TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Vežėjai įžvelgia draudikų kartelį

2006 05 10 0:00
Vežėjai baiminasi, kad dvigubai šoktelėjusios draudimo polisų kainos sužlugdys jų verslą.
LŽ archyvo nuotr.

Dėl dvigubai pabrangusio privalomojo transporto draudimo pramonininkų remiami vežėjai kaltina draudimo įmones karteliniu susitarimu ir žada ieškoti teisybės valdžios institucijose

Vežėjus vienijanti asociacija "Linava" bei Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) nusprendė kuo greičiau kreiptis į valdžios institucijas ir siekti, kad būtų sudaryta darbo grupė draudimo sistemai įvertinti.

Lietuvos pramonininkai ir vežėjų atstovai įtaria draudimo įmones, draudikų biurą ir Draudimo priežiūros komisiją (DPK) neskaidria veikla, žlugdančia vežėjų verslą.

"Kiekvienais metais, kai baigiasi daugumos draudimo sutarčių galiojimas, draudimo įmonės pradeda žaisti nešvarų žaidimą ir spausti vežėjus. Visos pakelia kainas tuo pat metu", - sakė Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Tokie kaltinimai nuskambėjo per vakar surengtą LPK posėdį, kuriame, be pramonininkų ir vežėjų atstovų, dalyvavo draudimo verslą prižiūrinčių įstaigų atstovai, Finansų ministerijos pareigūnai.

Kainų šuolis

Vežėjai pasipiktinę, kad transporto priemonių privalomojo draudimo kainos tarptautinių reisų vežėjams šiemet vėl dvigubai šoktelėjo. Jų skaičiavimais, pernai gruodį, pirmąkart gerokai šoktelėjus kainoms, per 2005 metus vidutinė draudimo kaina transporto priemonių vilkiniui pabrango 112 proc., o nuo šių metų kovo visose draudimo kompanijose tarifai vėl dvigubai išsipūtė. Vežėjai skaičiuoja, kad per penkis ketvirčius įmokų už draudimą sumokėjo 2,2 karto daugiau, nei gavo išmokų.

Krovinių vežimo verslo atstovai įtaria, kad šios draudimo rūšies tarifai maždaug vienodai ir beveik vienu kartu padidėja visose draudimo kompanijose, todėl neatmeta prielaidos, kad tarp draudimo įmonių gali būti karteliniai susitarimai.

"Linavos" prezidentas piktinosi, kad visas įmokų svoris užkraunamas tarptautinių reisų vežėjams. "Sunkusis transportas yra svarbus visų ekonomikos sričių komponentas, gerokai prisidedantis prie ekonomikos plėtros, o tokios kainų kilimo tendencijos mažina vežėjų konkurencingumą transporto paslaugų rinkoje. Cikliški ir staigūs draudikų gestai kelia pagrįstų įtarimų", - vaizdžiai kalbėjo Kondrusevičius.

Patys kalti

Draudikų biuro vadovas Algimantas Križinauskas pripažino, jog tarptautinių maršrutų vežėjams civilinės atsakomybės draudimas išties pabrango, tačiau jis tikino, kad kainų šuolis yra pagrįstas.

"Šiuo metu išsiaiškinta, kad užsienyje padaryta apie 40 autoįvykių, jų žala įvertinta daugiau kaip 100 tūkst. litų. Iš minėtų avarijų, 19 sukėlė Lietuvos vežėjai - vidutinė jų žala yra daugiau kaip milijonas litų. Įsivaizduokite, kiek reikia surinkti įmokų, norint tokią žalą padengti", - kalbėjo Križinauskas.

DPK pirmininkas Mindaugas Šalčius mano, kad kartelinio susitarimo tarp draudimo įmonių nėra, nes polisų kainos skiriasi iki kelių šimtų litų, o Konkurencijos tarybos Kartelių skyriaus vedėjas Arvydas Mačiokas iš vežėjų pasigedo aiškesnių problemos įrodymų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"