Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
GAMTA IR AUGINTINIAI

Augintinių maistui amerikiečiai išleidžia daugiau kaip 23 mlrd. JAV dolerių per metus

 
2016 07 25 6:12
Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Sveikos mitybos ir sveikatai naudingų produktų vartojimo tendencija JAV neaplenkia ir naminių gyvūnų: vis dažniau jų dubenėliuose galima rasti brangų maistą, kurio sudėtyje yra avokadų, žaliųjų kopūstų ir bolivinių balandų, rašo agentūra „MarketWatch“.

Amerikos naminiams gyvūnams skirtų prekių gamintojų asociacijos (APPA) vertinimais, JAV šunų, kačių ir kitų augintinių maisto rinkos apyvarta viršija 23 mlrd. JAV dolerių per metus. O iš viso jų išlaikymui ir priežiūrai išleidžiama daugiau kaip 60 mlrd. JAV dolerių per metus.

„Viskas, kas tampa tendencija žmonėms, atsiliepia ir gyvūnams“, – sako įmonės „Pet Retail Brands“ generalinis direktorius Thomas McNeely (Tomas Maknylis). „Pet Retail Brands“ buvo suformuota birželį susijungus „Pet Value“ ir „Pet Supermarket“ ir yra vienas iš trijų didžiausių šalyje zooparduotuvių tinklų.

Sumos, kurias žmonės yra pasirengę leisti naminių gyvūnų maistui, ne visada atitinka jų pajamų lygį, sako jis: „negalima nustatyti, kokį šunų ėdalą žmogus įsigis, pagal automobilio, kuriuo jis atvažiavo į parduotuvę, markę.“

Analizės įmonės „Mintel“ ekspertai tai aiškina „augintinių sužmoginimu“. Jų teigimu, „dėl šios tendencijos naminių gyvūnų savininkai nori, kad augintinių maistas būtų tokios pat kokybės ir atitiktų tokius pat saugos standartus, kaip ir jų maistas“.

Gamintojai siūlo aukščiausios kokybės gyvūnų maistą, kuriame, kaip ir žmonių, besirūpinančių sąnarių sveikata, maiste, yra dideli gliukozamino ir chondroitino kiekiai, vegetarišką, košerinį, chalalinį maistą, taip pat maistą iš „laisvėje augintų vištų mėsos“ ar iš „laukinių žuvų“.

APPA duomenimis, aukščiausios rūšies („premium“) šunų maistui pernai teko beveik pusė – 47 proc. – visos rinkos.

Naminių gyvūnų sužmoginimas pasireiškia ir kitais atžvilgiais.

„Tikroji tendencija yra ta, kad augintinis tampa tikruoju šeimos nariu ir dalyvauja veikloje, kurią mes mėgstame, pavyzdžiui, beisbolo rungtynėse arba išvykose į gamtą, dėvi panašius drabužius ir valgo panašų maistą“, – aiškina „PetSmart“ viceprezidentė šunims ir katėms skirtiems produktams Evelia Davis.

Populiariausi naminiai gyvūnai JAV tebėra šunys (54,4 mln.) ir katės (42,9 mln.), tačiau amerikiečiai vis dažniau domisi akvariuminėmis žuvytėmis, ropliais ir net žirgais.

„Mintel“ apklausos duomenimis, 45 proc. JAV gyventojų maistą augintiniui visų pirma renkasi pagal tai, ką labiausiai mėgsta jų naminis gyvūnas, 42 proc. svarbiausia yra kaina, o 36 proc. – tai, kad ėdalas pagamintas JAV. Maždaug trečdalis daug dėmesio skiria „natūraliems ingredientams“, 27 proc. nori, kad pagrindinis ėdalo ingredientas būtų tikra mėsa, 13 proc. renkasi ekologiškus produktus, o 7 proc. rūpi, kad maiste nebūtų gliuteno.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GAMTA IR AUGINTINIAI
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"