Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Aerodrome aviatoriams gali nebelikti vietos

 
2017 01 25 11:30
Alytaus aerodromo likimas – miesto politikų rankose.
Alytaus aerodromo likimas – miesto politikų rankose. Alytaus aeroklubo nuotraukos

Dzūkijos sostinės politikams šią savaitę bus pristatyta Alytaus aerodromo ateities vizija. Joje – vandens pramogų ir sporto kompleksas, naujas viešbutis, restoranas, automobilių sportui skirta zona.

Vizijos kūrėjai tikina, kad įgyvendinus sumanymus Alytaus aerodromas pakiltų naujam gyvenimui. Tačiau miesto aviatoriai atkerta – esą jei ir pakiltų, tai, ko gero, be... jų, aviatorių.

Ir danguje, ir vandeny

Miesto aerodromo ateities viziją sukūrė Alytaus aeroklubo plėtros galimybių įvertinimo darbo grupė, kurioje – pora miesto politikų, keletas valdininkų bei verslininkų. Pagal šios grupės pateiktą aerodromo vizualizaciją, numatyta iš esmės pertvarkyti beveik 110 ha užimančią Alytaus aerodromo teritoriją.

Lėktuvų pakilimo ir nusileidimo taką siūloma perkelti į kitą vietą ir jį pratęsti, kad tako ilgis siektų 1180 metrų. Šiaurinėje aerodromo pusėje galėtų atsirasti parasparnių aikštelė, o visai netoli Normandijos-Nemuno gatvės – viešbučio ir poilsio paslaugų pastatas, kuriame – 50 kambarių ir SPA centras . Pagal politikų ir verslininkų sumanymą, dalis aerodromo teritorijos galėtų būti skirta nieko bendra su aviacija neturinčioms paslaugoms – darbo grupė mato galimybę čia įrengti kartingo trasą ir trasą automobilių sporto mėgėjams, taip pat netoli Nemuno upės, pietinėje aerodromo pusėje, atvirą vandens pramogų ir sporto kompleksą.

Alytaus aeroklubo plėtros galimybių įvertinimo darbo grupės pirmininkas, miesto tarybos narys Sigitas Leonavičius „Lietuvos žinioms“ aiškino, kad kol kas tenka pripažinti, jog nors Alytaus aerodromas veikia, tačiau didžiulė teritorija efektyviai nepanaudojama. „Norime išlaikyti aerodromo veiklos tęstinumą, todėl idėjos surinktos iš įvairių šaltinių, taip pat ir kai kurių aviatorių“, – tvirtino S. Leonavičius. Jis priminė, kad ir anksčiau būta svarstymų, ką daryti su Alytaus aerodromu, tačiau ryžtingų veiksmų taip ir nebuvo imtasi. S. Leonavičiaus nuomone, išlaikant aerodromo veiklą, jame būtų galima įkurti aktyvios veiklos daugiafunkcį centrą. „Ar ši vizija priimtina, turėtų pasakyti miesto politikai – taryba“, – aiškino Alytaus miesto tarybos narys.

Vytautas Grigaravičius: „Aviatorių nuogąstavimai, kad aerodrome jiems gali nebelikti vietos, iš dalies pagrįsti - jei ateitų naujas investuotojas, jie gali būti išstumti iš veiklos.“/Romo Jurgaičio nuotrauka
Vytautas Grigaravičius: „Aviatorių nuogąstavimai, kad aerodrome jiems gali nebelikti vietos, iš dalies pagrįsti - jei ateitų naujas investuotojas, jie gali būti išstumti iš veiklos.“/Romo Jurgaičio nuotrauka

Pakaktų detaliojo plano

Asociacijos Alytaus aeroklubo viršininko Kęstučio Urbanavičiaus teigimu, dalis miesto politikų ir verslininkų sukurptos Alytaus aerodromo vizijos paimta iš anksčiau aviatorių parengto ir įvairių institucijų (tarp jų – ir Civilinės aviacijos administracijos) patvirtino teritorijos detaliojo plano. Būtent jame numatyta truputį (maždaug 10 laipsnių kampu) pasukti pakilimo ir nusileidimo taką ir jį pailginti. Taip būtų išvengta atsiradusios kliūties lėktuvams – stadiono šviestuvų. Taip pat numatytos vietos, kur turėtų būti peronas, angarai lėktuvams, techninės priežiūros angarai.

