TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Vis anksčiau tepa slides

2011 10 04 0:00
Išankstinis žiemos sezono kelionių pardavimas šiemet prasidėjo dar liepos pradžioje.
LŽ archyvo nuotrauka

Šiemet dvigubai išaugo išankstinis turistinių žiemos kelionių pardavimas. Lietuviai pajuto, koks naudingas pirkimas, garantuojantis pigiausią išsirinktos kelionės kainą, tad kur švęs Naujuosius apsisprendžia jau vidurvasarį.

Išankstinis žiemos sezono kelionių pardavimas šiemet prasidėjo dar liepos pradžioje. Rinkos dalyviai pastebi, kad kiekvienais metais jis ankstėja. Arūnas Navickas, UAB "Travelonline Baltics" direktorius teigė, kad kuo daugiau laiko iki kelionės, tuo didesnė nuolaida taikoma ją įsigyjančiam klientui, didžiausia nuolaida siekia iki 40 procentų.

Be to, išankstiniam kelionių pardavimui taikoma mažiausios kainos garantija, tai reiškia, kad jeigu vėliau atsiras dar pigesnis identiško paslaugų paketo variantas, klientui bus grąžintas kainos skirtumas tarp išankstinės ir mažiausios kainos.

Anot A.Navicko, vadinamosios paskutinės minutės pasiūlymai taip pat labai greitai išgraibstomi. Tačiau tokių naudingų "likučių" pasitaiko ne dažnai. Todėl išankstinis pardavimas vilioja keliautojus, siekiančius gauti gerą nuolaidą, pasirinkti norimą viešbutį, užsitikrinti konkrečias poilsio datas. Tuo naudojasi šeimos, planuojančios keliones per vaikų atostogas bei užkietėję slidinėtojai, kasmet keliaujantys pramogauti 20-30 žmonių grupėmis.

"Dabar grupinių užsakymų laikas, o spalio pabaigoje sukrus pavieniai slidinėtojai, keliaujantys dviese ar keturiese", - aiškino A.Navickas.

Spalis ypač palankus poilsiui šiltuose kraštuose, t. y. Turkijoje, Graikijos salose, Ispanijoje, Egipte, Tenerifėje ir kituose šiltuose kraštuose, be to, kelionės rudenį pigesnės. "Spalio mėnesį susilieja žiemos ir vasaros sezono kelionės. Dabar dar vis daugiau parduodame besitęsiančio vasaros sezono kelionių. Didesnės žiemos kelionių paklausos tikimės pasibaigus turistiniam vasaros sezonui, - aiškino pašnekovas. - Beje, daugiau jų įsigyjama ir už jas apmokoma internetu."

Patikėjo geriausiomis sąlygomis

Žiemos turistines keliones, rengiamas spalio-balandžio mėnesiais, jų organizatoriai kvietė įsigyti jau net liepos mėnesio pradžioje ir geriausias sąlygas bei didžiausias nuolaidas siūlė iki rugpjūčio pabaigos. "Žiemą pagrindinį turistų srautą vežame į įvairius šiltuosius kraštus, kur galima poilsiauti ištisus metus. Išankstinis kelionių pardavimas šiemet net pranoko mūsų lūkesčius. Palyginti su praėjusiais metais, jis išaugo dvigubai. Slidinėjimo kelionės sudaro apie 15 proc. viso išankstinio pardavimo", - sakė UAB "Novaturas" Rinkodaros ir komunikacijos vadovė Sigita Dabulė. Slidinėti siūloma Italijoje. Į Slovakiją ar Čekiją lietuviai gana dažnai važiuoja savarankiškai savo transportu.

Kelionių organizatorių duomenimis, liepos-rugpjūčio mėnesiais žiemos keliones buvo galima įsigyti nuo 30 iki 50 proc. pigiau. Šiuo metu, priklausomai nuo to, kurią šalį ketinama aplankyti, sutaupyti galima nuo 2200 iki 3200 litų perkant kelionę dviem šiltuose kraštuose ir iki 1800 litų - slidinėjimo kurortuose.

S.Dabulės nuomone, išankstinis kelionių pirkimas populiarėja, nes žmonės pagaliau pamatė, kad sumokėję nedidelį avansą užsitikrina pigiausią, jam labiausiai patinkantį paslaugos paketą iš visos datų, kurortų ir viešbučių pasiūlos.

"Daugiausia kelionių buvo užsakyta rugpjūčio mėnesį - 2,5 karto daugiau, negu pernai parduota slidinėjimo kelionių. Įdomu tai, kad populiariausia kryptis lietuviams vis dėlto išliko Egiptas", - sakė pašnekovė.

