TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Žiemai vėluojant užderėjo nuolaidų derlius

2014 01 10 6:00
Įsigyti žiemos prekių į specializuotas parduotuves daugiausia užsuka į užsienio slidinėjimo kurortus išsirengę lietuviai.  skiingbusiness.com nuotrauka

Žiema tik įpusėjo, o prekybininkai jau organizuoja žiemos prekių išpardavimą. Nesulaukdami sniego gyventojai tampa dar reiklesni nuolaidoms, ir prekyba priversta prie to prisitaikyti.

Didžiausi slidinėjimo aistruoliai žiemos pramogų randa užsienio kurortuose, o Lietuvoje susidomėjimas žiemos prekėmis, kol nėra sniego, akivaizdžiai smukęs. Kai kurie prekybininkai šį žiemos sezoną skaičiuoja gerokai mažesnę pardavimo apimtį ir rinką priversti išjudinti nuolaidomis ar net žiemos prekių išpardavimais. Be pavienių akcijų, prekybininkai jau taiko ir 30-50 proc. nuolaidas.

Apsiperka prieš keliones

Bendrovės „4SEASON“ direktorius Andrius Purtikas pasakojo, kad šį žiemos sezoną, palyginti su praėjusiais metais, pardavimas mažesnis net iki 50 procentų. Anot jo, slidinėjimo apranga ir aksesuarais dažniausiai apsirūpina į užsienį slidinėti vykstantys gyventojai. „Vienintelis dalykas, kuris dabar paklausus, – tai batų apkaustai, kuriuos ypač aktyviai perka senyvo amžiaus žmonės, kad nepaslystų. O slidinėjimo prekių ir inventoriaus pardavimas labai prastas. Tiesa, šią žiemą daugiau nei įprasta žmonės perka šiltajam sezonui būdingų turizmo prekių: palapinių, kuprinių, miegmaišių ir pan., tačiau padidėjęs šių prekių pardavimas nekompensuoja sumažėjusios žiemos prekių apyvartos“, - pasakojo A.Purtikas.

Bendrovės PROSPORT.LT direktoriaus pavaduotojas Einoras Paulauskas patvirtino, kad žiemos prekės šį sezoną perkamos neabejotinai vangiau, mat sniego stoka visuomet neigiamai veikia šių prekių pardavimą. „Tačiau situacija nėra katastrofiška, nes žmonės vis tiek vyksta slidinėti į Alpes, į Lenkiją, į Slovakiją“, - pridūrė jis.

Kita vertus, bent kiek smukusį pardavimą fiksuoja ne visos specializuotos sporto, laisvalaikio prekių parduotuvės. Bendrovės „Efekto“ direktorius Robertas Vengrys pažymėjo, kad šią žiemą, palyginti su ankstesniais metais, apyvarta išaugo 80 procentų. Tiesa, tai pašnekovas daugiausia siejo su bendrovės augimu: didėjančiu prekių asortimentu ir augančiomis nuolatinių klientų gretomis. Didžioji dalis – apie 80 proc. – klientų atvyksta apsipirkti prieš keliones į kalnus.

„Pernai apyvarta gruodžio mėnesį, šventiniu laikotarpiu, gerokai išaugo, palyginti su lapkričiu, bet dar didesnę apyvartą fiksavome aną sausį. O šį sezoną gruodis buvo labai palankus ir beveik dvigubai geresnis nei anksčiau, tačiau šį sausį pardavimas išaugo tik apie 15 procentų. Kitą savaitę žadama sniego, taigi tikimės dar labiau augsiančios apyvartos. Kai slidinėjimo sezonas prasidės ir Lietuvoje, žmonėms reikės pirštinių, termodrabužių, slidinėjimo akinių bei šalmų ir kitų smulkmenų. Stambesnius daiktus jie perka mažiau“, - pasakojo R.Vengrys.

Žiemą planuoja aklai

A.Purtikas sakė, kad pasiruošti žiemos sezonui prekybininkai turi gerokai iš anksto – tuo metu, kai numatyti žiemos orų beveik neįmanoma. Todėl sulaukę prastos žiemos priversti taikyti kainų nuolaidas.

„Bent jau mūsų tiekėjas reikalauja užsisakyti kitos žiemos prekes iki sausio 20 dienos. Tai reiškia, kad iš esmės jau prieš metus turime planuoti kitos žiemos prekes – jų kiekį vyraujančias spalvas ir pan. O juk neatspėsi, kokia bus žiema. Kadangi nesame labai dideli, užsisakėme protingą prekių kiekį ir didžiąją dalį jų tikimės parduoti. O viską, kas lieka, kone už savikainą išparduodame kovo ir balandžio mėnesiais“, - pasakojo pašnekovas.

Jis nurodė, jog bendrovė šiuo metu didelių nuolaidų netaiko, nes nėra stambi prekybininkė, o ir kainų esą nekelia tiek, kad galėtų pasiūlyti 50 proc. nuolaidas. Tačiau po Naujųjų metų kainos vis dėlto buvo šiek tiek sumažintos.

Nuolaidos – pagrindinis variklis

E.Paulauskas sutiko, kad nuolaidos yra pagrindinis būdas pritraukti vangesnių pirkėjų. Todėl net esant šaltoms, sniegingoms žiemoms taikomi bent keli specialūs pasiūlymai. „Turime turėti kokį nors specialų pasiūlymą, nes Lietuvoje žmonės dažniausiai perka ne produktą, o nuolaidą. Be to, pirkėjai žino, kad nesant sniego prekybininkui sunkiau, todėl dar agresyviau reikalauja nuolaidų. Šiuo metu geriausi mūsų pasiūlymai yra 30 proc. nuolaidos“, - sakė pašnekovas.

Nors žiemos prekių paklausa šiek tiek sumažėjusi, E.Paulauskas neslėpė vilčių šiemet išparduoti visas žiemos prekes, ypač teigiamai jį nuteikia naujausios prognozės apie artėjančius šaltesnius orus. O tai, ko nepavyks parduoti, bendrovė planuoja parduoti sezonui baigiantis. „Žmonės mėgsta per išpardavimą vasario ir kovo mėnesiais apsirūpinti kitam sezonui. Tuo metu išparduodame viską, ką turime“, - sakė jis

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"