„Mūsų parengtame detaliajame plane numatyta vieta ir nedideliam moteliui, maitinimo įstaigai. Tačiau tai tikrai ne ta vieta, kur politikai bei verslininkai siūlo statyti didelį viešbutį su restoranu“, – akcentavo K. Urbanavičius. Anot jo, panašūs siūlymai buvo teikiami ir prieš dvejus metus: buvo siūloma dalį teritorijos paversti sandėliavimo zona, būta ir sumanymų aerodromo pakraštyje rūšiuoti atliekas. Vis dėlto tada aviatoriams pavyko pasiekti, kad tokie užmojai nebūtų įgyvendinti.

K. Urbanavičius atkreipė dėmesį į, jo žodžiais, „keistumus“ – aerodromo vizijos kūrėjų sumanymu atsirado nieko bendra su aviacija neturintys objektai – SPA centras, didelis viešbutis, net gokartų aikštelė. „Tokia veikla sunkiai suderinama su aerodromo veikla, viso to detaliajame plane nėra“, – sakė K. Urbanavičius. Jo nuomone, jei visa, ką siūlo politikai ir verslininkai, būtų realizuota, vargu ar išliktų pats aerodromas.

Alytaus aeroklubo viršininko nuomone, jokių vizijų nereikėjo kurti, nes visiškai būtų pakakę, kad miesto politikai tiesiog būtų pritarę tam, kas numatyta aerodromo teritorijos detaliajame plane, ir pasistengę, kad tie objektai taptų realybe. Juk prieš porą mėnesių Alytaus miesto taryba nutarė koreguoti ir Alytaus miesto bendrąjį planą, kad jame nebeliktų iki tol diskusijas kėlusių sprendinių, leidžiančių dalį aerodromo paversti pramonės ir sandėliavimo zona.

Žemę perims savivaldybė

Alytaus aeroklubo plėtros galimybių įvertinimo darbo grupė sukurtą aerodromo vizualizaciją jau pristatė miesto merui Vytautui Grigaravičiui. Šis nesiryžo vertinti parengtų siūlymų, aiškindamas, kad su jais miesto tarybos nariai dar tik bus supažindinti.

Beje, miesto savivaldybė kol kas nevaldo nei aerodromo veiklai skirto žemės sklypo, nei aerodrome esančių pastatų. Tiesa, prieš beveik porą mėnesių Alytaus aerodromo plėtra pripažinta strategiškai reikšminga Alytaus miestui, o tai atvėrė kelią prašyti Vyriausybės aerodromo žemę perduoti savivaldybei. „Kai pastatai ir žemė bus perduoti savivaldybei, spręsime, ką daryti, ieškosime investuotojų, kurie sutiktų aerodromą prikelti naujam gyvenimui“, – aiškino V. Grigaravičius.

Minėtoje aerodromo ateities vizijoje šiuolaikiškai įrengtas Alytaus aerodromas regimas kaip skirtas mažajai aviacijai. Esą jis pagerintų susisiekimą su visais Europos miestais ir būtų naudingas mažųjų orlaivių turėtojams – verslininkams bei turistams, nes Alytuje nėra šiuolaikiškos geležinkelio vėžės ir susisiekimo automobilių keliais galimybės. Teigiama, kad būtų išplėsta ir stiprinama aeroklubo veikla – veiktų aviacijos būreliai vaikams, Alytaus kolegija galėtų rengti ir licencijuoti mažųjų orlaivių pilotus, o Alytaus profesinio rengimo centras savo mokymo bazėje – orlaivių techninės priežiūros specialistus.

„Aviatorių nuogąstavimai, kad aerodrome jiems gali nebelikti vietos, iš dalies pagrįsti – jei ateitų naujas investuotojas, jie gali būti išstumti iš veiklos“, – galiausiai pripažino Alytaus miesto meras.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"