TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Aviatoriai sukilo dėl Alytaus aerodromo

2015 10 16 6:00
1939 metais šalia Nemuno įkurtame Alytaus aerodrome šiuo metu gali kilti bei leistis ne tik civiliniai lėktuvai, bet prireikus - ir kariniai. Alytaus aeroklubo archyvo nuotrauka

Alytaus miesto valdžios užmojai keisti miesto bendrąjį planą ir skirti statybai dalį dabartinės aerodromo teritorijos, kurioje galėtų būti statomi iki 20 metrų aukščio pastatai, sukėlė aviatorių nerimą.

Aviatoriai įsitikinę, kad su Alytaus miesto merijos valdininkų pagalba siekiama užvaldyti patrauklų žemės sklypą šalia Nemuno, visai negalvojant, kad iškilus penkiaaukščiams pastatams aerodromo teritorija taps netinkama lėktuvams skraidyti.

Dzūkijos sostinės valdžia juos ramina, esą dėl naujų jos sumanymų aerodromas nenukentės, be to, viskas daroma būtent aviatorių gerovei.

Sužinojo Vilniuje

Aistras keliantis 102 hektarų ploto aerodromas pačiame Alytuje, visai šalia Nemuno, įkurtas 1939 metais. Nuo 1959-ųjų jame šeimininkauja civilinės aviacijos atstovai – pagal panaudos sutartį aerodromą Vyriausybė yra perdavusi naudoti Alytaus aeroklubui. Tačiau aerodromu naudojasi ir oreiviai, o prireikus – ir kariškiai. Šalia aerodromo yra administracinis pastatas, angaras aviacinei technikai.

Aeroklubas norėtų išplėsti angarus civiliams lėktuvams, todėl šiuo metu rengiamas detalusis sklypo planas. „Tačiau praėjusią savaitę iš Civilinės aviacijos administracijos (CAA) sužinojome, kad ketinama keisti ir miesto bendrąjį planą, mat dalį aerodromo norima atiduoti statyboms. CAA tokia informacija pasiekė todėl, kad bendrojo plano pakeitimai turi būti derinami su šia institucija“, – LŽ teigė Alytaus aeroklubo viršininkas Kęstutis Urbanavičius.

Anot jo, pietinę aerodromo teritorijos dalį bendrojo plano keitimo projekte numatyta paversti paslaugų teritorija, kurioje būtų galima statyti net iki 20 metrų aukščio pastatus, o šiaurinėje teritorijos dalyje atrėžti ruožą, skirtą pramonės ir sandėliavimo, visuomeninės bei komercinės paskirties objektų statybai. „Jei bendrojo plano pakeitimai savivaldybės taryboje bus patvirtinti anksčiau, nei bus svarstomas mūsų rengiamas detalusis teritorijos planas, šis gali likti nepatvirtintas kaip prieštaraujantis pakeistam miesto bendrajam planui“, – nuogąstavo K. Urbanavičius.

Trečias bandymas

Neabejojama, kad išplėtota iki penkių aukštų pastatų statyba Alytaus aerodromo pakraščiuose gali nulemti tolesnį aerodromo likimą – jį gali tekti uždaryti, nes pastatais apstačius kilimo ir tūpimo taką sąlygos skraidyti taps nepalankios. Aviatoriai perspėja, kad tokiu atveju jame galėtų leistis ir kilti nebent sraigtasparniai arba oro balionai, bet ne sparnuotoji skraidymo technika – jos kilimo ir tūpimo tako tiesiojoje neturi būti jokių statinių.

Kaip LŽ teigė CAA Aerodromų skyriaus vedėjas Saulius Paulauskas, bendrieji planai turi būti derinami su CAA. Tačiau savivaldybėms, kaip planavimo iniciatorėms, palikta teisė elgtis savo nuožiūra. „Tad kaip jos panorės, taip ir bus“, – teigė jis. Tuo metu Alytaus aeroklubo viršininkas K. Urbanavičius priminė, kad šis aerodromas priskirtas prie nacionalinio saugumo objektų. „Suinteresuotųjų sklypu, esančiu labai patrauklioje miesto vietoje šalia Nemuno, netrūksta. O dabar matyti, kad tikslo siekiama miesto savivaldybės administracijos valdininkų rankomis ir su jų pagalba“, – tvirtino K. Urbanavičius.

Beje, tai – nebe pirmas kartas, kai išaiškėja siekis žemės sklypą istoriniame aerodrome užstatyti pastatais. Kai tai bandyta daryti 2004 metais, kilo aviatorių bendruomenės ir Alytaus visuomenės pasipiktinimas. Tad tąkart atsisakyta užmačių dalį aerodromo teritorijos paversti komercinės bei gyvenamosios paskirties sklypu, kuriame būtų galima statyti komercinės paskirties pastatus ir individualius gyvenamuosius namus. Kitas nesėkmingas bandymas aerodromo teritorijoje įteisinti daugiaaukštę statybą buvo 2009 metais.

Ne ten pažiūrėjo?

Aviatorių nuogąstavimus dėl pavojaus prarasti dalį aerodromo Alytaus miesto vadovai vadina „išsigalvojimu“. „Jokių pokyčių nebus. Bus viskas, kas ir planuota. Aerodromo veikla turi būti atgaivinta, kaip tik tam ieškome įvairių būdų“, – LŽ tvirtino Alytaus miesto meras Vytautas Grigaravičius. Mero pavaduotojas Tautvydas Tamulevičius tikino, kad sumaištis kilo dėl to, jog „aerodromo darbuotojams susipažįstant su Alytaus miesto bendruoju planu buvo pažiūrėta ne į tą teritorijos planavimą paaiškinantį numerį“.

Alytaus miesto savivaldybės administracijos Architektūros, urbanistikos ir žemėtvarkos skyriaus vedėjas Mindaugas Matažinskas teigė, kad aerodromo teritorijoje jokia gyvenamoji statyba negalima. O atsižvelgiant į naujas teritorijų planavimo normas ir aerodromo plėtros perspektyvas, numatyta galimybė pačiam aerodromui statyti įvairesnės paskirties pastatus – viešbutį, angarus, logistikos sandėlius, degalų pylimo stotelę. Tad mažinti aerodromo teritorijos ar keisti sklypo ribų neketinama, tik numatyta aerodromo plėtros galimybė. Ji jau buvo aptarta savivaldybės tarybos Aplinkos ir plėtros komitete. Jame posėdžiaudami tarybos nariai Alytaus miesto savivaldybės administracijai nurodė rengti investicinį projektą, o jam įgyvendinti ieškoti, kaip būtų galima pritraukti Europos Sąjungos lėšų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"