TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Vėsi vasara nedžiugina ir prekybininkų

2015 07 24 6:00
Į antrą pusę peržengusi vasara - palankus metas medžioti nuolaidų. www.fabandfru.com nuotrauka

Rudeniška šių metų vasara prekybininkams, siūlantiems vasaros prekes, nepavydėtina: dalis jų neslepia, kad pardavimas reikšmingai smuko ir jokios akcijos pirkėjų dėmesio nepatraukia. Tačiau kiti šio meto išpardavimą aiškina įprastu pasiruošimu rudens sezonui.

Šiuo metu akylesnis pirkėjas jau gali be didelio vargo rasti pasiūlymų pigiau įsigyti vasaros prekių: maudymosi kostiumėlių, pripučiamų baseinų, sporto prekių - dviračių ar riedučių, vasarinių drabužių ar įdegio kosmetikos. Veikiausiai įpusėjusi lietinga bei šaltoka vasara yra palankus metas apsirūpinti šiomis prekėmis jei ne šiam, tai bent kitam vasaros sezonui.

Akcijos - bejėgės

Vis dėlto šalies gyventojai neskuba apsirūpinti net neįprastai pigiomis vasaros prekėmis. Internetinės parduotuvės Stylisimo.lt pardavimas smukęs penktadaliu ir į įprastas vėžes jo nesugrąžina net kainų nuolaidos iki 75 procentų.

„Vasaros prekių - maudymosi kostiumėlių, palaidinių ir vasarinių suknelių - pardavimas šį vasaros sezoną smuko apie 20 proc., palyginti su praėjusia vasara. To negalime paneigti. Įdomu tai, kad šiltesnių drabužių, nebūdingų šiam sezonui, parduodama daugiau. Tiesa, tik keliais procentais, tad vasaros prekių pardavimo nuosmukio nekompensavo“, - sakė šios parduotuvės, valdomos bendrovės „Dagrema“, atstovas Mantas Ramanauskas.

Jis neabejojo, kad tendencija sietina su blogu oru. Tačiau stebėjosi, kad gyventojų abejingumo nepramušė nė didelės nuolaidos. Išnaudojusi akcijų arsenalą parduotuvė telaukia orų pasikeitimo. „Kad ir keista, nėra tokio grįžtamojo ryšio, kokio norėtųsi, siūlant tokias dideles nuolaidas, akcijas. Kokių strateginių sprendimų gali prigalvoti, jei nepadeda patraukli kaina? Tiesiog lauki geresnio oro, kada saulė išlįs pro debesį ir išjudins pirkėjus“, - vylėsi pašnekovas.

Neperka nė pigiau už savikainą

Dėl visiškai kritusios prekių paklausos specializuota pripučiamų prekių parduotuvė „Prekės vasarai“, kaip teigė ją valdančios bendrovės „Verslo vizija“ vadovas Viktoras Grablevskis, užsidaro iki kito vasaros sezono. „Projektas baigėsi - galima sakyti, visos prekės išimtos iš prekybos iki kito sezono, nes visiškai sustojo pardavimas. Per dvi savaites beveik nieko nepardavėme, o prekes vežame pagal užsakymą – jų nesandėliuojame. Apskaičiavome, kad tęsti neapsimoka“, - konstatavo jis.

Pašnekovo teigimu, šių metų sezoną pavyko parduoti vos ketvirtadalį prekių, palyginti su įprastu vasaros pardavimu, ir tokius niūrius rezultatus jis neabejotinai siejo su prastais orais. Tiesa, kaip pažymėjo V. Grablevskis, ir konkurencija išaugo, taip pat patys žmonės ėmėsi prekes vežtis iš užsienio – jos ten pigesnės nei Lietuvoje.

Nors parduotuvėje šiuo metu galima rasti akcijų pripučiamiems baseinams, baseinų priežiūros įrankiams ir produktams, tačiau gyventojų jos nesugundo. „Nuolaidos visiškai nevilioja. Turėjome penkias prekes, kainavusias pigiau nei savikaina, ir per visą sezoną pardavėme tik vieną“, - apgailestavo V. Grablevskis.

Ne vieną verslą turintis įmonės vadovas sakė, kad projektas „Prekės vasarai“, kaip ir kiekvienais metais, bus atnaujintas, tačiau pažymėjo, kad anksčiau duodavęs šiek tiek pelno šiemet jis buvo veikiau nuostolingas. Įmonės vadovas neatmetė ir euro įtakos 2-3 kartus smukusiai apyvartai, esą kainoms išaugus žmonėms nebelieka pinigų ne būtiniausioms prekėms.

Įprasta praktika

Nors sporto prekių parduotuvėse „Winner Sport“ taip pat taikomos nuolaidos kai kurioms vasaros sporto inventoriaus prekėms, tačiau, kaip tvirtino LŽ kalbinta šios parduotuvės vadybininkė Laura, tai yra įprasta tendencija. Anot jos, kiekvienais metais įpusėjus vasarai norima kuo daugiau išparduoti, nes ruošiamasi pristatyti naują rudens kolekciją.

Pašnekovės teigimu, orai sporto prekių paklausai didelės įtakos neturi, nes sportuojama ne tik lauke. Todėl, anot jos, šiemet būtų galima skaičiuoti nebent šiek tiek sumažėjusią maudymosi prekių paklausą. Tačiau kitų sporto prekių pardavimo pokyčių nematyti.

Panašiai teigė ir bendrovės „Akropolis LT“ Nuomos skyriaus vadovė Virginija Semsienė. Ji pažymėjo, kad vasaros išpardavimas yra vienas iš dviejų sezoninių išpardavimų. Kaip įprasta, jis nuo birželio tęsis iki rugpjūčio, kai parduotuves pasieks 2015 metų rudens akcijos. Tad šiuo metu taikomos nuolaidos suknelėms, šortams, basutėms, skrybėlėms ir t. t., kaip galima suprasti, nėra nesėkmingos vasaros padariniai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"