Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
GAMTA IR AUGINTINIAI

Pagarba augintiniams – nemokama rinkodaros priemonė

 
2017 01 27 11:30
Draugiški šunys kelia teigiamas emocijas, o tai - nemoka reklama barui ar restoranui.
Draugiški šunys kelia teigiamas emocijas, o tai - nemoka reklama barui ar restoranui. Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Vyresni vilniečiai ir sostinės svečiai gerai prisimena daug kur kabėjusius ženklus, vaizduojančius raudonu brūkšniu perbraukto šuns atvaizdą. Kavinėse, restoranuose, net viešajame transporte žmonės su savo keturkojais augintiniais buvo nepageidaujami. Pastaraisiais metais situacija keičiasi: kavinės, restoranai ir viešbučiai mielai atveria duris geriausiems žmonių draugams.

Vilniaus savivaldybės tinklalapyje apie draugišką nusiteikimą keturkojų atžvilgiu skelbia 160 barų, kavinių ir restoranų bei 167 sostinės viešbučiai. Vienintelis reikalavimas svečiams, turintiems augintinių, grįstas sveiku protu – šeimininkas privalo pasirūpinti, kad jo gyvūnas nekeltų problemų aplinkiniams. „Lietuvos žinių“ kalbinti apgyvendinimo ir maitinimo įstaigų atstovai vienbalsiai tvirtino, jog pastaraisiais metais lankytojų su keturkojais sparčiai daugėja.

Taiko papildomą mokestį

Šalia Vilniaus senamiesčio esančio viešbučio „Conti“ direktorė Irma Kelmelytė pasakojo, kad apsistoti viešbutyje su naminiais gyvūnais buvo galima nuo pat jo atidarymo dienos. „Vienintelis dalykas, kurio paklausiame atvykstančio svečio, ar šuo gerai išauklėtas ir nekels rūpesčių kitiems viešbučio gyventojams“, – pabrėžė „Conti“ vadovė. Ir pridūrė, kad absoliuti dauguma žmonių atsiveža būtent šunis. „Yra pasitaikę keletas svečių, turėjusių kačių, o štai egzotiškų gyvūnų savo viešbutyje dar nesame regėję. Pamenu, seniai buvo apsistojusi šeima su mažais vaikais, kurie kartu atsivežė ir jūrų kiaulytę. Tačiau tai vienintelis atvejis“, – šyptelėjusi patikino I. Kelmelytė.

Direktorės teigimu, pastaruoju metu vis daugiau žmonių į kelionę ima ir savo numylėtinius. „Anksčiau per ketvirtį sulaukdavome vieno kito lankytojo su naminiu gyvūnu, o dabar tokių atvyksta iki penkių dešimčių ir daugiau“, – neslėpė „Conti“ vadovė. Ypač daug svečių su augintiniais apsistoja viešbutyje tada, kai Vilniuje vyksta šunų ar kačių parodos, nors ir kitomis dienomis vis daugiau žmonių kartu atsiveža ir savo keturkojį draugą.

Svečiui už naminį gyvūną papildomai reikia sumokėti dešimties eurų mokestį, tačiau tartis iš anksto dėl jo nebūtina. Direktorė sakė neretai pasitinkanti žmonių, kurie atvyksta, tarkime, su trimis veisliniais šuneliais, net neįspėję darbuotojų, kad viešbučio kambaryje jie gyvens su augintiniais. „Pasitaiko nepatenkintų klientų, bandančių prieštarauti dėl papildomo mokesčio. Esu sutikusi iš Suomijos atvykstančių lankytojų su itin kilmingais šunimis. Jie atveža savo keturkojus į Vilniuje rengiamas parodas ir stebisi, kad už gyvūnų apgyvendinimą reikia mokėti papildomai. Bet juk suprantama – po tokio vizito kambarį reikia kruopščiai išvalyti, išvėdinti, tad ir jo kaina šiek tiek didesnė“, – aiškino I. Kelmelytė. Direktorė pabrėžė, kad visą augintinio „kraitelį“ svečiai privalo atsivežti patys. Viešbutis nesuteikia keturkojui guolio ar ėdalo ir vandens dubenėlių, tai – šeimininko rūpestis.

