TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Vežėjai gaivina savo transporto parkus

2011 02 17 0:00
Sunkmečio egzaminą išlaikę vežėjai drąsiau galvoja apie transporto parko atnaujinimą, kreditoriai prognozuoja, jog krovininio transporto išperkamosios nuomos rinka šiemet augs 20-30 procentų.
LŽ archyvo nuotrauka

Po kelerius metus trukusio štilio transporto įmonės vėl pajuto naujų vilkikų poreikį. Nors iki prieškrizinio lygio dar toli, pardavimo apimtys pastaruoju metu skaičiuojamos ne procentais, bet kartais.

Sunkmečiui įsisiautėjus vežėjai savo transporto parko geriausiu atveju nedidino, blogiausiu - buvo priversti jį išparduoti arba grąžinti kreditoriams. Tačiau pastarąjį pusmetį vilkikų paklausa ir sudarytų pirkimo sandorių skaičius nustebino optimizmu. Palyginti su 2009 metais, pernai Lietuvoje užregistruota tris kartus daugiau naujų vilkikų, didesnių nei 16 tonų svorio. Tai, pasak specialistų, ženklas, kad rinka atsigauna, o transporto įmonės žengė į parko atnaujinimo ar net plėtros etapą. Be to, vežėjų atžvilgiu sušvelnėjo bankų ir kitų kreditorių tonas.

Išaugo paklausa

Sunkvežimiais prekiaujančios bendrovės "Volvo Lietuva" rinkodaros vadovas Laurynas Bričkus LŽ patvirtino, jog kelerius metus trukęs sąstingis pamažu slūgsta, o vilkikų paklausa - auga. Jo teigimu, tai lėmė keletas veiksnių. "Iš tiesų skaičiai rodo, kad jau galima kalbėti apie tam tikrą atsigavimą. Antai sunkiais 2009-aisiais naujų tarptautiniais maršrutais važinėjančių sunkvežimių Lietuvoje buvo užregistruota vos 418, o pernai šis skaičius išaugo daugiau nei tris kartus - iki 1301. Šią situaciją galima paaiškinti tuo, kad įmonės priverstos atnaujinti mašinas, planuoja plėtrą bei lengviau susitaria su bankais dėl finansavimo. Atrodo, kad šiais metais naujų vilkikų bus parduota dar daugiau", - kalbėjo L.Bričkus.

Nacionalinės vežėjų asociacijos "Linava" atstovas Gytis Vincevičius LŽ taip pat tvirtino, kad sunkmečio vėzdą atlaikiusios transporto įmonės jau gerą pusmetį aktyviai žvalgosi į naujus vilkikus. Be to, yra vilčių, jog bus iš dalies atnaujinti ir didžiųjų miestų autobusų parkai. "Iki krizės Lietuvoje buvo apie 26 tūkst. tarptautiniais maršrutais krovinius gabenančių sunkvežimių. Ekonomikai sustreikavus jų sumažėjo iki 20 tūkstančių. Nuo praėjusių metų vidurio šių sunkvežimių skaičius vėl ėmė augti. Taigi atsigavimas yra, nors sugrįžti į ikikrizinį lygį šiemet, matyt, dar nepavyks", - dėstė pašnekovas.

Pagerėjo finansavimas

Vežėjai keletą pastarųjų metų jautė kietą bankų ranką, nemažai įmonių kaltino kreditorius per smarkiai užsukus paskolų kranelį. Finansuotojai neslėpė, jog peržiūrėti skolinimo politiką esą buvo neišvengiama, tačiau tvirtino, kad dabar sunkvežimių kreditavimas tapo lankstesnis. "Iš tiesų pastebėjome, kad 2010 metų antroje pusėje padaugėjo įmonių, kurios kreipėsi į banką siekdamos gauti finansavimą krovininiam transportui įsigyti. Svarbiausios tai lėmusios priežastys - pastebimai išaugęs krovinių vežimo poreikis ir gerokai padidėję transportavimo tarifai. Po truputį atsigaunant ekonomikai ir eksportui, šis poreikis vėl didėja. Tai rodo ir statistika, tačiau skirtumas nuo krizinio laikotarpio kol kas dar nėra labai ryškus. Manome, kad šiais metais krovininio transporto išperkamosios nuomos rinka turėtų augti 20-30 procentų", - LŽ sakė SEB banko atstovas Arvydas Žilinskas.

Apie tai, kad naujų vilkikų rinkoje įvyko persilaužimas, kalbėjo ir banko "Swedbank" Ilgalaikio finansavimo skyriaus vadovas Einoras Čiagus. Jis LŽ teigė, kad naujų vilkikų pardavimo vajus prasidėjo dar praėjusiais metais ir tai nustebino daugumą šių transporto priemonių pardavėjų. Finansų specialistas pabrėžė, kad šiais metais naujų sunkvežimių finansavimo paklausa vienareikšmiškai augs, nes dauguma transporto įmonių bus priverstos atnaujinti savo turimus parkus.

Asociacijos "Linava" atstovas G.Vincevičius LŽ neneigė, kad rasti bendrą kalbą su bankais vežėjams tapo lengviau. Anot jo, situaciją gerina ir tai, kad transporto įmonės turi galimybę išvengti tiesioginio kontakto su bankais ir naujas mašinas įsigyti skolon per pardavėjus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"