TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Verslo plėtros galimybėmis pasinaudoja 1 iš 3 šalies įmonių

2015 12 27 11:42
dsxgroup.com nuotrauka

Dauguma Lietuvoje veikiančių bendrovių sutinka su požiūriu, kad sekti rinkos pulsą ir ieškoti naujų galimybių verslo plėtrai reikia nuolat. Tačiau aktyvių veiksmų imasi ir apčiuopiamų rezultatų pasiekia gerokai mažiau – apie trečdalis šalies verslininkų.

Tokią tendenciją atskleidė „Swedbank“ užsakymu atlikta reprezentatyvi Lietuvos verslo apklausa.

Beveik 35 proc. apklaustų verslo atstovų teigė, kad jiems gerai pavyksta išnaudoti šiuo metu esamas verslo plėtros galimybes. Didžioji dauguma (52 proc.) respondentų nurodė, kad tai pavyksta padaryti patenkinamai, o dešimtadalis (10 proc.) teigė, kad galimybėmis pasinaudoja blogai.

Geriausiai plėtros galimybes išnaudoti sekasi didesnėms, daugiau nei 50 darbuotojų turinčioms bendrovėms, kurios veikia finansų, telekomunikacijų, IT bei elektronikos sektoriuose. Tuo tarpu sunkiau sekasi transporto ir logistikos rinkų dalyviams, kuriems pastaraisiais metais daugiausiai teko rūpintis naujų pagrindinių rinkų Vakarų Europoje paieška, nes Rytų rinka dėl pritaikytų sankcijų tapo iš dalies ar visai nepasiekiama.

Trečdalis apklausos dalyvių, daugiausia didžiosios ir daug metų veikiančios bendrovės, kaip verslo plėtrai nepalankų veiksnį, įvardijo ir nestabilią geopolitinę padėtį regione.

Kaip parodė tyrimas, į verslo plėtrą orientuotos įmonės imasi įvairių veiksmų. Pavyzdžiui, didžioji dalis respondentų seka konkurentų veiksmus ir investuoja į įrenginius ar žmones (atitinkamai 63 proc. ir 58 proc.). Kiek mažesnė įmonių atstovų dalis teigė, kad skaito specialią literatūrą (50 proc.), palaiko ryšius su panašios srities specialistais (46 proc.), taip pat nuolat pristato įmonės produkciją ar paslaugas specialiose parodose bei domisi panašaus verslo praktika užsienyje. Trečdalis bendrovių nuolat ieško potencialių verslo partnerių kitose šalyse.

Daugiau nei pusė (53 proc.) apklausoje dalyvavusių įmonių naujų verslo galimybių paieškai per metus skiria iki 5 proc. savo biudžeto. Beveik ketvirtadalis bendrovių (23 proc.) nurodė skiriančios daugiau nei 5 proc. lėšų. Verslo plėtrai lėšų neskiriančios teigia 8 proc. įmonių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"