Viešbučio "Ibis Styles Hotel" generalinė direktorė Simona Arštikienė džiaugėsi, kad vis daugiau svečių atvyksta su savo keturkojais augintiniais./Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka
Viešbučio "Ibis Styles Hotel" generalinė direktorė Simona Arštikienė džiaugėsi, kad vis daugiau svečių atvyksta su savo keturkojais augintiniais./Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Niekas neišvys

Pačiame Vilniaus centre įsikūrusio viešbučio „Neringa“ administratorė Aleksandra minėjo, kad jų viešbutyje su augintiniais atvykstantiems svečiams taikomas penkių eurų papildomas mokestis. Egzotiškų gyvūnų „Neringoje“ iki šiol nepasitaikė. Didžioji dalis lankytojų atsiveža įvairių veislių šunų, retkarčiais – katinų. Pasak administratorės, gyventojų su šunimis pas juos būna retai, nors paslaugos užsisakyti iš anksto nereikia. Augintinių atsivežančių svečių, kurie apie tai neinformuoja viešbučio darbuotojų, niekas lauk neveja, mielai apgyvendina kambariuose. „Žinoma, už savo keturkojį privalo atsakyti pats šeimininkas. Jis turi pasirūpinti, kad gyvūnas nekeltų triukšmo, netrukdytų kitiems gyventojams, turėtų savo guolį, o ne miegotų lovoje“, – vardijo „Neringos“ administratorė.

Šiek tiek už miesto ribos, Minsko plente, įsikūrusio „Ibis Styles Hotel“ generalinė direktorė Simona Arštikienė patikino, kad į jos vadovaujamą viešbutį svečių su augintiniais atvyksta nuolat. „Be abejo, apgyvendinant žmones, kurie atsiveža šuniukų ar kačiukų, yra nustatytos papildomos taisyklės, taip pat dvylikos eurų mokestis. Stengiamės, kad lankytojo kambaryje būtų ne daugiau kaip du dideli šunys, nes didesnis jų būrys jau gali kelti rūpesčių. Tačiau viskas priklauso nuo šeimininko. Jeigu šunys gerai dresuoti, išauklėti ir paklusnūs, galima susitarti ir dėl didesnio jų skaičiaus“, – kalbėjo viešbučio vadovė.

S. Arštikienės teigimu, galimybe atsivežti savo augintinius „Ibis Styles Hotel“ svečiai naudojasi aktyviai. Pernai viešbutis sulaukė daugiau kaip šešių dešimčių gyvūnų. Anot vadovės, esminis viešbučio pranašumas – šalia esantis didelis parkas, kuriame galima laisvai vedžioti keturkojus. „Tiems, kurie šunis ar kates atveža į Vilniuje rengiamas parodas, apsistoti mūsų viešbutyje tikrai patogu: iki centro – vos penkios minutės kelio automobiliu, o grįžus gyvūnas turi galimybę laisvai palakstyti gamtoje“, – tvirtino generalinė direktorė.

Paruošia skanėstų

Vilniaus senamiestyje esančio populiaraus restorano „Cafe Monmartre“ vadovė Margarita Sinisienė „Lietuvos žinioms“ pasakojo, kad jų įstaigoje augintinių atsivedantys žmonės visada mielai priimami. „Nors mūsų lankytojai nelabai dažnai tuo naudojasi, kartais sulaukiame keturkojų svečių. Visuomet stengiamės juos taip pat pavaišinti kokiu nors skanėstu, jeigu tik leidžia šeimininkas. Turime ir vandeniui skirtų dubenėlių, iš kurių šunys gali palakti vandens“, – dėstė restorano vadovė.

