TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Vilniečiai – diplomatiški, kauniečiai - apsukrūs

2014 02 10 18:04
Respondentų vertinimu, Vilniuje yra patrauklesnės verslo sąlygos ir aukštesnė verslo kultūra nei Kaune. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

„Jeigu galėtume miestą apibūdinti kaip žmogų, Vilnius būtų jaunas, veržlus karjeristas, o Kaunas – apsukrus, kiek netašytas provincialas“, - sako viešųjų ryšių agentūros EFCOM vadovė Jurga Chomskytė-McGeever.

Taip ji komentavo kartu su viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų kompanija FACTUS atliktą tyrimą. Metų pradžioje atliktos apklausos metu buvo siekiama išsiaiškinti, kokią įtaką daro stereotipai apie miestą priimant verslo sprendimus.

Gajūs stereotipai

Kauniečių surengtoje apklausoje dalyvavo daugiau nei 400 įmonių vadovų – iš Kauno (45,5 proc.), Vilniaus (26,2 proc.) bei kitų didžiųjų Lietuvos miestų (28,3 proc.). Respondentams tyrimo metu buvo siūloma patvirtinti ar paneigti viešumoje vyraujančius stereotipus apie Vilnių ir Kauną, pasvarstyti kokiame mieste kurtų verslą ir dėl kokių priežasčių.

„Atlikus tyrimo metu surinktų duomenų analizę, galima daryti išvadas, kad stereotipai apie didžiuosius Lietuvos miestus yra gajūs ir versle. Nors daugelis apklaustų verslininkų, rinkdamiesi partnerius, didesnę reikšmę teikia jų profesionalumui, rekomendacijoms ar kainai, svarstydami naujo verslo galimybes jie prioritetus dėlioja jau kiek kitaip“, - sakė Marius Baltrušaitis, FACTUS projektų vadovas.

Daugumos respondentų įsitikinimu, Vilniuje verda kultūrinis gyvenimas (86,6 proc.), vilniečiai yra laisvesnių pažiūrų (80, 7 proc.), Vilnius yra prekybos ir pramogų sostinė (68,3 proc.), tačiau sostinė dūsta nuolatinėse spūstyse (80,4 proc.).

Vertindami Kauną apklausos dalyviai išskyrė tokius aspektus: Kaunas – duobių (73,3 proc.), konservatorių (63,1 proc.) ir verslių žmonių (58,2 proc.) miestas. Tačiau nors kauniečiai ir yra apsukrūs (79 proc.), Kauno verslininkai yra linkę laiku vykdyti įsipareigojimus (58,2 proc.).

„Įdomu tai, kad apklausos metu bene trečdalis respondentų iš Vilniaus pareiškė, jog Kaune nėra nei kultūrinio gyvenimo, nei pramogų. Bene pusė vis dar mano, kad Kaunas – banditų miestas. Panašiai Kauną vertina ir kitų miestų gyventojai. O tai jau verčia rimtai susirūpinti miesto įvaizdžiu“, - sakė J. Chomskytė-McGeever.

M.Baltrušaitis

Vertindami savo miestą, kiekvienas rado daugiau pliusų nei minusų. Daugiau kaip pusė vilniečių teigė, kad jie yra diplomatiški ir taktiški (54,7 proc.), dauguma - jog yra laisvesnių pažiūrų nei kauniečiai (85,8 proc.). Tuo tarpu kauniečiai save vertino nuosaikiau - kaip apsukrius (81 proc.), linkusius laiku vykdyti įsipareigojimus (76,1 proc.), verslius (71,7 proc.), o Kauną - kaip konservatorių miestą (70,7 proc.). Beje, kad kauniečiai apsukrūs, sutinka ir vilniečiai (71,7 proc.) bei respondentai iš kitų miestų (84,3 proc.).

Respondentai taip pat buvo prašomi įvertinti miesto įvaizdį priskiriant jam žmogiškas savybes. Vertinant bendrus rezultatus: Vilnius - šiuolaikiškas (50 proc.), inovatyvus (43,6 proc.), kosmopolitiškas (42,6 proc.), veržlus (42,3 proc.), susireikšminęs (51,7 proc.). Kaunas gi vertinamas labiau neigiamai: konservatyvus (44,3 proc.), provincialus (32,9 proc.), apsileidęs (21,3 proc.), susireikšminęs (33,2 proc.), apsukrus (30,2 proc.).

Pasak J.Chomskytės– McGeever, verslininkai vis dar per mažai suvokia ir įvertina, kaip konkretaus miesto įvaizdis daro įtaką su jų verslu susijusiems sprendimams. „Kaip Prezidento įvaizdis reprezentuoja ir pristato šalį, padeda pritraukti investicijų, taip ir susiformavusi nuomonė apie miestą gali prisidėti prie verslo sėkmės ar nesėkmių“, - palygina ji.

Vienas – prekybininkams, kitas – gamybininkams

Respondentų vertinimu, Vilniuje yra patrauklesnis verslo sąlygos nei Kaune (66,1 proc.) ir aukštesnė verslo kultūra (42,3 proc.). Tuo tarpu pagrindinis Kauno privalumas respondentų manymu – palanki geografinė padėtis (69,1 proc.). Čia naują verslą pradėtų 39,1 proc. įmonių vadovų, tuo tarpu dauguma (60,9 proc.) – rinktųsi sostinę.

Tyrimas atskleidžia, kad Vilnių rinktųsi dauguma prekybos (86 proc.) ir paslaugų (68,5 proc.) įmonių, o švietimo, mokslo ir kultūros organizacijos (51,9 proc.) bei gamybos ir pramonės įmonės (53,2 proc.)– Kauną.

„Kauną verslininkai rinktųsi dėl pigesnės darbo jėgos, mažesnės konkurencijos ir patrauklesnių NT kainų. Vilnius patrauklesnis verslui dėl platesnės rinkos, aukštesnės perkamosios galios, stambių ir tarptautinių įmonių koncentracijos“, - respondentų atsakymus vardino M.Baltrušaitis.

Vilniuje žmonės mato daugiau skaidrumo, vertina polinkį į naujoves, renginius ir laisvės pojūtį. Kaune verslą linkę pradėti patys kauniečiai, nes čia jiems žinoma aplinka, jie yra lojalūs savo gimtam miestui ir žavisi jo vertybėmis – lietuviškumu, tautiškumu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"