TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Vien dėl mažų kainų „Lidl“ nelaimės

2014 05 23 6:00
Logistikos centro statybos prie Kauno darbų pradžią „Lidl“ pažymėjo gegužės pradžioje, o pirmosios parduotuvės statyba buvo pradėta pernai liepą Vilniuje. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Į Lietuvą žengiantis mažų kainų prekybos tinklas „Lidl“, tikėtina, rinkos reikšmingai nesudrebins. Dėl išskirtinio lietuvių reiklumo ir aršios konkurencijos rinkoje naujam žaidėjui lengva sėkmė neprognozuojama.

Vokietijos mažmeninės prekybos maisto produktais tinklas „Lidl“ jau kurį laiką bando abiem kojomis įžengti į Lietuvos rinką, tačiau pasirengimo darbai užsitęsė ilgiau, nei tikėtasi. Prekybos tinklas šiuos darbus planavo baigti iki šių metų pavasario, bet kaip LŽ teigė bendrovės „Lidl“ atstovė spaudai Daina Balčiūnienė, ir šiandien vis dar yra kūrimosi etape.

D.Balčiūnienė sakė dar negalinti nurodyti konkrečios tinklo atidarymo datos. Šiuo metu, anot jos, planuojama pradėti parduotuvių šalies miestuose statybos darbus. „Pirmąsias parduotuves siekiame atidaryti kuo greičiau, tačiau tam turime tinkamai pasirengti, pavyzdžiui, pastatyti ir įrengti logistikos centrą, parengti prekių asortimentą būsimoms parduotuvėms“, - nurodė ji.

„Lidl“ logistikos centras Kaune pradėtas statyti tik neseniai, tad planuoto debiuto, tikėtina, dar reikės palūkėti. Šio logistikos centro statybos darbų pradžią, įkasant simbolinę kapsulę, bendrovė pažymėjo šių metų gegužės pirmoje pusėje. Tuo metu „Lidl“ vadovė Christine Rittner kalbėjo, jog logistikos centro statybos darbų pradžia yra kertinis akmuo būsimai įmonės veiklai Lietuvos rinkoje. Bendrovė į šio centro statybą planuoja investuoti daugiau nei 30 mln. eurų.

Pirmieji bandomosios parduotuvės statybos darbai buvo pradėti dar 2013 metų liepą Vilniuje, Šeškinės rajone. Tačiau jau tuo metu bendrovė skelbė, kad pasibaigus statybai parduotuvė veikti nepradės, mat pirmiausia siekiama pastatyti ir įrengti kitas parduotuves bei logistikos centrą. „Lidl“ žadėjo Lietuvoje investuoti iki 700 mln. litų.

Skiriasi prekių asortimentas

„Labai palankiai vertiname šalies rinką. Esame tikri, kad mūsų veikla sustiprins konkurenciją ir padidins rinkos efektyvumą. Dėl to ateityje pirmiausia naudos turės Lietuvos vartotojai. Dedame visas pastangas, kad mūsų būsimieji klientai kuo greičiau galėtų įsitikinti "Lidl" koncepto - geriausia kokybė už patrauklią kainą – pranašumais“, - LŽ teigė „Lidl“ atstovė spaudai.

Tuo metu prekybos tinklas „Norfa“, kuris taip pat pabrėžia prieinamą prekių kainą, specialiai konkurento atėjimui į rinką nesiruošia. Tačiau stebės jo plėtrą bei kainodarą ir, jei reikės, mažins kainas. „Svarbu ne tik tai, kokiuose miestuose bus pastatytos naujo tinklo parduotuvės, bet ir kokiose jų vietose, ar, pavyzdžiui, netoli „Norfos“ parduotuvių. Plačiau komentuoti kainodarą taip pat dar anksti, nes galbūt Lietuvoje ji bus kitokia nei Vokietijoje. Tačiau mes ir toliau ketiname išlikti prekybos tinklas, kuris siūlo optimalų kokybės ir kainos santykį“, - sakė Darius Ryliškis, bendrovės „Norfos mažmena“ atstovas spaudai.

Tiesa, pašnekovas pabrėžė, kad „Norfa“ ir „Lidl“ panašūs tik pigesnių prekių principu, tuo tarpu asortimentas šiuose prekybos tinkluose skiriasi. „Mūsų tinkle prekių asortimentas daug platesnis nei „Lidl“, o lietuviams būdingas noras turėti pasirinkimo galimybę. Bandėme siaurinti prekių asortimentą, tačiau toks žingsnis nepasitvirtino“, - teigė jis.

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas teigė, kad Lietuva yra specifinė rinka dėl vartotojų lūkesčių, todėl esą bus labai įdomu stebėti, kaip naujam rinkos dalyviui pavyks įsitvirtinti. Jo manymu, pagrindinis pokytis, kurį pamatysime šalies rinkoje pradėjus veikti prekybos tinklui „Lidl“, - tai rinkos dalių persiskirstymas.

„Akivaizdu, kad vartojimas nepadidės vien dėl didesnio prekybos vietų skaičiaus, tad „Lidl“ turės prisivilioti esamų vartotojų iš dabar rinkoje veikiančių prekybos tinklų. Dėl gausaus prekybos tinklų skaičiaus ir intensyvios konkurencijos tarp jų Lietuvos pirkėjai tapo labai išrankūs ir reiklūs. Mūsų vartotojai nori mažos kainos, bet nenori dėl to aukoti kokybės, o tai iš principo prieštarauja vienas kitam. Tai daro mūsų rinką labai specifinę“, - sakė pašnekovas.

Naujas žaidėjas turės pasistengti

L. Vilimo teigimu, Lietuva yra viena pirmaujančių šalių Europoje pagal vienam gyventojui tenkantį parduotuvės prekybos plotą, tad šalies prekybos rinka yra perpildyta. Vis dėlto tokiems prekybos gigantams kaip „Lidl“ tarptautinė plėtra yra neišvengiamas ir nuoseklus žingsnis.

Tiesa, Norvegijos pavyzdys parodė, kad „Lidl“ sėkmė naujoje rinkoje nėra garantuota. Ten naujas prekybos tinklas neįsitvirtino ir po 4 metų pasitraukė iš rinkos. Norvegijoje, taip pat kaip ir Lietuvoje, prieš „Lidl“ atėjimą jau veikė 4 stiprūs tinklai ir „Lidl“ nesugebėjo iš jų perimti tokios rinkos dalies, kad apsimokėtų toliau dirbti.

Kauno regiono smulkiųjų ir vidutinių verslininkų asociacijos vadovas Giedrius Romeika LŽ taip pat yra sakęs, kad šalies prekybos rinka jau pasidalyta, o tai esą patvirtino ankstesnis nepavykęs „Lidl“ bandymas įsilieti į Lietuvos rinką, kuri dėl mažumo, didelės konkurencijos ir mažėjančios gyventojų perkamosios galios nėra labai patraukli klasikinei būtinųjų prekių parduotuvei ar tinklui.

Vienas didžiausių mažų kainų parduotuvių tinklų Europoje „Lidl“ priklauso įmonių grupei „Schwarz Group“. „Lidl“ veikia 26 Europos šalyse ir valdo apie 10 tūkst. parduotuvių bei daugiau kaip 100 logistikos centrų. 100 proc. Lietuvos „Lidl“ akcijų priklauso Vokietijos įmonei „CE Beteiligungs“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"