TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Vežėjus gelbėja užsienio maršrutai

2010 02 24 0:00
Keletą metų nuostolingas buvęs tarptautinis keleivių vežimas pernai atsigavo, jo apimtys padidėjo.
LŽ archyvo nuotrauka

Krovinių vežėjai tikina, kad jų padėtis vis dar sunki, tačiau jie jau pajuto atsigaunant užsienio rinkas. Keleivių vežėjų teigimu, pernai gerokai padaugėjo gyventojų, keliaujančių į užsienį autobusais, o tarpmiestinio susisiekimo padėtis buvo tragiška.

Tarptautinių krovinių vežėjų atstovai teigia, kad krovinių srautai palengva didėja, tačiau padėtis vis dar išlieka sudėtinga.

Vien pernai krovinių transportavimo įmonių sumažėjo beveik 6 tūkstančiais, o išlikusioms, net ir esant milžiniškam nedarbo mastui, labai trūksta vairuotojų.

Tuo metu tarptautiniu keleivių vežimu užsiimančios įmonės skaičiuoja padidėjusią apyvartą. Manoma, kad žmonės sunkmečiu rečiau leidžia sau brangias keliones lėktuvais ir vis dažniau keliauja autobusais, net ir į tokias tolimas šalis kaip Italija.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" atstovai pabrėžia, kad tarpmiestinio susisiekimo keleivių vežėjai yra atsidūrę labai sudėtingoje padėtyje ne tik dėl gerokai sumažėjusio keleivių skaičiaus, skolininkų, nuostolingų maršrutų, bet ir kitų problemų.

Nesumoka milijonų

"Linavos" generalinio sekretoriaus Valdo Gilio įsitikinimu, labiausiai vežėjų padėtį sunkina prasiskolinusios savivaldybės, kurios jiems už suteiktas paslaugas skolingos per 100 mln. litų. Taip pat jis LŽ pabrėžė, kad vis dar neefektyviai kovojama su nelegaliais vežėjais ir keleivių perviliojimu užsiimančiais transportininkais.

"Neįsivaizduoju, kaip keleiviniam transportui toliau išsilaikyti, atnaujinti parkus ir mokėti vairuotojams atlyginimus, kai savivalda taip įsiskolinusi. Labiausiai nukentėję Vilniaus keleivių vežėjai, mat didžiausias šalies miestas ir skolų turi daugiausia", - konstatavo jis.

Bendrovės "Kautra" generalinis direktorius Linas Skardžiukas LŽ taip pat tikino, kad tarpmiestinio susisiekimo keleivių vežėjams praėjusieji metai buvo tiesiog tragiški, apimtys krito apie 20 procentų. Jo teigimu, savivaldybių skolos atima iš vežėjų apyvartines lėšas, mat jiems reikia laiku susimokėti mokesčius, nors savivaldybės neatsiskaito už suteiktas paslaugas. "Aišku, prastą keleivių vežiojimo padėtį lėmė ir sunkmetis. Žmonės mažiau išleidžia pinigų kelionėms", - pripažino jis.

Rečiau skrenda, dažniau važiuoja

"Kautros" generalinis direktorius LŽ teigė, kad keletą metų nuostolingas buvęs tarptautinis keleivių vežimas pernai atsigavo, jo apimtys padidėjo apie 20 procentų. L.Skardžiuko nuomone, tam turėjo įtakos sunkmečiu sumažėjusios gyventojų galimybės naudotis oro transporto paslaugomis. Be to, ir bankrutavus nacionaliniam vežėjui "fly LAL" sumažėjo reisų pasiūla.

"Gerokai padaugėjo autobusų maršrutų į Vakarų Europos šalis - Vokietiją, Lenkiją, Austriją, Italiją. Manau, kad šiais metais turėtų išlikti panašios tendencijos, tačiau su oro vežėjais tikrai beatodairiškai nekonkuruosime ir primygtinai nesiūlysime maršrutų į tas šalis, į kurias skraidins lėktuvai", - patikino jis.

Anot L.Skardžiuko, pernai gerų rezultatų sulaukta iš tarpmiestinių siuntų vežimo. Jo teigimu, šios paslaugos kainos nekrito, kaip visose kitose verslo srityse, bet, priešingai - padidėjo.

"Pernai siuntų pervežėme apie 10 proc. daugiau nei ankstesniais metais, o apyvarta siekia apie 1,5 mln. litų", - sakė jis.

Krovinių rinkoje - atsigavimo ženklai

"Linavos" generalinio sekretoriaus teigimu, krovinių vežėjų padėtis nėra gera. V.Gilys prisiminė, kad Lietuvai įstojus į ES vien vežėjų asociacijai priklausančių įmonių, kurios vežiojo tarptautiniais maršrutais, buvo per 26 tūkst., o dabar jų liko tik 20 tūkstančių. Jo nuomone, prie įmonių mažėjimo prisidėjo ir bankų vykdoma kreditavimo politika.

"Daug naujų automobilių, kuriuos įmonės buvo įsigijusios išsimokėtinai, bankai atsiėmė. Be to, krovininiam transportui trūksta vairuotojų. Nepaisant situacijos darbo rinkoje, gerų vairuotojų, galinčių važinėti tarptautiniais maršrutais, labai trūksta", - tikino pašnekovas.

Anot V.Gilio, vairuotojų stygiaus problema dar labiau išryškės atsigavus rinkai. Jo teigimu, jaučiami ir pirmieji šios rinkos atsigavimo požymiai. Pastebimi didėjantys krovinių srautai tiek ES viduje, tiek į trečiąsias šalis - Rusiją, Kazachstaną, Baltarusiją.

"Rengiame bendrus projektus su rusais, nes turime problemų dėl leidimų išdavimo. Mat rusai reikalauja, kad mes važiuotume tik tiek, kiek jie važiuoja, o mes šį kiekį smarkiai viršijame. Mes Rusijoje užimame daugiau nei 70 proc. krovinių vežiojimo rinkos", - sakė jis.

V.Gilys pažymėjo, kad daug bėdų vežėjams pridaro ir ekspeditorių veikla, kuri, jo nuomone, turėtų būti licencijuojama. Esą per krizę atsiranda daug vienkartinių užsakovų, kurie vėliau nesumoka vežėjams. "Daug mūsų vežėjų susidūrė su tokiais užsakovais, kai pervežė krovinius ir negali atsiimti pinigų", - konstatavo jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"