TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Vyriausybė neplanuoja keisti mokesčių iki kadencijos pabaigos

2012 06 13 16:48

Esminių pertvarkų mokesčių sistemoje iki šios Vyriausybės kadencijos pabaigos neturėtų būti, pareiškė premjeras Andrius Kubilius ir finansų ministrė Ingrida Šimonytė.

Vyriausybė trečiadienį posėdyje nutarė nepritarti mokesčiui už transporto priemones. Tokia Vyriausybės išvada bus teikiama Seimui. Įstatymo projektu siūloma apmokestinti automobilius, motociklus, burines jachtas ir bendrosios aviacijos orlaivius, išskyrus oro balionus.

"Aš jau ne vieną kartą esu sakęs, kad iki rinkimų, aš nemanau, kad kokių nors esminių pertvarkų mokesčių sistemoje kas nors imtųsi", - trečiadienį Vyriausybėje žurnalistams sakė A.Kubilius.

Tokios pat nuomonės laikėsi ir I.Šimonytė.

"Vyriausybė tikrai, manau, kad savo kadencijos pabaigoje neturėtų teikti kažkokių sisteminių mokesčių sistemos politikos pakeitimų, arba tą turėjo padaryti anksčiau", - sakė finansų ministrė.

Pasak I.Šimonytės, šiuo metu nėra tikslinga svarstyti mokesčio už transporto priemones įstatymo, nes jis neatitinka kitų šalių automobilio apmokestinimo praktikos.

"Mano supratimu, tikrai nėra tikslinga svarstyti tokį mokesčio įstatymą, kuris neatitinka automobilio apmokestinimo praktikos, taikomos kitose valstybėse - nei kaip aplinkosauginio mokesčio, nei kaip transporto mokesčio, kuris finansuotų kelių infrastruktūrą", - sakė I.Šimonytė.

Kita vertus, anot finansų ministrės, transporto mokestis Lietuvoje "galėtų ir turėtų būti".

"Esu pati ne vieną kartą pasakiusi, kad transporto priemonių mokestis Lietuvoje galėtų ir turėtų būti dėl dviejų dalykų: greičiau būtų panaikintas biudžeto deficitas ir įvesti transporto priemonių mokestį ar nekilnojamojo turto mokestį yra gerokai mažiau žalinga ekonomikai negu didinti pelno mokestį, didinti darbo mokesčius ir netgi didinti vartojimo mokesčius", - sakė I.Šimonytė.

Jos teigimu, po trejų metų ar tuomet, kai Lietuva turės subalansuotus finansus, transporto priemonių mokestis ar nekilnojamojo turto mokestis galėtų pakeisti bent jau dalį darbo apmokestinimo.

"Mes visi žinome, kokia yra Lietuvos problema. Problema yra ta, kad bendra mokesčių našta, bendras mokesčių lygis žemai, darbo mokesčiai yra aukštai. Dėl to atsiranda tam tikri disbalansai, o darbas, kaip puikiai žinome, Europos Sąjungoje yra pakankami mobilus faktorius, todėl nereaguoti ir nematyti to dalyko nėra logiška. Galima būtų dalį mokesčių naštos nuo darbo perkrauti kitiems faktoriams", - kalbėjo ministrė.

Europos Komisija (EK) ir Tarptautinis valiutos fondas (TVF) Lietuvai yra pasiūlę išplėsti mokesčių bazę ir tarp rekomendacijų pateikė transporto priemonių mokesčio įvedimą.

Nuo šių metų pradžios įsigaliojęs nekilnojamojo turto mokestis turi būti mokamas, jei turto vertė viršija 1 mln. litų. Automobilių mokestis buvo svarstytas, bet liko neįvestas.

Pernai Lietuvos valdžios sektoriaus deficitas - skirtumas tarp išlaidų ir pajamų - sudarė 5,8 mlrd. litų, arba 5,5 proc. nuo BVP. Vyriausybė nori šį rodiklį sumažinti iki 3 proc. 2012 metais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"