TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Žaislų versle - kainų kalneliai

2012 12 18 6:01
LŽ archyvo nuotrauka/Dauguma žaislų yra brangoki, o kokybiško be 50 litų nenupirksi.

Nedidelės vaikiškų žaislų prekybos įmonės guodžiasi negalinčios gauti žinomų prekių ženklų žaislų kainų nuolaidų, nes jos neva siūlomos tik didiesiems žaidėjams. Pastarieji atkerta, kad kaltinti juos kainų diktatu nėra jokio pagrindo.

Keturias šeimai skirtų prekių parduotuves valdančios UAB "Assorti.lt" direktorius Verneris Pugžlys LŽ sakė, kad Kalėdų laikotarpiu dažniausiai perkami vaikiški veiksmo žaidimai, lipdymo ir piešimo reikmenys. "Tradiciškai populiarios yra lėlės, ypač ispaniškos kvepiančios. Įmonės ir darželiai šiais metais renkasi prancūziškus "Djeco" lavinamuosius ir stalo žaidimus. Kalėdų dovanai tėveliai vidutiniškai išleidžia apie 50 litų", - pasakojo jis.

Mažiesiems nelengva

V.Pugžlys pritarė LŽ skaitytojų nuomonei, kad dauguma žaislų yra brangoki, o kokybiško be 50 litų nenupirksi.

"Žaislai yra brangūs dėl monopolijos žaislų rinkoje. Vienas prekių pardavėjas monopolininkas stengiasi gauti kuo daugiau prekių ženklų išskirtinio pardavimo teisių. Tai savo ruožtu kelia didmenines kainas. Per penkerius metus jis supirko nemažai savo konkurentų. Pavyzdžiui, mes anksčiau pirkdavome aksesuarus kūdikiams "Tommee Tippee" iš Estijos didmenininkų, o dabar tokio didmenininko teises turi lietuviai, perėmę jas iš estų, ir kainas pakelę vidutiniškai 15 proc.", - teigė jis.

"Assorti.lt" direktorius pamena kitą atvejį, kai bendrovė šių metų kovo pradžioje sudarė sutartį su drabužių iš merinosų vilnos gamintoju UAB "Lorita", kuris po poros mėnesių nutraukė sutartį argumentuodamas gamybos pajėgumų trūkumu aprūpinti "Assorti.lt" savo gaminiais. "Nors telefonu išdėstė kitą priežastį: sutartį esą privalo nutraukti todėl, kad su pagrindiniu klientu Baltijos šalyse neva sutarta netiekti prekių šalia esančioms parduotuvėms. O mūsų parduotuvė Vilniuje veikia šalia "Kotrynos" parduotuvės ir mes šiomis prekėmis prekiavome 10-20 proc. pigiau", - atvirai pasakojo V.Pugžlys.

Balandžio mėnesį "Assorti.lt" kreipėsi į Konkurencijos tarybą ir paprašė išaiškinti, ar bendrovių galimas susitarimas netiekti gaminamų prekių kitiems šalia prekiaujantiems prekybininkams nepažeistų sąžiningos konkurencijos principų. Tačiau skundą išnagrinėjusi taryba nerado nesąžiningos konkurencijos.

Importas išaugo trigubai

V.Pugžlį džiugina tai, kad Lietuvos pirkėjai tampa vis sąmoningesni ir vis dažniau renkasi alternatyvias žaislų prekių parduotuves. "Assorti.lt" žaislų pardavimas auga ne procentais, o kartais - importuojamų žaislų kiekis išaugo tris kartus. "Sauskelnių kainų sumažinimas Lietuvoje yra akivaizdus įrodymas, kaip net ir esant kukliu pardavėju galima pareguliuoti prekybos centrų kainas. Prieš ketverius metus didieji prekybos tinklai pirko sauskelnes iš Lietuvoje veikiančio didmenininko ir dėl tarpininko pakeltų kainų pardavinėjo juos po 60 litų. Tuo metu mes juos importavom tiesiai iš Lenkijos ir galėjome pardavinėti po 40 litų. Po kiek laiko ir prekybos tinklai nuleido sauskelnių kainas", - atskleidė konkurencijos niuansus V.Pugžlys.

Internete telpa visi

UAB "Kotryna" savininkas ir vadovas Valdas Nanartavičius LŽ sakė, kad per 60 vaikiškų žaislų parduotuvių tinklą Baltijos šalyse valdanti bendrovė, kuri Lietuvoje jų turi apie 30, nėra dominuojanti Lietuvos žaislų rinkoje.

"Ne mūsų kainos yra aukščiausios, didžiuosiuose prekybos tinkluose kai kurie žaislai yra brangesni. Mes galbūt esame didžiausi mažmenininkai, bet didmenininkai - tikrai ne. Pavyzdžiui, didieji prekybos tinklai iš mūsų perka apie 15 proc. mūsų importuojamų žaislų, o visus kitus jie importuoja patys. Taigi mes turime gana daug konkurentų, vienas didžiausių - UAB "Maxima LT", - aiškino V.Nanartavičius.

Jis pridūrė, kad žmonės dabar žaislus gali pirkti ir internetu. Jeigu "Kotrynos" kainos būtų per didelės, anot savininko, jis nieko neparduotų. "Vien tik žinomas pasaulinis prekių ženklas sudaro 15 proc. žaislo kainos. Ir mums nutinka taip, kad nukainojam ir parduodam žaislus už savikainą", - sakė dvidešimt metų šį verslą plėtojantis verslininkas.

"Kotryna" prieš mėnesį taip pat atidarė internete parduotuvę Babymarket.lt, kurioje kai kurie žaislai parduodami pigiau, o kiti - už ta pačią kainą, kaip ir įprastose jos parduotuvėse.

"Maxima LT" atstovė Olga Malaškevičienė LŽ sakė, kad, pavyzdžiui, "Lego" žaidimus bendrovė pati importuoja tiesiai iš gamintojo ir jokių konkurencinių negerovių šalies žaislų rinkoje neįžvelgia. UAB "Anvol", kuriai priklauso žaislų parduotuvės "XS žaislai", direktorė Danutė Lumpickienė teigė taip pat neturinti jokių priekaištų didmenininkams. UAB "Rududu ir Co" administratorė LŽ perdavė, kad bendrovės vadovas apie žaislų verslą kalbėti atsisako.

Žaislų importas, sausio-spalio mėn., mln. litų

               2011    2012

Importas    65,4    85,7

Eksportas    38,1    49,9

Šaltinis: Statistikos departamentas

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"