TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Atnaujintas siaurukas suteiks neišdildomų įspūdžių

2014 09 27 6:00
Nuo šiol keleivius veš atsinaujinęs siaurukas. Daivos Baronienės nuotraukos

Aukštaitijos siaurasis geležinkelis 115-ąjį gimtadienį švenčia tapęs modernus - šimtametė kultūros paveldo vertybė iš dalies jau atnaujinta. Bendrovės „LitCon“ vadovai pripažįsta, kad siauruko atkūrimas buvo kaip sunkus, bet sėkmingai išlaikytas egzaminas.

1899-aisiais pastatytas siaurasis geležinkelis, kurio niekas kitaip nevadina, tik siauruku, vėl atgavo pirminį savo veidą. Maždaug prieš porą dešimtmečių įvertintas kaip nebereikalingas, neperspektyvus, todėl pasmerktas sunykti, nuo šiol siaurukas taps viena populiariausių mūsų šalies pramogų.

Atstatant siauruką daug pastangų padėjo VŠĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pavaduotojas Vismantas Užalinskas, UAB „LitCom“ generalinis direktorius Linas Piliponis bei Seimo narys, ankstenis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Praėjusį šimtmetį po Lietuvą vežiojo keleivius bei prekes, o dabar siaurukas veš įspūdžių ištroškusius keliautojus. Kelionėje jie klausysis koncertų, dalyvaus viktorinose, bus įtraukiami į pačias įvairiausias pramogas ir "puolami plėšikų". „Net sunku patikėti, kad žmonės taip trokšta būti užpulti“, - sakė VšĮ Aukštaitijos siaurasis geležinkelis direktorius Gintaras Kerbedis.

Puikiai atliktas darbas

Vakar, Pasaulinės turizmo dienos išvakarėse, buvo pristatytas atnaujintas siaurukas. VšĮ Aukštaitijos siaurasis geležinkelis direktoriaus pavaduotojas technikai Vismantas Užalinskas pabrėžė, kad siaurukas – didžiausias Lietuvoje kultūros paveldo objektas, jo ilgis – 70 kilometrų. „Siauruko pradžia – Panevėžyje, pabaiga – prie ežero Anykščių rajone esančiuose Rubikiuose“, - teigė V. Užalinskas. Jis pasakojo, kad visam siaurukui atnaujinti prireikė 16 mln. litų, iš ES fondų buvo gauta pusė reikalingos sumos. „Per penkerius metus pastatyta Panevėžio siaurojo geležinkelio stotis, sutvarkytas depas, atsirado ekspozicijoms skirtas pastatas, sutvarkytas viadukas, Raguvėlės, Surdegio, Troškūnų, Anykščių geležinkelio stočių peronai, takai ir apšvietimas bei įrengta pora aikštelių tarp Anykščių ir Rubikių geležinkelio stočių, kur keliautojams rengiamos įvairios atrakcijos“, - vardijo V. Užalinskas. Jis pasidžiaugė, kad visus šiuos itin didelio profesionalumo reikalaujančius darbus atliko statybos bendrovė „LitCon“.

UAB „LitCom“ generalinis direktorius Linas Piliponis teigė, jog šio siauruko atstatymas buvo itin įdomus darbas jo vadovaujamai bendrovei.

UAB „LitCon“ generalinis direktorius Linas Piliponis LŽ pabrėžė, jog siauruko atstatymo darbai reikalavo ypatingo sumanumo, žinių, komandinio darbo. L. Piliponis pripažino, kad atkurti siauruką jo vadovaujamai statybos bendrovei buvo ir garbė, ir išbandymas. „Kultūros paveldo objektų atkūrimas reikalauja itin didelio kruopštumo bei laiko sąnaudų“, - teigė bendrovės vadovas. Jis sakė, kad nemažai atstatytų siaurojo geležinkelio objektų buvo pasiekiami tik bėgiais. Tad statybininkams nukakti į darbo vietas bei atsivežti statybai reikalingų medžiagų tekdavo ir geležinkelio vagonais, ir drezinomis (savaeigiais geležinkelio vežimėliais ar važiuoklėmis).

Be daugelio kitų darbų, atnaujinant siauruko infrastruktūrą UAB „LitCon“ teko rekonstruoti geležinkelio bėgius, geležinkelio stotyse atstatyti senovines krosnis ir iš išlikusių šimtamečių nuotraukų atkurti geležinkelio stočių peronus. „Buvo net taip, kad, sekant pirminiu variantu, turėjome sumūryti kreivą sieną“, - pasakojo UAB „LitCon“ generalinis direktorius L. Piliponis.

Naujasis siauruko peronas Panevėžyje.

Džiugios kelionės

Aukštaitijos siaurojo geležinkelio direktoriaus pavaduotojas technikai V. Užalinskas teigė, kad siauruko atkūrimui daug dėmesio skyrė ankstesnis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. Kalbėdamas su LŽ E. Masiulis teigė niekada neabejojęs šio kultūros paveldo objekto išskirtinumu ir patrauklumu, tad ir dabar tikintis, kad į jį investuoti pinigai grįš plėtojant turizmą. Jis pasidžiaugė, kad Lietuvai kol kas tik ruošiantis tiesti „Rail Balticą“ siaurukas jau atkurtas ir žmonėms teikia džiaugsmo.

Vakar į pirmąją po atnaujinimo kelionę siauruku buvo išlydėti panevėžiečiai gimnazistai. Šiandien išvyks vadinamasis „skrybėlių traukinys“ - keliauti sukviesti skrybėlėti ponai ir ponios. Pasipuošti skrybėlėmis prašoma dėl to, kad vykstama švęsti 115-ojo siauruko gimtadienio. Ketvirtąjį lapkričio ketvirtadienį siaurukas veš norinčius drauge su visu pasauliu paminėti jauno vyno šventę ir vaišintis „Anykščių vyno“ pagamintu šių metų vynu. Žiemą siaurukas veš „zuikių traukinį“, kuriuo važiuojama į miškus maitinti šąlančių žvėrelių, pavasariop vyks Užgavėnių traukinys, paskui riedės Kovo 11-osios, Joninių, Mindauginių traukiniai. „Be proginių reisų, būna daugybė užsakomųjų, juos užsisako kolektyvai, giminės ar draugų būriai“, - sakė VšĮ Aukštaitijos siaurasis geležinkelis kultūrinio turizmo vadovas istorikas Gintaras Šileikis. Jis pabrėžė, kad kelionę siauruku mėgsta užsisakyti ir sukaktuvininkai, ir vestuvininkai. Kultūrinio turizmo vadovas pasidžiaugė, kad nuo šiol kelionė bus dar smagesnė ir malonesnė, nes bus keliaujama per atnaujintus siaurojo geležinkelio objektus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"