomėgiais. Idealiausias variantas - jei kompanija per metus gali kaupti duomenis apie kliento mėgstamas veiklas. Tuomet golfo entuziastui padovanoti golfo kamuoliukų rinkinį ar pan. Kuo santykiai su klientu artimesni, tuo asmeniškesnė dovana gali būti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"