TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Vieniems laivininkams – išlaidos, kitiems – nauda

2016 03 15 6:00
VLG nuotraukos

Antrus metus taikomi griežtesni laivų oro taršos ekologiniai reikalavimai jūrinį sektorių pastūmėjo techninių permainų link. Klaipėdos laivų remontininkams dėl to padaugėjo užsakymų.

Pernai kritusios naftos kainos laivybos verslą išgelbėjo nuo didesnių sąnaudų degalams. Todėl, žvelgiant į vadinamosios Sieros direktyvos taikymą iš dabarties pozicijų, laimėjo tie, kurie neskuba atnaujinti laivyno montuodami kaminuose dūmų filtrus, vadinamuosius skruberius, statyti dujomis varomų variklių, o pigiau perka brangesnius degalus – dyzeliną. Tačiau tie, kurie iškart ėmėsi senesnių laivų konversijos, užsakymų neatšaukė ir ilguoju laikotarpiu tikisi investicijų grąžos.

Užsakymu dalijasi

Vakarų laivų gamykla (VLG) pranešė užbaigusi penkių Olandijos bendrovės „Spliethoff“ S tipo laivų modernizacijos projektą, kurį įmonė „Vakarų laivų remontas“ įgyvendino per metus. Šių darbų prireikė 2015 metais įsigaliojus griežtesniems jūrų degalų saugumo reikalavimams.

Į procesą buvo įtrauktos kelios VLG grupės įmonės: Vakarų Baltijos laivų statykla statė įdėklus („falškaminus“) išmetamųjų dujų valymo įrangai, „Vakarų vamzdynų sistemos“ tiesė vamzdynus, BLRT ERA Klaipėdos filialas AS rūpinosi elektros instaliacijos darbais, „Baltic Premator Klaipėda“ atliko kaminų smėliavimo ir dažymo darbus, o „Vakarų krova“ rūpinosi kaminų transportavimu bei kėlimu. Pagalbos sulaukta ir iš gretimos Malkų įlankos įmonės – Klaipėdos konteinerių terminalo, kuris penkiskart atliko sudėtingus kėlimo darbus, naudodamas 100 tonų galios mobilųjį kraną, kad įrenginiai būtų sėkmingai užkelti ant laivo. Tai jau ne pirmas šių dvejų įmonių bendradarbiavimo pavyzdys naudojant vienai kitos infrastruktūrą.

„Vakarų laivų remonto“ Rinkodaros ir pardavimo tarnybos vyr. specialistas Dmitrijus Kuzminas atskleidžia, jog su šia olandų bendrove ketinama bendradarbiauti ir ateityje. „Spliethoff“ planuoja gauti ES finansavimą, kad galėtų modernizuoti esamą skruberį į hibridinį tipą. Šiuo metu, veikiant skruberių sistemai, sudegintuose degaluose esanti siera patenka nebe į orą, o į vandenį. Ją patobulinus, sudegę sieros likučiai jau keliautų į atskirą tanką ir saugiai būtų utilizuojami pasiekus uostą.

Tenkina kaina ir kokybė

VLG nurodo, kad laivams modernizuoti „Spliethoff“ pasirinko Klaipėdą dėl tinkamos kainos, trumpų atlikimo terminų ir paslaugų gausos vienoje vietoje. Bendrovės atstovas Gerritas Janas van Ommenas, kuris yra atsakingas už laivų konversijas, be šių pagrindinių kriterijų, dar įvardija ir modernias gamybos galimybes, puikius cechus, laivų statytojų profesionalumą statant įdėklus, kokybišką vamzdynų sistemų gamybą. Antroji priežastis buvusi ta, kad Klaipėdos uostas labai patogus strategiškai, nes dauguma olandų laivų plaukia maršrutu: Šiaurės jūra – Baltijos jūra – JAV pakrantė. Laivai dažnai lanko Gdynę, Gdanską ir Baltijos šalis.

„Kai dvi skirtingos bendrovės pradeda dirbti kartu, visada pradžia būna šiek tiek sudėtinga. Tačiau šiandien mus su VLG įmonių grupe sieja abipusė pagarba, supratimas, ir aš esu įsitikinęs, kad ateityje turėsime dar daug projektų. Auganti partnerystė ir pasitikėjimas – taip įvardyčiau mūsų santykius. O tai labai svarbu“, – sakė G. J. van Ommenas.

Olandų bendrovė „Spliethoff“ yra viena didžiausių Europoje, savo laivyne turinti apie 70 įvairių tipų laivų, 14 iš jų yra S klasės, tokie, kaip modernizuoti Klaipėdoje. Šie laivai plaukioja užterštumo kontrolės akvatorijoje SECA (ang. sulphur emission control areas), į kurią įeina Baltijos, Šiaurės jūros, JAV ir Kanados pakrantės. Visi laivai, plaukiojantys šioje akvatorijoje, privalo mažinti į orą išmetamų sieros junginių kiekį. Vykdant Sieros direktyvą, laivų savininkai turi arba keisti jūrinius degalus, arba diegti skruberius. Iš 14 „Spliethoff“ S tipo laivų devyni buvo modernizuoti Lenkijoje, o 5 – Klaipėdoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"