TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Zubr" kroviniai suka į pietus

2011 08 06 0:00
Latvija siekia Turkijos kroviniams tapti įvažiavimo į ES vartais.
LŽ archyvo nuotrauka

Šių metų rudenį Turkija pristatys rinkai naują transporto koridorių konteineriniams kroviniams. Jeigu pavyks šią idėją iki galo įgyvendinti, geležinkelio maršrutas "Zubr" krovinių srautus nukreips iš Turkijos į Šiaurės Europą ir Latviją.

Latvijos susisiekimo ministerija, remdama šį projektą, siūlo pratęsti dabartinį konteinerių gabenimo maršrutą "Zubr", kuris baigiasi Iljičevsko uoste (prie Odesos), rašo laikraštis "Biznes&Baltija". Ministras Uldis Augulis pasiūlė, kad Turkija savo krovinius, skirtus šiaurės šalims ir Europai, galėtų konteineriais gabenti "Zubr" maršrutu iki Latvijos, kur šie būtų perkraunami ir nukreipiami kitomis kryptimis.

Latvijos susisiekimo ministerija planuoja praplėsti šį krovinių koridorių ir į kitas dideles rinkas - Kiniją bei Indiją. Ši idėja jau aptarta su Turkijos, Ukrainos ir Kinijos transporto ministrais gegužės pabaigoje Leipcige, kur vyko tarptautinis transporto forumas.

Planuojama surengti trišalį Latvijos, Ukrainos ir Baltarusijos tranzito bei geležinkelių specialistų susitikimą.

Turkijos ambasadorė Latvijoje Aichan Asia teigė, kad projektas bus labai naudingas abiem šalims. "Latvija - svarbus logistikos ir transporto centras. Turkija taip pat panašus centras, bet dirbantis su kitais maršrutais. Abiejų šalių maršrutai gali puikiai papildyti vieni kitus. Turkijai labai svarbūs Europos Sąjungos keliai. Pagrindinis mūsų transporto kelias eina per Bulgariją ir Graikiją. Latvija potencialiai gali būti Turkijai alternatyvūs įvažiavimo vartai ES kryptimi iš pietų į šiaurę, ir priešingai - Turkija gali tapti Latvijai, Baltijos bei Šiaurės šalims išvažiavimo vartais į trečiųjų šalių rinkas pietų kryptimi."

Latvijos logistikos ir muitinės brokerių asociacijos prezidentas Aivaras Taurinis teigia, kad jeigu pavyktų įgyvendinti šį transporto projektą, Latvija galėtų tapti regiono krovinių skirstymo centru. Tam reikalinga gera uostų infrastruktūra. Be to, reikės parinkti šio maršruto operatorių, kuriuo galėtų tapti kokia nors didelė tarptautinė įmonė. Kol kas esą dar anksti kalbėti, ar Turkijos ir Europos įmonėms pavyks maršrutu "Zubr" gabenti krovinius pigiau nei dabar. "Būtina suskaičiuoti kompleksines išlaidas - ne tik tranzito kainą, bet ir muito mokesčius, kitas sąnaudas", - sakė A.Taurinis.

Šiuo metu visos Turkijos ir Latvijos prekių apyvarta nukreipiama per ukrainiečių Iljičevsko uostą ir Bulgarijos uostus. Kol kas to pakanka. Norint nukreipti krovinių srautus per naują transporto koridorių, būtinas tiekėjų užsakymas. Kad jis būtų gautas, prireiks Latvijos vyriausybės narių pastangų. Net palankiai susiklosčius aplinkybėms, praeis dar pora metų, kol pavyks įgyvendinti Latvijos susisiekimo ministerijos sumanymą.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"