Lyderis išlieka Egiptas

Nors slidinėjimo sezoną kelionių operatorius "Tez Tour" pradeda nuo kitų metų sausio 7 dienos, šiuo metu klientai jau perka naujametes ir slidinėjimo keliones. Kalėdinės ir naujametinės kelionės įprastai užsakomos lapkritį bei gruodžio pirmoje pusėje. "Tez Tour" daugiausia kelionių taip pat parduoda per išankstinį pardavimą, o patys aktyviausi mėnesiai - rugsėjis ir spalis. Šiuo metu jau parduota daugiau kaip 20 proc. visų suplanuotų žiemos sezono kelionių. Išankstinis pardavimas, palyginti su praėjusių metų tuoi pačiu laikotarpiu, išaugo 47 procentais. "Perkant kelionę iš anksto, be abejo, galima rinktis iš didesnės viešbučių pasiūlos, kelionė labiausiai atitiks kainos ir kokybės santykį. Žmonės jau pajuto visus šiuos pranašumus, net išryškėjo tendencija, kad vis labiau vengiama laukti "paskutinės minutės", - pasakojo Inga Aukštuolytė, įmonės Rinkodaros ir viešųjų ryšių departamento vadovė. Ji įsitikinus, kad žiemos sezono kelionės yra pritaikytos įvairaus poilsio mėgėjams, dėl to ilsėtis į svečius kraštus žiemą vyksta ir saulės ištroškusieji, ir slidinėjimą ar kitą aktyvų poilsį mėgstantys žmonės. "Kaip ir anksčiau, dėl patrauklių kainų, palankaus klimato visus metus, egzotikos ir žymių istorinių paminklų lyderis lietuviams išlieka Egiptas. Tačiau Tailandas sava egzotika taip pat neužleidžia pozicijų, o Tenerifė mėgstama kaip amžino pavasario šalis. Šiais metais jaučiamas ypač didelis susidomėjimas slidinėjimo kelionėmis į Austriją, be to, pirmą kartą į Zalcburgą sausį-vasarį bus organizuojami 8 tiesioginiai skrydžiai", - džiaugėsi ji.

Kelionių agentūrų tinklo "Guliverio kelionės" direktorius Algis Brazionis taip pat pripažino, kad jau kelerius metus daugėja perkančiųjų iš anksto. Anot jo, šiemet susidomėjimas slidinėjimo kelionėmis gerokai didesnis, bet dar tik savaitė, kaip bendrovė vykdo naujo sezono kelionių pardavimą, tad išvadų nesinori daryti.

Arena - tai ne kalnai

Visi kalbinti kelionių agentūrų atstovai vienbalsiai įsitikinę, kad naujasis Druskininkų žiemos pramogų kompleksas jų siūlomų kelionių neatstos. A.Navickas sakė, kad Druskininkų sniego arena "SNORAS Snow Arena" negali atimti klientų iš kelionių organizatorių, nes ji veikia dar labai neilgai ir žmonės jos dar neatrado. Jo manymu, ši arena padės tik padidinti šios sporto šakos gerbėjų skaičių. "Kaip soliariumas neatstos tikros saulės džiaugsmo, taip dirbtinės slidinėjimo trasos nepakeis tikrų kalnų magiško pojūčio ir traukos. Ši arena puiki proga treniruotis ir ruoštis į tikrus kalnus, o slidinėjimo naujokams atrasti slidinėjimo malonumą. Puiku tai, kad arena veikia visus metus, tad grįžus iš kalnų visada bus galima ir čia užsukti", - prognozavo jis.

S.Dabulė laikosi beveik tokios pačios nuomonės: "Tikime, kad arena kaip tik padidins norinčiųjų slidinėti skaičių. Paprastai pabandę slidinėti žmonės nebegali sustoti ir tikrai po bandymų slidinėti Lietuvos trasose dauguma panūs tikrų kalnų. Tikimės, kad vasarą lietuviai slidinės Druskininkuose, o žiemą ieškos galimybių išbandyti tikrus kalnus."

A.Brazionio nuomone, Druskininkų arena - gera pramoga slidininkams savaitgaliais, ypač kai lauke dar vasara ar ruduo, o paslidinėti norisi, bet ji negali pasiūlyti kalnų grožio ir klimato, slidinėjimo trasų platybės ir nuotaikos bei emocijų, kurios patiriamos tikruose kalnuose.

Ir I.Aukštuolytė sakė, kad ši arena puiki vieta mokytis čiuožti, "startuoti" prieš tikrąsias Alpes.

Skaičiai

Pirmieji užsakomieji skrydžiai iš Lietuvos - 1996 metais iš Kauno į Maljorką, TU 134 lėktuvu.

940 milijonų - tiek turistų, skaičiuojant jų atvykimą į skirtingas šalis, buvo 2010 metais.

2,39 trln. litų - tiek pinigų praėjusiais metais visame pasaulyje išleido turistai.

2010 metais turistų labiausiai lankoma valstybė pasaulyje - Prancūzija. Po jos sąraše - JAV, Kinija, Ispanija ir Italija.

Pagal pajamas, gaunamas iš turizmo, pasaulyje pirmauja JAV.

Gausiausiu turizmu visame pasaulyje pasižymintis mėnuo - liepa.

Populiariausias turistų kelionės būdas - skrydžiai lėktuvu (51 proc.), kiti - transportas žeme (41 proc.), vandeniu (6 proc.) ir traukiniais (2 proc.).

500 tūkstančių - tiek žmonių, pasak Pasaulinės sveikatos organizacijos, bet kuriuo metu keliauja lėktuvais danguje.

Per antrąjį šių metų ketvirtį iš Lietuvos į užsienį išvyko 362 tūkst. turistų.

Kelionių skaičius antrąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, padidėjo 7,5 procento.

Lietuvos turistai buvo išvykę į 440,8 tūkst. kelionių, iš jų 62,6 tūkst. sudarė kelionės su turizmo paslaugų paketu, įsigytu įmonėse, teikiančiose turizmo paslaugas. Asmeninės kelionės sudarė 79,6 proc., o verslo kelionės - 20,4 procento.

Po užsienio valstybes keliavę turistai iš Lietuvos antrąjį ketvirtį išleido 644,9 mln. litų.

2011 metų antrąjį ketvirtį kelionėje vienas Lietuvos turistas vidutiniškai išleido 1463 litus, pernai per tą patį laikotarpį kelionės išlaidos sudarė 1531 litą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"