Šunų paprastai atsiveda nuolatiniai „Cafe Monmartre“ klientai, nes žino, kad nebus išprašyti lauk. Vasarą, kai yra galimybė papietauti ar pavakarieniauti prie staliuko lauke, lankytojai dažnai ateina su savo keturkojais draugais. „Tai tikrai ne kasdienis įvykis. Kartais keletą mėnesių nesulaukiame nė vieno naminio gyvūno, o kartais jų ateina po kelis per dieną. Tačiau visada esame pasiruošę ne tik žmonių, bet ir jų augintinių vizitui. Iš mūsų restorano nei šuo, nei jo šeimininkas tikrai neišeis ištroškęs ar alkanas. Esame pasirengę pamaitinti ir pagirdyti tiek dvikojus, tiek keturkojus“, – šypsodami pabrėžė „Cafe Monmartre“ vadovė.

Šuo vardu Baras

Kad į barą „Šuo“ užsukę lankytojai su augintiniais čia bus maloniai sutikti, sufleruoja jau pats įstaigos pavadinimas. Jos savininkui Pauliui Sasnauskui patiko kalambūras: vyras turi šunį vardu Baras, tad savo kuriamą barą nutarė pavadinti „Šuo“. „Kai atidarėme barą, nebuvo net minties, kad čia negalėtų užeiti žmonės su savo augintiniais. Ir ateina dažnai. Matyt, pavadinimą pasirinkome tinkamą. Kadangi pats turiu šunį, net nelabai suprantu, kodėl nereikėtų leisti kitiems jų atsivesti. Gal į kokį labai aukštos klasės restoraną ir neverta vestis šuns, bet į barą tiesiog būtina“, – linksmai nusiteikęs dėstė šunų mylėtojas.

Nors baras „Šuo“ mažas, Pauliaus manymu, vienas mažiausių Vilniaus mieste, lankytojų su šunimis čia vienu metu gali ateiti iki kelių. „Būna vienas, kitąsyk – keturi iš karto, mes neribojame skaičiaus. Kiekvienas keturkojis bare gali gauti atsigerti iš tam skirtų dubenėlių. Stengiamės, kad ne tik klientui, bet ir jo augintiniui pas mus būtų gera“, – tvirtino šuns vardu Baras šeimininkas.

Etnobaro „Balta saulė“ savininkas Arūnas Zubinas „Lietuvos žinioms“ sakė, kad laikosi nuostatos, jog lankytojai su naminiais gyvūnais turėtų būti maloniai sutinkami bet kur. „Jeigu žmogus išeina pasivaikščioti su šunimi ir užsinori puodelio kavos, nemanau, kad jis pirmiausia turi parvesti augintinį namo ir tik tada žingsniuoti į kavinę ar barą. Kodėl neužsukus abiem kartu? Tiesa, klientų, užeinančių su augintiniais nėra daug. Tarkime, naminio paršiuko su pavadėliu tikrai nesame matę, tik – šunis“, – šmaikštavo etnobaro savininkas.

Jo teigimu, šuo bare jokių bėdų paprastai nekelia: ramiai guli po šeimininko stalu, darbuotojai visada pasirūpina, kad jis galėtų palakti vandens. „Žmogus dažniausiai vedasi į barą šunį, kuris yra pripratęs prie tokių vizitų, tad elgiasi ramiai, netriukšmauja, nekelia aplinkiniams nerimo. Kadangi mūsų įstaigos specializacija – senieji patiekalai, gėrimai, kuriuos valgė ir gėrė lietuviai žiloje senovėje, su klientais ateinantys augintiniai mums irgi priimtini. Žmonės visais laikais jautė stiprų ryšį su įvairiais naminiais gyvūnais, tad mes tik džiaugiamės, kad į etnobarą užsuka ir keturkojų“, – pabrėžė jo savininkas.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GAMTA IR AUGINTINIAI
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"